Gå til innhold

Fra konsert med Gåte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du har fanget henne meget severdig :) Synes også det ble litt vel grønt - selv om det sikkert var det på konserten.

Når du ikke har fått med deg hele venstre armen, ville jeg gått tettere på slik at den oppheves på et vis.

Sender med en "min versjon".

Uansett, et flott bilde, og jeg skjønner meget godt din opplevelse visuelt og musikalsk.

 

F828

post-209-1118700743_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

Jeg er enig i at det optimale ville vært å ha hele handa med, men slik ble det altså ikke.

Til F828: For å framheve en vakker jente i grasiøs bevegelse synes jeg klippingen din ble meget bra.. Du må ha "tiltet" bildet noe også. Det forsterket den grasiøse bevegelsen. Veldig lurt !

Det negative her ble faktisk mik'en som svever i løse lufta.

Jeg synes også at noe av helhetsfølelsen som røyk og baklys ga, ble borte. Slik jeg ønsket å formidle fra konserten. Men jeg er vel litt forutinntatt :love:

Lenke til kommentar

Ja dette syns jeg var et særdeles vellykket konsertbilde. Det er slett ikke enkelt å få disse bra. Det legges ut drøssevis av slike bilder rundt om på nettet, men jeg syns der går lenge mellom noen er virkelig bra.

 

Du har fått til en akseptabel skarphet i øynene. Bilde har en del støy, men du måtte vel bruke høy ISO her. Kunne kanskje kjørt en lett støyreduksjon på dette. Fin dybde i bilde, konsertatmosfæren er godt formiddlet. Enig med at hele venstre hånd burde vært med.

Har du brukt Tamron’en på dette?

Lenke til kommentar
Bilde har en del støy, men du måtte vel bruke høy ISO her. Kunne kanskje kjørt en lett støyreduksjon på dette. Fin dybde i bilde, konsertatmosfæren er godt formiddlet. Enig med at hele venstre hånd burde vært med.

Har du brukt Tamron’en på dette?

Takk for mange positive tilbakemeldinger.

Jeg måtte opp i ISO1600 for å få en sikker eksponering. Det ville vært helt ødeleggende å benytte blitz her.

Er imponert over hvor lite støy det egentlig ble. Eos300D "ga opp" allerede på ISO400.

Ellers benyttet jeg Tamrons 90 mm. Exp-tid var 1/250 sek og blender F2.8. Altså ikke spesielt mye lys.

Lenke til kommentar

Veldig bra dette, ja! Synes ikke evt. støy her er forstyrrende i det hele tatt.

 

Gåte er et fantastisk live-band og også morsomme å fotografere siden de alle (muligens, naturlig nok, unntatt trommeslageren) er veldig flinke til å posere på scenen.

 

Hadde veldig sansen for F828 sitt kuttede og roterte forslag også - mikrofonen skulle vært borte, men utsnittet gir mer fokus på blikket og roteringen gir en flott diagonal med armene!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde veldig sansen for F828 sitt kuttede og roterte forslag også - mikrofonen skulle vært borte, men utsnittet gir mer fokus på blikket og roteringen gir en flott diagonal med armene!

Hei,

Er enig med deg, Zork, i at den rotasjonen og klippingen F828 la inn ble veldig bra. Men jeg er litt håpløs konservativ her. Vil ikke endre på virkeligheten. ;) My problem.. Det som ikke falt i min smak er fargeendringen. Det skyldes sikkert at jeg opplevde konserten med lysseting og det hele. Det preger meg !!

Ellers er jeg overveldet over masse gode tilbakemeldinger. Må bare sende noe av det tilbake til Gåte-musikerne. De opptrer som et virkelig live-band. Å oppleve konsert med dem gjennom kameralinsa gir resultater, hvis man bare passer på å trykke ned den riktige knappen i riktig øyeblikk :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...