Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carina II 86 - Startproblemer


enrax

Anbefalte innlegg

Hei alle sjefsmekanikere! :-)

 

Noen som kan komme med forslag til hvorfor ikke bilen min starter?

 

Kan vel egentlig ta hele historien (kort) mens jeg er igang. Bilen stoppet når jeg kjørte, ikke tegn til at motoren ville tenne igjen så den måtte slepest hjem. Siden jeg ikke har så utrolig god peiling på motor men interesser meg for det så hev jeg meg i motorrommet... Det jeg tenkte var at fordelerlokket/rotor var gåen. Nå venter jeg på deler og skal få de imorgen (vist disse passer da....) Stiftene var som sagt veldig slitt, det samme med rotoren. Fikk også høre at det kanskje kunne være bensinpumpen og at vist jeg tok av ledningen som går inn til gasserene og "vridde om" tenningen så skulle den pumpe bensin ut slangen. Dette har jeg prøvd og det gjør den ikke. Ser for meg egentlig ganske tomt ut i gasserene. Men må bare si at jeg helte litt bensin i forgasseren i håp om den skulle starte... Noe den ikke gjorde. Uansett. Noen meninger anyone? Og forresten... Hvor i helv... er bensinpumpen? Er den virkelig under bilen?

 

Takker for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bensinpumpa sitter på drivstoffslangen ett eller annet sted mellom tanken og trykkregulatoren (trykkregulatoren sitter ved motoren. Om pumpa er av trykktype (vanligst) sitter den like etter tanken, mest sannsynlig under bilen, om den er av sugetype sitter den i motorrommet. Når du vrir om tenninga uten å starte bilen skal du kunne høre at pumpa jobber, så er det bare å gå etter lyden.

Lenke til kommentar

Det først du må sjekke er jo tenplugger da.. hehe. har du sjekket at du har strøm til tennpluggene? at coilen leverer strøm til de? Registerreima kan jo være ødelagt også da. Bensinpumpa sitter som regel under bilen atme bensintanken. Hadde selv samme problemet for noen måneder siden. det viste seg å være coilen det da. jeg hadde skiftet bensinpumpe og registerreim, men det var coilen i det tilfellet da. Lykke til! :)

Endret av Nord3ng
Lenke til kommentar
Bensinpumpa sitter på drivstoffslangen ett eller annet sted mellom tanken og trykkregulatoren (trykkregulatoren sitter ved motoren. Om pumpa er av trykktype (vanligst) sitter den like etter tanken, mest sannsynlig under bilen, om den er av sugetype sitter den i motorrommet. Når du vrir om tenninga uten å starte bilen skal du kunne høre at pumpa jobber, så er det bare å gå etter lyden.

På Min Opel Omega starter ikke bensinpumpa før motoren går rundt. Setter jeg på tenninga bare skjer det ingenting....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...