Gå til innhold

Vanvittig pris på 300D


Anbefalte innlegg

Var innom Expert Ullevaal her om dagen, og tok som vanlig en titt i kamera-hyllene .

Personlig liker jeg ikke den kjeden noe særlig, og skjønner nå grunnen...

 

De skulle ha 9 000 kroner for et Canon EOS300D!! :thumbdown: (Nei forresten, de skulle "bare" ha 8990,- :nei: ) Det er egentlig helt vannvittig pris. Nesten samme pris som jeg kjøpte mitt 300D for et år siden... Får det jo til godt under 6 000 andre steder...

 

Nei huff, takke seg til nettbutikker...

 

AW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe....ja det var drøy kost for et flott kamera ( er ikke helt objektiv da med den uttalelsen )....;-) Det viser seg i alle fall at i disse dager MÅ du bare ta deg tid til å sjekke ut alternative priser før du tømmer lommeboka....:-) Dette gjelder nok i denne kategorien alle kameramerker....:-)

 

Produktguiden på Akam er en grei sak å bruke når du er på søken etter optimal pris...;-)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
De skulle ha 9 000 kroner for et Canon EOS300D!! :thumbdown: (Nei forresten, de skulle "bare" ha 8990,- :nei: ) Det er egentlig helt vannvittig pris. Nesten samme pris som jeg kjøpte mitt 300D for et år siden... Får det jo til godt under 6 000 andre steder...

Her er det helt sikkert noen som har tabbet seg ut. Jeg jobber hos en av konkurrentene til Expert, og vet akkurat hvor nøye de forskjellige el-kjedene følger med på hverandres priser.

Lenke til kommentar
Jo, det er en gal pris. En fullstendig sinnsyk en, faktisk. :)

Ja, det er en gal pris, men ikke på den måten photoguy mener. Prisen skal være 9000, det er ikke en teknisk feil eller feilprisning. At prisen er helt på trynet er en annen sak, men den er rett (butikker har faktisk rett til å prise produktene sine slik de vil, vil jeg tro :hmm:).

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne tråden er litt gammel, men jeg må svare likevel.

 

Jeg snakket med en selger på Expert Økern uke 25. De skal tømme butikken i løpet av 2-3 uker, så en skulle tro de kunne tilby konkurransedyktige priser. Men nei.

 

Selv med "buttikken tømmes"-rabatt kunne han ikke gå lavere enn 8.500,- for EOS 300D. Grunnen er at Expert var tidlig ute med å ta dette inn i butikkene slik at deres innkjøpspris var veldig høy. Nå sitter de inne med et lager av kameraer som de ikke får solgt uten tap.

 

Samme tendens fant jeg hos Lefdal som har tatt inn Canon Powershot Pro 1 tidlig, og selger den til skyhøye 8.990,- . Jeg vil tro at dersom Lefdal har tatt inn for mange, så brenner de også inne når kampanjene etterhvert starter.

 

Livet som detaljhandler er neimenn ikke lett. Skal man ta inn nyhetene tidlig og selge på "hypen", eller vente til leverandørene senker prisen? :hmm:

 

Uansett endte jeg med 300D-kit hos JapanPhoto for 5.555,-

Lenke til kommentar
Nei huff, takke seg til nettbutikker...

Nå er ikke den prisen representativ for alle ikke-nettbutikker heller da. Mange vanlige butikker kan nå faktisk konkurrere med nettbutikker på pris faktisk. Enkelte ganger ser man vanlige butikker som er billigere enn nettbutikker på populære varer. Så det lønner seg ikke å automatisk tro at nettbutikker alltid er billigst, noe enkelte virker å tro. Og tenk på all ekstraservice du får, du slipper porto, og du får varen der og da. Og så mye lettere om det skulle være noe feil da, å bare levere det tilbake til butikken uten å måtte plundre med å sende det til nettbutikken.

 

Nei, mange fordeler med handel over disk... :) (ja, jeg jobber i butikk, men jeg mener det jeg sier).

Lenke til kommentar
Produktguiden på Akam er en grei sak å bruke når du er på søken etter optimal pris...;-)

 

:thumbup:

Hei

 

Produktguiden er ikke så genial som man skulle tro.

 

Mange nettbutikker som ikke er med i denne av diverse grunner. En av dem er bl.a. at det koster nettbutikkene noen kroner å være der.

 

Min erfaring er at det alltid finnes billigere nettbutikker i Norge som ikke står i produktguiden.

Lenke til kommentar

Når en ser på det totale vareutvalget av merkevarer, da er Expert mye bedre enn Lefdal og Elkjøp.

 

Expert har mye mindre ukurante (skrot) varer. Og det er nok årsaken til at de ofte ligger over i pris.

 

Elkjøp har ofte ikke annonseret vare, og tilbyr da kunden ukurant merke med bedre spesifikasjoner til samme pris. Noe de selv tjener bedre på.

 

Så Expert virker som en mye bedre kjede selv om 300D er dyr der.

 

Men kunskapen til foto er stort sett minimal i alle kjedene. De pleier å anbefale det de tjener mest på, og ikke det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...