Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

apache_over_river.jpg

 

Elsker det bilde :love:

 

et til:

Apache.jpg

 

 

Jeg hadde for noen år siden en ekstrem interesse av fly, bygde masse modeller. Hele taket er fyllt opp med tomme kroker nå, tok de ned da jeg nesten ikke kunne bevege meg mer. :p

 

 

Edit: jeg er vel på litt tynn is med å poste bilder av et helikopter :innocent:

Endret av ersa
Lenke til kommentar

Apache Longbow :love:

Og HeavenHell, er bildene flyrelatert er du PlIKTET til å poste de her :p

 

edit: Etter min mening er helikoptre mye mer fasinerende enn fly. Kan ha noe med at eg har hatt litt nærkontakt med de, jobbet som "mekaniker" i arbeidsuken, og har alltid likt de. Har også ett modellhelikoptre :D

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Var litt for vanskelig den Aleks_r. Kommer du opp med en ny en?

Det er en Percival Provost.

BAe laga den mer kjente JetProvost basert på den kjerra der:-)

 

Hva med denne karen her da?

http://img.photobucket.com/albums/v55/Aleks_r/wtfisthis.jpg

Jaja, det ser ut til at få/ingen har kunnskap om gamle franske fly, i allefall ikke så gamle :tease:

 

Da får jeg komme med svaret, da; Nord 1011 Nordalpha

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hahahaaa, det er jo en Boeing B29 Superfortress!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... Vil du nok at jeg skal si. Men det sier jeg ikke, for det er nemlig ikke det. Det er en Tupolev. Jeg husker desverre ikke den riktige benevnelsen, men jeg husker hvorfor det flyet er som det er: noen amerikanske fly nødlandet i russland etter ett oppdrag i Japan, og der ble crewet forhørt og sendt tilbake til USA, mens flyene ble beslaglagt. Ingeniørene plukket flyet fra hverandre, og laget tegninger på det. Det er HELT likt som B29, bare litt mindre! Selv noen små hull i den ene vingen, som antageligvis var en feilborring fra en mann hos Boeing, har de fått med seg! De ante ikke hva hullet var der for, men det var nå der, og da skulle det med.

Lenke til kommentar

Ettersom du ikke husket navnet kan jeg informere om at bombeversjonen het Tupolev Tu-4 og fraktversjonen het Tupolev Tu-70. Googla det opp akkurat nå.

 

Jeg visste ikke om dette flyet, og hadde nok kommet til å si B-29. Man lærer heldigvis noe nytt hele tida. Venter på bekreftelse fra Psykopatisk Kaffelefse og nytt fly fra Aleks_r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...