Gå til innhold

HP zd8000 - en ekte super-PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er nå på jakt etter en bærbar PC, og fant denne "super-PCen" på HPs nettsider. Er det noen som har noen erfaringer med denne maskinen? Spesifikasjonene virker jo nokså fantastiske, eller?

 

Dessverre leverer HP som kjent bare til USA via sin egen nettside. Jeg lurte da på hvordan i all verden jeg skal få tak i denne PCen i Norge?? :dontgetit: Noen som har noen tips??

 

 

Takk for hjelpen! :)

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen Mcsteen! :thumbup:

 

Ingen superPC, sier du, Eulogy? Vel, hva ytelse angår er denne PCen blant de beste jeg har sett. Omregnet fra US dollar, regnet jeg ut at med 3,2 GHz, 1GB ram, 100 GB harddisk, 256 MB grafikk, Office og Norton, måtte jeg betale 11.700 kroner -- levert i USA, riktignok. Korriger meg hvis jeg tar feil, men bærbare PCer i denne ytelseskategorien generelt og iallfall i denne priskategorien vokser ikke på trær....

Lenke til kommentar
Ingen superPC, sier du, Eulogy? Vel, hva ytelse angår er denne PCen blant de beste jeg har sett. Omregnet fra US dollar, regnet jeg ut at med 3,2 GHz, 1GB ram, 100 GB harddisk, 256 MB grafikk, Office og Norton, måtte jeg betale 11.700 kroner -- levert i USA, riktignok. Korriger meg hvis jeg tar feil, men bærbare PCer i denne ytelseskategorien generelt og iallfall i denne priskategorien vokser ikke på trær....

Du kan ikke sammenligne priser direkte. Skal du ha den til Norge blir det minst 800,- i frakt pluss MVA. Dessuten er den stor tung og varm med horribel batteritid. Her i landet er Inspiron 9300 mye mere for pengene enn HP ZD8000. Den kommer per i dag på 13821,- med en 1.73GHz P-M, 80GB disk, 512MB RAM og Go 6800.

 

Like rask, lettere, kaldere, mye bedre batteritid, og med et grafikkort som er minst tre ganger så kraftig. Mere minne kjøper man et annet sted (eller venter litt på en av Dells vanlige dobbel RAM-promoer).

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Min kjære mor har en HP ZD8077 den har følgende specs:

- 3.3Ghz P4 (800fsb) cpu

- 1024mb DDR2 ram

- 100gb hdd

- x600 mobile skjermkort

 

:love:

 

Ikke kom å si at dette ikke er en super-lappis? 

 

PS: Er mange forskjellige versjoner av ZD8000

Jeg tør å si at i9300 banker dritten av den!

P4 er horribelt på bærbare, høyt effektbruk -> dårlig batteritid, høyt effekttap -> varme -> vifter. :no:

Harddisken er elendig, 4200rpm er en skikkelig flaskehals.

Skjermkortet er like dårlig som forrige generasjons skjermkort og yter elendig, ca. 3000 i 3DMark03. :hm:

Den er også større, tykkere og tyngre enn i9300. Skjermen har også dårligere oppløsning, WXGA+ er rett og slett for dårlig på en 17". WSXGA+ er et minimum (Vet dem leveres med dette, men har ikke sett det i Norge.)

 

Så nei, jeg kommer ikke og sier at det er en super-lappis med det første! :lol:

 

i9300 er en perfekt kompromiss mellom ytelse, mobilitet (vekt, batteritid) og støy. :yes:

 

Omregnet fra US dollar, regnet jeg ut at med 3,2 GHz, 1GB ram, 100 GB harddisk, 256 MB grafikk, Office og Norton, måtte jeg betale 11.700 kroner -- levert i USA, riktignok. Korriger meg hvis jeg tar feil, men bærbare PCer i denne ytelseskategorien generelt og iallfall i denne priskategorien vokser ikke på trær....

Skal du sammenligne med priser i USA må du gjerne sammenligne med prisene hos Dell i USA. Med kupponger får mange i9300 med greie specs til $1200~1500. :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Takk for hjelpen Mcsteen! :thumbup:

 

Ingen superPC, sier du, Eulogy? Vel, hva ytelse angår er denne PCen blant de beste jeg har sett. Omregnet fra US dollar, regnet jeg ut at med 3,2 GHz, 1GB ram, 100 GB harddisk, 256 MB grafikk, Office og Norton, måtte jeg betale 11.700 kroner -- levert i USA, riktignok. Korriger meg hvis jeg tar feil, men bærbare PCer i denne ytelseskategorien generelt og iallfall i denne priskategorien vokser ikke på trær....

Tja. Ikke imponerende nok for meg. Du får pcer her i Norge som er en god del bedre enn den super pcen din. Det har andre svart på også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...