Gå til innhold

Neo4/Winchester POST bug


Anbefalte innlegg

Der har jeg igjen for ikke å gjøre skikkelig reseach før nye komponenter kjøpes. :blush:

 

Akkurat byttet ut min kjære s754 A64 NewCastle med s939 Winchester, og valgte MSI K8N Neo4 F som hovedkort, basert på ypperlig erfaring med K8N Neo Platinum.

 

Det første som møter meg er at hovedkortet nekter å poste på 220 Mhz. 215 går greit. Temmelig forundret forsøker jeg utallige instillinger for å komme problemet til livs, før jeg bruker en halvtime på google og kan konstatere at det er en kjent bug med Neo4 og Winchester CPU'er. :wallbash:

 

Nå er spørsmålet: Er det noen her som kjenner til en løsning på problemet?

 

Kan jeg forlange å bytte kort eller CPU basert på denne buggen?

Hovedkortet og CPU'en ble tross alt kjøpt samlet, men er usikker på om jeg kan forlange at det skal overklokke riktig. I utgangspunktet så virker det jo absolutt som om hovedkortprodusenten støtter overklokking, og for meg er det selvsagt å regne som viktig funksjonalitet.

 

Hører rykter om at det skal fungere greit med Venice, er det noen som kan bekrefte dette? (Hadde kjøpt Venice om leverandøren min hadde hatt den på lager, men tenkte at den forbedrede minnekontrolleren ikke var avgjørende til mitt bruk).

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...