iqsentralen Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hoppla hei!! jeg har akkurat lagt inn Azureus, og driver og skal laste ned div. saker, men snegler seg rundt 1-10 kb (har raskere linje enn det)!!! har pr;vd [ bytte porter, og testet mange av dem, men faar opp at det er en NAT-feil!! noen som kan hjelpe??
-KooPa Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Velg en port i Azureus, f.eks. 6881 (Azureus bruker kun 1 port), åpne denne porten både i router/modem og i software firewall. IP adressen den skal routes til i routeren er den lokale ip adressen på maskinen som Azureus kjører på. Trenger du hjelp til å forwarde/åpne porter, sjekk Portforward. Strup upload hastigheten din til ca 75-80% av max upload. Dette gjør du i Azureus, nederst til høyre. Høyreklikk på upload eller hva det står der. Har du: 128kbps 13kB 256kbps 25kB 512kbps 50kB Prøv deg fram og velg høyest mulig før uploaden gjør at du mister vesentlig download hastighet. Bittorrent fungerer nemlig slik at jo fortere du uploader, jo fortere downloader du. Du merker kanskje ikke dette så godt på en torrent som har mange seeders og få leechers, men er det få seeders og mange leechers øker du sjangsen for å få kjapp download med å uploade mye. IKKE sett upload hastighet kjempelav! Dem som gjør det er med på at alle generelt får tregere download.
iqsentralen Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Skrevet 16. juni 2005 ok.. hjalp ikke så veldig mye, dsl-modemet mitt er et alcatel speedtouch home. har IKKE peiling på dette, så hvis noen har lyst til å komme med steg for steg på hvordan jeg skal gjøre det hadde det vært utrolig bra!!
Wooho Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 ok.. hjalp ikke så veldig mye, dsl-modemet mitt er et alcatel speedtouch home. har IKKE peiling på dette, så hvis noen har lyst til å komme med steg for steg på hvordan jeg skal gjøre det hadde det vært utrolig bra!! Det er telenor du har? I så fall skal du vente lenge til farten øker oppover skal jeg si deg.
mongojarle Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 [...](Azureus bruker kun 1 port)[...] BitComet da, bruker den flere porter? vet du det?
-KooPa Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 En liten titt i FAQ til Bitcomet viser at den bruker kun en port (TCP+UDP) fra v0.55. Eldre versjoner bruker mest sansynlig flere porter.
iqsentralen Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 fikk det til!! men det var bare windows xp's brannmur som stoppa det.. nå er den kobla ut og får opp grønt smilefjes på azureus!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå