Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler alle bredbåndshastigheter...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så hvorfor skal jeg binde meg til UPC i et helt år når priskrigen på ADSL2+ er like rundt hjørnet uansett?

 

Sure - hopp på tilbudet dere, bind dere opp og nyt den lille bonusen så lenge den varer. Jeg beholder min kontinuerlig oppgraderte NGT-linje uten bindingstid så lenge, så ser vi hvem som ler best et halvt år fra nå. :)

Tror du må lese teksten mer nøye, eneste dersom du benytter deg av tilbudet med gratis etablering og to første månedene gratis at du binder deg i ett år..

 

Kan ikke du utdype dette med høy latency og ettercap som du tydeligvis mener er følger av internett over kabel?! Er dette noe du har opplevd selv og som du kan bekrefte, eller bare tror du dette?

Lenke til kommentar
Jeg har Chello Plus fra før, hvis jeg ringer UPC da og ber de doble linja mi, må jeg betale noe ekstra det jeg lurer på?. Sto jo at de dobla uten ekstra kostander.

Jeg ble oppgradert automatisk før i dag. Prøv å renew'e IP'en din eller bare ring UPC, så reseter de modemet for deg. Koster ikke noe, på classic, plus og ultra blir jo mndprisen også redusert ;)

Forresten, når jeg ringer UPC på 0123 hvilken kategori bør jeg velge, er det support eller?

Lenke til kommentar
Jeg har Chello Plus fra før, hvis jeg ringer UPC da og ber de doble linja mi, må jeg betale noe ekstra det jeg lurer på?. Sto jo at de dobla uten ekstra kostander.

 

Sure - hopp på tilbudet dere, bind dere opp og nyt den lille bonusen så lenge den varer. Jeg beholder min kontinuerlig oppgraderte NGT-linje uten bindingstid så lenge, så ser vi hvem som ler best et halvt år fra nå. :)

Ikke drit deg ut da!

Ikke drit meg ut? Ærlig talt - alle som har litt innsikt i hvordan ISP-markedet her i landet fungerer vet at det jeg skrev (med unntak av bindingstiden) er 100% korrekt. Les, lær og tenk før du utbasonerer teite, hånlige kommentarer som ikke fører noen vei hen.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Bytter bosted fra høsten av, da blir det UPC siden det allerede er kabel tv der. I går satt jeg og studerte tilbudet fra UPC, og kom fram til at de måtte gjøre noe med hastighetene og prisene etter Telenors oppgradering.

 

Så kommer jeg inn fra sola i dag, og leser dette. Flotte greier!

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
så hvorfor skal jeg binde meg til UPC i et helt år når priskrigen på ADSL2+ er like rundt hjørnet uansett?

 

Sure - hopp på tilbudet dere, bind dere opp og nyt den lille bonusen så lenge den varer. Jeg beholder min kontinuerlig oppgraderte NGT-linje uten bindingstid så lenge, så ser vi hvem som ler best et halvt år fra nå. :)

Tror du må lese teksten mer nøye, eneste dersom du benytter deg av tilbudet med gratis etablering og to første månedene gratis at du binder deg i ett år..

 

Kan ikke du utdype dette med høy latency og ettercap som du tydeligvis mener er følger av internett over kabel?! Er dette noe du har opplevd selv og som du kan bekrefte, eller bare tror du dette?

Stemmer visst det ja - bindingstiden var bare 2 måneder, my bad. :) Jeg vil nok fortsatt ikke bytte leverandør bare for å ha marginalt teoretisk kjappere internett i noen måneder.

 

At internett via kabel har høyere latency er et kjent faktum, og du kan jo Google deg litt rundt (hit for eksempel) for å lese litt om det. At jeg kan spionere på samtlige kabelkunders internettvaner med ettercap er også relativt velkjent og jeg har sett det i aksjon opptil flere ganger. Faktisk så oppfordrer jeg dere med internett via UPC/Chello/CanalDigital til å ta en slik testerunde selv, så kanskje dere kan påvirke ISP'en deres til å innføre skikkelige tekniske rutiner.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
blir de som har chello plus oppgradert automatisk eller må man fylle inn det skjemaet?

ALLE blir oppgradert automatisk. Skjemaet er for å bestille ett annet abb (oppgradering fra f.eks Chello Plus til Chello Ultra)

Det er sånn at vi må skrive inn kundenummer og postnummer.(?)

Lenke til kommentar
blir de som har chello plus oppgradert automatisk eller må man fylle inn det skjemaet?

ALLE blir oppgradert automatisk. Skjemaet er for å bestille ett annet abb (oppgradering fra f.eks Chello Plus til Chello Ultra)

Det er sånn at vi må skrive inn kundenummer og postnummer.(?)

ja, det er det skjemaet på siden hvor man skal skrive inn kundenummer og postnummer

Lenke til kommentar
blir de som har chello plus oppgradert automatisk eller må man fylle inn det skjemaet?

ALLE blir oppgradert automatisk. Skjemaet er for å bestille ett annet abb (oppgradering fra f.eks Chello Plus til Chello Ultra)

Det er sånn at vi må skrive inn kundenummer og postnummer.(?)

Hmm, gikk inn på den siden og så selv nå. Trekker tilbake det jeg sa om at skjemaet er for å oppgradere til ett annet abb..

 

Rart at de har gjemt det skjemaet såpass godt dersom det er så viktig at kundene må registrere seg der for å oppgradere linjen. Jeg tror muligens det er for å sikre seg om at kunder som bor ett sted hvor de ikke blir omfattet av oppgraderingen skal få melding om dette og vice versa. Hvorfor skulle man ellers fylle inn postnummer i tillegg til kundenummer?

Lenke til kommentar

Da får jeg håpe at NGT svarer da :)

Dette må NGT svare på :)

 

Hvorfor "må" NGT svare på dette? Det er jo UPC som nå svarer på NGT sin prisnedgang/hastighetsøkning som fant sted for ikke lenge siden.

 

Videre har UPC bare (stor)Oslo-området som potensielt marked mens NGT er landsdekkende (more or less).

 

Jeg tviler på at NGT skjelver av frykt pga. at UPC har fulgt etter dem og satt ned prisene sine. :)

Tydelig at også avisene sammenligner hastigheten dems med ngt sine

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/15/434818.html

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
blir de som har chello plus oppgradert automatisk eller må man fylle inn det skjemaet?

ALLE blir oppgradert automatisk. Skjemaet er for å bestille ett annet abb (oppgradering fra f.eks Chello Plus til Chello Ultra)

Det er sånn at vi må skrive inn kundenummer og postnummer.(?)

Hmm, gikk inn på den siden og så selv nå. Trekker tilbake det jeg sa om at skjemaet er for å oppgradere til ett annet abb..

 

Rart at de har gjemt det skjemaet såpass godt dersom det er så viktig at kundene må registrere seg der for å oppgradere linjen. Jeg tror muligens det er for å sikre seg om at kunder som bor ett sted hvor de ikke blir omfattet av oppgraderingen skal få melding om dette og vice versa. Hvorfor skulle man ellers fylle inn postnummer i tillegg til kundenummer?

Fylte ut skjemaet nå, da fikk jeg melding om at linja ville bli oppgradert innen 14 dager. Så det virker som du må fylle det ut

Lenke til kommentar
Sitter iallfall i Bergen med UPC som eneste mulighet for bredbånd.

Ok.... Ingen muligheter for ADSL der du bor altså :whistle:

 

Morty

Nei det er helt sykt. Bor 10 min fra sentrum. Nedi gaten kan de få men her er vi kobla til en gammel sentral som ligger neste 10km unna. Ingen som ville selge oss ADSL, og det spiller egentlig ingen rolle for kabelbredbåndet er lynraskt :D

 

Kontinuerlig oppgraderte linjer, lav latency, aggresiv prising, ingen bindingstid (gått ut for leenge siden) så jeg hadde nok ikke byttet bort UPC mot noe annet selv om jeg kunne.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Foreløpig holder linjen det den lover. Laster opp 120 kb/s og ned har jeg makset med 700 kb/s (Rask foreløpig test kombinert Microsoft/Bitorrent) Skal teste med FTP senere.

Må si UPC er på offensiven da de tilbyr mer upload enn hva ADSL teknisk kan tilby med sine 8192/1024 for 579 NOK. Tror det er veien å gå, da mange er ute etter litt mer "spark" ut. ADSL2 er foreløpig for dyrt og Lyse er på litt for begrenset område.

Kunne godt ha slengt på 2 mbit ut, men noe har i alle fall sjedd og er meget fornøyd. Oppgradert etter 5 minutter og 2-3 min. kø på kundeservice kan jeg heller ikke klage på!

Lenke til kommentar
Foreløpig holder linjen det den lover. Laster opp 120 kb/s og ned har jeg makset med 700 kb/s (Rask foreløpig test kombinert Microsoft/Bitorrent) Skal teste med FTP senere.

Må si UPC er på offensiven da de tilbyr mer upload enn hva ADSL teknisk kan tilby med sine 8192/1024 for 579 NOK. Tror det er veien å gå, da mange er ute etter litt mer "spark" ut. ADSL2 er foreløpig for dyrt og Lyse er på litt for begrenset område.

Kunne godt ha slengt på 2 mbit ut, men noe har i alle fall sjedd og er meget fornøyd. Oppgradert etter 5 minutter og 2-3 min. kø på kundeservice kan jeg heller ikke klage på!

Nå vet jeg hvor jeg skal ringe i morgen tidlig. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...