Gå til innhold

Revoltec - Alu Book 2.0


Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom FW og USB2 skal vel også være CPU-forbruk, eller er jeg helt på jordet nå? Det kan jo være greit om du har en Pentium-M på 600MHz, da slipper man kanskje at laptopen går i koma eller klokker seg opp hver gang man bruker hardisken :hmm:

 

Er det noe i dette, eller er det ikke så farlig likevel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært kult med flere muligheter i prisguiden annet enn å legge til erfaringer. Burde vært mulig å legge til testresultater, f.eks i skjermkortavdelingen kunne det vært felter for 3dmarks, benchmarks i forskjellige spill. For eksterne hdkabinett kunne HDTach være av interesse.

 

Forøvrig er min ICYBOX desidert kjappest med FW. 24MB/s mot 15MB/s i snitt (HDTach2.71).

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Alle ferske harddisker må partisjoneres først. Etter partisjoneringen kan må du formatere partisjonene. (men det er noe du kan gjøre enten i Computer Managment (Engelsk Windows), eller faktisk ute i Min Datamaskin (My Computer). Nå har jeg lite erfaring med partisjonering gjennom USB grensesnittet. Men så sant datamaskinen din gjenkjenner harddisken du kobler til over USB kabelen så burde det la seg gjøre fra Windows og mens den er montert i "USB harddiskinnkapslingen".

 

Hvis Windows XP så: Prøv Start-knappen --> Min datamaskin (My Computer)-->

"Manage (Engelsk Windows)" -->

Da får du opp et nytt vindu som heter "Computer Managment (Engelsk Windows)".

 

Som en alternativ sti skulle du kunne finne den i Start-knappen --> Kontrollpanel (Control Panel) --> Administative Tools (Engelsk) --> Computer Managment (Engelsk)

 

 

I selve "Computer Managment" vinduet kan du så velge: Storage (Engelsk) --> Disk Managment (Engelsk). Nå gjelder det å holde tunga beint i munnen:

 

Fordi du bør vite hvilke stasjonsbokstav operativssystemet gjenkjenner den upartisjonerte harddisken som. Det kan du kanskje få en pekepinn om allerede ved å ta en kjapp titt i Min Datamaskin, og du vil sikkert også kunne se hvilke harddisk som er upartisjonert i selve Computer Management vinduet likevel. Men om du velger feil disk så kan du miste Master Boot Record på harddisken slik at andre harddisker med sine gamle filer blir uleselig.

 

Du vil så se harddiskene dine med mørkeblå, lyseblå, grønn farge med mer. Fargene ser du nederst en "slags" forklaring på, hva type partisjon du har laget fra før og hvilke upartisjonerte enheter du foreløpig har. Du skal nå lage en partisjon på harddisken. Siden det er en selvstendig harddisk du har med å gjøre, (og ikke kun litt ledig upartisjonert plass på harddisken) så kan du velge å lage deg en primærpartisjon. Noen foretrekker å dele harddisken sin i 2 eller flere partisjoner fordi det kan utnytte lagringskapasiteten bedre (til det maksimale muligens). Mens andre bryr seg mindre med det og lager en gigantisk enkel stasjonsbokstav for disken.

 

Du kan få opp en del valg ved å høyre museklikke på en slik eksisterende harddisk. Hvordan du gjør når den ikke eksisterer kan muligvis være noe liknende, men det er en stund siden jeg gjorde det sist gang. Du gjør ikke slike operasjoner daglig (som regel). Du vil sikker kunne finne menyvalgene igjen i menyene (som følger standard windows) hvis du foretrekker å bruke disse.

 

Du kan ihvertfall styre på med en del forskjellige ting her. Og det lønner seg kanskje å lese litt i hjelp systemet slik at du får det slik du ønsker. Men hvis du bare skal lage deg en partisjon eller to så er det ganske enkle valg som trengs til det. Hvis du derimot skal begynne å lage spesialoppsett så må du ihvertfall vite mer om slike detaljer på forhånd for at det skal gå deg bra. Det finnes noen heftige funksjoner under "panseret" på Windows nemlig, men jeg personlig foretrekker å forholde meg til "fysiske"/normale primære og logiske partisjoner.

 

:) Lykke til!

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg vil anbefale denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=33924

 

Fordelen med den er at man kan bytte disk mens PCen står på / hotswap.

Man kan kjøpe ekstra skuffer til diskene.

 

I tillegg er den bygd i hel aluminium, tåler masse behandling uten at det blir riper.

Har USB2 og e-SATA tilkobling bak.

Vifteløs, aluminiumskabinett med huller fjerner varme fra disken.

Endret av lqpl
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=33924

 

Fordelen med den er at man kan bytte disk mens PCen står på / hotswap.

Man kan kjøpe ekstra skuffer til diskene.

 

I tillegg er den bygd i hel aluminium, tåler masse behandling uten at det blir riper.

Har USB2 og e-SATA tilkobling bak.

Vifteløs, aluminiumskabinett med huller fjerner varme fra disken.

8633426[/snapback]

 

Kva hadde dette med Alu Book 2 å gjera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...