Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC henger seg ved bytte av ruter


Anbefalte innlegg

Siden hastigheten på min Nextgentel linje er under 25% av hastigheten, og Nextgentel ikke klarer å justere den opp, har de sendt meg ny Netopia ruter. PC'en går da helt bananas og en prosess opptar alle ressursene slik at maskinen blir forferdelig treig. Nextgentel hadde aldri hørt om slikt og sendte meg ny ruter igjen. Samme skjer igjen, og bytter jeg tilbake til den gamle er alt bra. Hva gjør jeg for å løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden hastigheten på min Nextgentel linje er under 25% av hastigheten, og Nextgentel ikke klarer å justere den opp, har de sendt meg ny Netopia ruter. PC'en går da helt bananas og en prosess opptar alle ressursene slik at maskinen blir forferdelig treig.

Hvilken prosess da?

Lenke til kommentar

Services.exe er det som går berserk og tar 99% av ressursene. Jeg har et innebygd nettverkskort og en Belkin USB nettverksadapter. Ingen av de vil fungere. Kan seff kjøpe et kort for å prøve det. Koster ikke allverden.

Fikk forresten beskjed om å restarte selve ruteren av Nextgentel i dag. Etter det vil ikke maskinen godta noen av ruterne. :mad:

 

25% av hastigheten er målt fra pc'en. Nextgentel får målt opp til 4000 til ruteren, men sliter med hastigheter over dette. Link lyset blinker dessuten konstant. Det rare er at jeg hadde riktig hastighet den første tida, dvs 2600.

Endret av Soma
Lenke til kommentar

"Services.exe" er en orm/virus, har vært borti det før. Jeg mistenker at du har spyware og/eller virus som gjør at du ikke får kontakt med ruterne. Skaff deg et anti-virus program og kjør en scan med adaware eller spybot (eller bare begge to) så skal du nok se at du finner litt av hvert ;)

Lenke til kommentar

Nextgentel har vært ute og sjekket linjen min. Da jeg kom hjem i dag var linjen reparert og alle problemene med pc'en min er borte. Merkelige greier. Men det var nok et eksempel på deres gode service. Det tok 5 uker og masse masing før de tilslutt kom og reparerte feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...