Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann!

 

Jeg har et lite spørsmål.

 

Jeg flytter snart på hybel, uten noen som helst mulighet for å ha trommesettet mitt der. Men, jeg øver med bandet mitt 2-3 ganger i uka, så jeg låner et sett på øvingslokale.

 

Det jeg lurer på er, er det noe slags noenlunde lydløst øvingsutstyr jeg kan ha på hybelen, bare sånn at jeg har noe å øve litt på hver dag?

 

På forhånd takk! (håper dere skjønte spørsmålet mitt) :)

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg har et lite spørsmål.

 

Jeg flytter snart på hybel, uten noen som helst mulighet for å ha trommesettet mitt der. Men, jeg øver med bandet mitt 2-3 ganger i uka, så jeg låner et sett på øvingslokale.

 

Det jeg lurer på er, er det noe slags noenlunde lydløst øvingsutstyr jeg kan ha på hybelen, bare sånn at jeg har noe å øve litt på hver dag?

 

På forhånd takk! (håper dere skjønte spørsmålet mitt) :)

9307362[/snapback]

 

Spør på www.trommeforum.com. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Måtte helt på 3. side i musikkskaping før jeg fant trommetråden, lite aktivitet her for tiden.

 

Tenkte jeg skulle høre om det var noen her med erfaring fra Gavin Harrisons instruksjons-DVD'er?

 

Hvilken er best/ bør jeg starte med? Og er de i det hele tatt noe tess?

 

Det er altså snakk om Rythmic Visions og Rythimic Horizon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gjenoppliver denne tråden litt her.

Hvilke stikker liker du å bruke?

 

Jeg er hovedsakelig en Jazztrommis, til det liker jeg Peter Erskine ride stick veldig godt, den gir fin attack på riden og har et hode som sent slites ut. Før brukte jeg American Jazz, men hodene splintres så fort så jeg skiftet.

 

Til å spille Metal er Mike Portnoy pro mark signatur stikker utrolig gode, men de gode gamle 5a stikkene duger også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe nytt(brukt) trommesett i morgen. Tama starclassic maple fra 95. Trenger nye skinn på alle trommene. Har ikke så mye erfaring med hva som er bra og ikke bra av de forskjellige typene skinn på markedet. Størrelsen på trommene er 10. 12 16" tommer, 14" skarp. Og 24" bass tromme. Spiller for det meste rock som: led zeppelin, deep purple, etc. Men hender også jeg spiller litt blues/jazz prega. Hadde vært fint å få noen anbefalinger av skinn til trommene. Har et budsjett på ca. 2000 +/-. Takker for eventueller svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...