Gå til innhold

Verdens Beste Gitarsolo


MKej

Anbefalte innlegg

 

Say no more.

 

Ok, sier litt mer :p

Comfortably Numb får krona på verket med lys-showet de hadde på Pulse DVD-en.

Det der var utrolig bra, gåsehud langt ut i galaksen. Noe annet du kan anbefale viss jeg likte denne sangen?

Pink Floyd med Time fra Dark Side of The Moon har kul solo, Pink Floyd med High Hopes (Division Bell), PF igjen med Shine on you crazy diamond (wish you were here)

Dire Straits med Sultan of Swing (Money for Nothing)

Noe av det jeg syns er bra, får håpe du liker det :)

Skal sjekke ut det der ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den var rett og slett jævli dårlig!

 

for det er ingen som spiller den bedre enn David Gilmour!

 

 

 

for å si det sånn, så kan ingen av dere krangle på det, for den som har soloen originalt er best å spille den. er ingen som kan spille den bedre. sånn er det bare.

 

Den er rett og slett jævlig dårlig, fordi ingen spiller den bedre enn Gilmour? Bra argument....

 

Hva gjør den dårlig? Si meg det. Jeg synes den er minst like bra om ikke bedre, da Petrucci har en feel og sound som jeg synes nesten overgår Gilmour.

 

Det der med at personen som har laget soloen orginalt uansett er den beste, er ikke jeg med på. Jeg har flere ganger satt mer pris på coverbands sine versjoner enn den faktiske orginalen. Det er ingen regel som sier at Gilmour uansett høres kulest ut fordi han har laget den. Det er et smaksspørsmål.

Endret av AzureDragon
Lenke til kommentar

den var rett og slett jævli dårlig!

 

for det er ingen som spiller den bedre enn David Gilmour!

 

 

 

for å si det sånn, så kan ingen av dere krangle på det, for den som har soloen originalt er best å spille den. er ingen som kan spille den bedre. sånn er det bare.

 

Den er rett og slett jævlig dårlig, fordi ingen spiller den bedre enn Gilmour? Bra argument....

 

Hva gjør den dårlig? Si meg det. Jeg synes den er minst like bra om ikke bedre, da Petrucci har en feel og sound som jeg synes nesten overgår Gilmour.

 

Det der med at personen som har laget soloen orginalt uansett er den beste, er ikke jeg med på. Jeg har flere ganger satt mer pris på coverbands sine versjoner enn den faktiske orginalen. Det er ingen regel som sier at Gilmour uansett høres kulest ut fordi han har laget den. Det er et smaksspørsmål.

Gilmour er bare best, syns nå jeg.

Men som alle vet, smaken er som baken. :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det meste av Gilmour er til å få fire multiorgasmer av. Knopfler har jo også mye bra, men jeg faller alltid tilbake på Gilmour. Comfortably Numb er for tiden min favoritt blant gitarsoloer, og har vært det i lang tid. Time kommer like etter.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Det meste av Gilmour er til å få fire multiorgasmer av. Knopfler har jo også mye bra, men jeg faller alltid tilbake på Gilmour. Comfortably Numb er for tiden min favoritt blant gitarsoloer, og har vært det i lang tid. Time kommer like etter.

Skulle tru jeg har diskutert gitar-soloer med deg i det siste. Som om jeg skulle sagt det sjæl :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dire Straits - Sulans Of Swing. Ferdig arbeid. Blir ikke bedre.

Få som slå knopfler

:dribble:

jeg håper virkelig dere mener live-versjonene, for de er flere kilometer over hva nydelighet angår.

 

beste versjonen av sultans of swing ble etter min mening spilt i -88, på nelson mandela's 70-årsdag. link: http://uk.youtube.com/watch?v=uwudYZ-QHPs

 

clapton på rytmegitar. elsker hvordan saksofonen syncher med gitaren så sykt bra. jeg har sett stort sett det som er av gitarsoloer, men denne tar virkelig kaka. anbefaler også å se resten av den konserten, skyhøyt nivå over hele planken.

 

 

forøvrig er det mye genialt på alchemy live-dvden fra -83, veldig bra setlist og genial utførelse på alt; sultans of swing-versjonen der er også meget bra, men glem ikke å sjekk ut once upon a time in the west, telegraph road, og tunnel of love (som forøvrig har en nydelig intro på alchemy-versjonen). alchemy live er definitivt et av de mest undervurderte og oversette mesterverk i musikkens historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...