Gå til innhold

Har du båtførerbeviset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja/nei?

 

For de som ferdes på sjøen alene, og ikke har det, så anbefaler jeg dere å ta det. Når jeg kjører båt, så er det noe dirtt med idioter som ikke har peiling på vikeplikt etc.

Ja, jeg har nettopp tatt det.

 

Enig i at det er noen tullinger på sjøen som ikke helt har fått med seg basic's innenfor sjøfartsregler. Ofte er det folk med svære båter som tar seg frem hvorenn det måtte passe dem.:mad:

 

Uansett, ta kurset, lær dere reglene slik at alle kan få en triveligere tur på sjøen!

Lenke til kommentar
Du må ha en bok og et kart som koster litt.. også koster vel kurset 1500kr..rundt 2000++ble det (tror jeg)

Takk for det ;)

 

Ikke meninga å seile helt off topic, men er jo litt greit å vite for de (med meg) som vil ta dette :)

 

Burde vært obligatorisk med en form for opplæring på sjøen også spør du meg...

 

I samme grad som moped lappen i forhold til bil hvis dere skjønner...

Noe grunnleggende burde hvert fall alle som er på vannet ha :)

 

 

Blei forresten rent i senk med gamle båten min av en guttunge på 9 år som kjørte en 10 fots With med 18hester på :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja/nei?

Ja

For de som ferdes på sjøen alene, og ikke har det, så anbefaler jeg dere å ta det. Når jeg kjører båt, så er det noe dirtt med idioter som ikke har peiling på vikeplikt etc.
Tja, veit ikke om jeg er helt enig.

Jeg lærte fint lite når jeg tok det. Kanskje litt om navigasjon, og det bruker jeg ikke når jeg kjører båt til daglig.

 

Det man trenger på sjøen er sunn fornuft, og en anelse om hva man egentlig begir seg ut på.

Mangler du en av disse tinga, burde du enten la noen andre styre, kjøre sakte eller holde deg på land.

Endret av harald_
Lenke til kommentar

Tok kurset i oslo, på folkeuniversitetet.. VAr litt dårlige lærere der, men jeg lærte det meste fra faren min og boka.. Det holder jo kanskje å abre lese boka grundig for dem som ikke bryr seg om å ha båtførebeviset på papiret... Viss dere skjønner hva jeg mener..

 

Det er også mange forsikringsselskap som gir billigere forsikring dersom alle som kjører båten har båtførerprøven, eller at dersom ulykken intreffer får man mere tilbake dersom man har båtførerprøven.

Lenke til kommentar

Ja! er jo viktig med båtførerprøven.

det verste er ikke de som ikke kan det med vikeplikt, men de som har svære cabincruisere med 2m hekkbølger som du selfølgelig blir kjørans i mellom. altså de som har svære båter, og ikke tar hensyn til mindre er de verste!

 

(opplevd å måtte kjøre fra mandal til lindesnes bak en diger båt, og kom heller ikke ut av disse jævla bølgan)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...