Gå til innhold

Erfaring på Synology NAS eller andre FTP-løsniner?


Anbefalte innlegg

Skal sette opp en ekstern disk (ftp) slik at jeg har tilgang til mine filer utenfor nettverket (fra internett).

 

Har br.bånd via kabelen og ruteren er i stua. Begrunnet dette ønsker jeg ikke å sette opp en egen pc til dette formål da kabinettene er store og stygge.

 

Spm. 1

Ønsker å vite om noen har erfaring med Synology DiskStation DS-101 NAS?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307054&view=detailed

 

Har sett på flere nettverksdisker og det virker på papiret som om Synology sin løsning er best for FTP-bruk. Men som sagt lurer jeg på om noen sitter med erfaring med denne, eller andre gode løsninger.

 

 

Spm. 2

Synology kommer uten harddisk.

Hvilke harddisker i 300gig-klassen anbefales? Pri 1: Levetid. Pri 2: Støy.

 

 

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Synology Diskstation men har ikke prøvd den som FTP server (bruker min som filserver for musikk). Produsenten har en liste over harddisker de har testet, den finner du her. Har selv en Maxtor DiamondMax 10 på 300GB og den er relativt stille, men når det er mye aktivitet på disken (ved feks kopiering av mye) er det knatrelyd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vet at det er nesten en måned siden siste innlegg her, men det kan kanskje være nyttig å se på en ny produkt fra Synology som har innebygd web og ftp. I tilleg har den fotobrowser og internal og eksternal S-ATA kontakter. Jeg nestn glemte Gigabit nettverk. :yes:

Komplett får den inn 09/07 (ubekreftet).

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310536&cks=PRL

Ufff.... har så mye lyst på den. Komplett kan kanskje kjøre den som ukens tilbud med litt redusert pris slik at flere folk kjøper den så vi får litt mer erfaring og anbefaling både på forum og i prisguide. ;)

 

Komplett, hører dere på meg? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...