Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den skal nok gå ganske greit! Riden hører du tydelig. Får du til den med en arm? (For det er en stor fordel)

Bass og skarp går annenhver. Tell 8/8 litt raskt.

 

Bass på første slag. Skarp på 3. slag. Bass på 4 slag. Skarp på 7. slag

 

Hvet du hva punkterte noter er? Bassen på 4-slaget er punktert. Dvs - den kommer nærmere slag 5 enn vanlig. Om du trenger, kan jeg gi deg en grundigere forklaring, evt skrive det på noter til deg.

Lenke til kommentar
Hallo, dere tromme-eksperter.

 

Jeg spiller trommer i et metal-band, men etter at vi flyttet har jeg ikke lov å spille mer i huset. Flyttet hele pakken til en kompis, og får ikke spilt før vi har øving igjen. Problemet er at dette huset ikke har noe lyd-isolert rom, og både foreldre og naboer hører "bråket" mitt. Min siste løsning er altså å skaffe meg eletrisk/digitalt trommesett.

 

Har noen peiling på hvilke eletriske/digitale trommesett som fungerer for den sjangeren jeg spiller og som ikke koster alt for mye?

 

Takker og bukker for alle svar.

9097708[/snapback]

 

Hadde akkurat samme problemet selv, og spiller musikk i samme sjanger som deg. Jeg kjøpte Roland TD 6 (-KV) og er storfornøyd. Nå har jeg det elektriske som øvingssett hjemme, mens det andre står i øvingslokalet.

 

Det blir ikke det samme å spille på et elektrisk, men du kan få det til å bli nesten like bra. Det man merker først er at man spiller mye raskere, for trommepadene har en helt annen respons enn skinn. Selvfølgelig kan du kjøpe "hvite skinn"(som er på el-skarptromma) til alle trommene, men da må du belage deg på å betale en god del høvdinger ekstra. Basstromma er heller ikke noe å skryte av, for den er liten, så hvis du bruker doble pedaler bør du bruke øvingsskinn på den akkustiske basstromma di og sette på triggere.

 

Du bør dra til en musikksjappe og teste selv. Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg deg å dra til St. Olavs musikk, eller Immerslund, eller hva de heter. Der har de mange forskjellige el-sett som venter på å bli testet.

Lenke til kommentar

Musikkhøyskolen jeg gikk på i år kjøpte inn flere sett med East cymbaler. Synes de i grunn var helt kurante, kunne ikke måle seg med proffe cymbaler fra de kjente produsentene, men prisene på de er vel nærmere nybegynner-cymbalene til de mest kjente. I så fall er de ganske så mye bedre kjøp synes jeg da. Men riden har litt for mye wash/overtoner til å funke til hard musikk. Hatene og crashene synes jeg funka ganske greit.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har svart i trommetråden her nå, men tenkte jeg skulle komme litt tilbake igjen :) Gode gamle dager!

 

Noen som har hørt om den nye Armand serien til Zildjian? Er i statene nå så plukket opp ett par med 14" hats til 320 dollar :D Vurderer også 21" ride'n til 270 dollar.

Dollaren er jo så lav nå så :D men veldig gode hats hvertfall, ligger lydeksempler på zildjian.com :)

Lenke til kommentar

Hei SweetAmber, lenge siden sist :). Om du føler for å diskutere litt trommer igjen, registrer deg på www.trommeforum.com, der de fleste har tatt veien nå, så vidt det er noe liv her i det hele tatt...

 

Har ikke ffått hørt den nye serien enda, men de markedsføres jo som "lyden av 60-tallet", sound of peace and love" osv, så tipper de låter litt slik eldre hippieband gjorde på den tiden... Ikke at det er noe galt med det da :). Får teste de ut selv når de dukker opp her i Norge, men kan ikke si at jeg sikler etter å skaffe meg de selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...