Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Utslett" på armer og bein...


B4stian

Anbefalte innlegg

Ja, først trodde jeg det var elveblest, men det har vart en god stund nå og det kommer og går...

 

Det er utslett som er røde og har også det noen ganger i ansiktet, men de går bort med fuktinghetskrem (de er bare tørre). Tror det kanskje er eksem...

Noen som har hatt noe liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, høres ut som noe jeg ikke husker helt navnet på var noe du fikk fra fugler men jeg har ikke hatt det siden jeg var barn og dreiv å klatra i trær.

Fuglelopper? eller... broren fikk noe fugle-etellerannet når vi var i en fuglepark engang.

 

Men det var vel noe som klør slik at du om du klør så blir det sår

Lenke til kommentar

Kjøp en salve kalt Eurax på apotek og smør på, se om det forsvinner.

 

Det kan faktisk lønne seg å ringe legevakten for litt tips om hva du kan gjøre, og hva det kan komme av.

 

Noen nye klær du har brukt i det siste? Noen ny mat? Noe nytt i kroppen din i det hele tatt, kan være en allergisk reaksjon.

Lenke til kommentar

får noe lignende selv når jeg spiser hasselnøtter og jordbær og kirsebær og mange andre ting jeg er alergisk mot...

jeg vet ikke om det er allergi som er skylen hos deg men for meg pleier det å hjelpe men litt alovera og en eller annen salve som jeg ikke husker navnet på nå (seff var det jo den salven som funka jeg ikke husker navnet på :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Er det utslett eller prikker (klumper) i huden? Hadde selv noe som kalles "neller" en gang i tiden. Fikk det hver gang jeg spiste Snickers, eller nøtter i det hele tatt. Da brukte jeg en liten salve som kalles for "Xylocain", og den funka fett. Ellers kan jeg nevne at nøtteallergien gikk bort da jeg økte inntaket av nettopp nøtter :p Antar at kroppen ble vandt med det. :roll:

Lenke til kommentar

Det er faktisk litt forskjellig...

 

Noen ganger er det kun ganske små prikker på kun hendene, mens noen ganger er det store, hovne utslett på armene og/eller beina, mens noen ganger er det begge deler.

 

Har prøvd å tenkt hva jeg har spist eller gjort hver gang jeg får det, men har kommet fram til at dagene er stort sett ganske like og ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Er det utslett eller prikker (klumper) i huden? Hadde selv noe som kalles "neller" en gang i tiden. Fikk det hver gang jeg spiste Snickers, eller nøtter i det hele tatt. Da brukte jeg en liten salve som kalles for "Xylocain", og den funka fett. Ellers kan jeg nevne at nøtteallergien gikk bort da jeg økte inntaket av nettopp nøtter :p Antar at kroppen ble vandt med det. :roll:

ahhh Xylocain var den salven jeg ikke kom på i går...

den funka hos meg da jeg hadde utslett

Lenke til kommentar

Gå til lege og få han til å se på det så kan han skrive ut en resept til deg på apolar eller hydrokortison eller lignende medikamenter. Å drive å smøre på ting uten at man vet hva det er, er ikke no lurt. Jeg snakker av erfaring. Hadde MYE eksem da jeg var mindre og jeg har en far som også er plaget av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...