Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lite liv i tromme-tråden for tiden, så prøver å sparke litt liv i den. Fikk pakke fra thomann.de i går med masse trommesnax :) Inneholdt: Pearl eliminator 2000c, Paiste 2002 medium hi-hat, Paiste 2002 medium crash, Mapex drumthrone og et par stativer. Stor forskjell på pedalene. Ble et helt annet sett å spille på med ny pedalen. Tror neste trommerelaterte kjøp kommer til å bli en Paiste 2002 20" heavy ride.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

*Henge opp tråden*

 

Lurer på å kjøpe dette trommesettet til generell hjemmebruk. Men det er viktig at det er litt kvalitet på lyden, slik at det også kan brukes til (mer eller mindre lokale) konserter.

 

Innvendiger om dette, eventuelle andre forslag som passer mine formål? :)

Prøver å holde meg innom 7000-10000 kr.

Lenke til kommentar

eirikand: Har du noen argumenter bak dette?

 

Musikkhuset hadde akkurat fått inn trommesettet i dag. Prøvde hi-haten, og lyden var helt for j*vlig. Men samtidig skal jeg spleise med broren min, og trommesettet er på tilbud til 7000 kr. Vi betaler derfor for et komplett øvelse-trommesett med symbaler og trommestol (samt instruksjonsvideo + trommestikker) for lusne 3500 kroner hver.

 

Men jeg lurer på å kjøpe et trommesett med bedre kvalitet. Problemet er, i følge ansatt på Musikkhuset, at med en gang man kommer over cirka 10000, så kommer som regel symbalene i tillegg. Så et trommesett til for eksempel 12500 vil fort koste 17-18000 hvis man regner med å kjøpe noen sånn passe gode symbaler i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare lurer på hvilke typer slagskinn folk som spiller trommer her har?

 

Selv skal jeg gå for Emperor dobbelskinn (hvis det var det det hette).

 

Ebony dobbelskinn var visst ikke å anbefale (til mitt bruk), siden mesteparten av lyden man vil ha går vekk, og at man kan få samme effekt med å kjøpe billige skinn, for deretter å slakke dem (!)

 

... sa han jeg har kjøpt trommesett av. Får vel trommesettet i dag eller morgen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann

 

så ut som det var LENGE siden det var liv her.

har spilt gitar i noen år nå, men kjenner at jeg egentlig alltid når jeg hører musikk ser for meg et trommesett foran meg med dobbeltpedal, svær "symbal som man treffer oppå" nede osv.

 

har kommet til at jeg har dødslyst på et sett, og da spør jeg dere hva som er å anbefale. musikken det kommer til å bli offer for er Metal. hører mye på Dimmu, In Flames osv. den type.

 

så hva skal jeg gå for? har sett på et par Mapex sett ppå Musikkborsen.no men vet som sagt ikke hva jeg skal ha. bør også være en rimelig pris :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jornan: Sjekk Finn, qxl, ebay for trommesett til salgs, du kan også gå på trommeforum.com for å få masse tips om hvilket sett du skal kjøpe, og hvor du skal kjøpe det. :)

 

M-Gard: Blastbeats kommer i flere varianter, men i den mest vanlige metoden kommer basstromme og hihat samtidig, og skarptrommen imellom. Skarp og bass går altså like fort, men kommer ikke samtidig. Jeg er ingen blackmetal-trommis, men det er det en del av på trommeforum.com, vi ses der inne! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...