Islanbadsj Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 (endret) Er vel ikke den mest geniale plassen å poste slikt, de fleste her er vel wow tilhengere... Men jeg anbefaler wow. Endret 11. juni 2005 av X-tremeOverclocker
Chrynarx Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 WoW det er for sikkert... men spør på et everquest forum så får du nok høre at everquest er best så finn et nøytralt forum!!
Jørgen Sørheim Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Det hadde jo vært festlig om folk som faktisk har spilt begge spillene kunne si hva de mente, heller enn at haugevis med WoW-fanboys skriver WoW uten noe videre utredning.
WoWgamer72 Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Har ikke prøvd everquest, men har tenkt på det. Men så fattig som jeg er går det så vidt med WoW og jeg liker wow godt fordi jeg liker World Of Warcraft historien.
Stifi Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Hehe. WoW forum= svaret er WoW. EQ2 forum= svaret er EQ2. lol.
anon12234 Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 hvis du ikke har lyst til å vente i 3 timer på party så tar du wow
The_evil_blue_toad Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 EQ2: Spillte det i ca 4 måneder. Var i et veldig morsomt guild og ellers var det stort sett kun greie folk å møte på (runnyeye serveren). Dessverre krever EQ2 MYE av maskinen din, og jeg opplevde at jeg fikk problemer på grunn av det med mine specs (ca 2 ghz, 512 mb ram, gforce fx5600). Det var i grunn derfor jeg sluttet også, bortsett i fra dette er det et veldig pent spill når det gjelder grafikk. EQ2 går for å få mest mulig fotorealistisk grafikk bare så det er sagt, dermed er det vanskelig å sammenligne spillene på dette punktet. Opplevde selv ikke så mange bugs i dette spillet, men har hørt at andre har møtt på et par av de. For meg virket det som om EQ2 tar mye lenger tid enn WoW. Det er ofte en større fordel å ha en gruppe her, enn det er i WoW. WoW: Også et veldig morsomt spill, men mer rettet mot mainstream spillere. Her kan du kjapt logge på og gjøre et par oppdrag før du logger av igjen, altså er det ikke fullt så komplisert som EQ2. Det krever også mye mindre av maskinen din, men så kjører også WoW en annen grafikkstil som er mye mer "tegnefilm-aktig" men likevel ofte er nydelig og absolutt passende. Det hadde igrunn vært mye enklere om du sa litt om hva du ser etter når du skal velge mmorpg, for da kan jeg lettere anbefale spill etter de punktene. Spør i vei du
MindTooth Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Denne kan hjelpe deg med valget ditt: http://pc.gamespy.com/articles/572/572447p1.html
Omar Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 WoW er en clone av Diablo, i en støre skalla. Ja, det er akkurat hva wow er.
anon12234 Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 WoW er en clone av Diablo, i en støre skalla. er veldig mange likheter ja. men det spiller ingen rolle. wow er bra uans
Roberticus Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) /rant on Everquest 2 var et av de mest uinspirerte og begredelige MMOG spillene jeg har prøvd. Spillte det fra release i fjor og fram til 11. februar i år. I begynnelsen så alt veldig flott og fint ut, men grindingen i EQ2 er bare helt sjuk. Soloing er begredelig (de boostet det endel men det var fortsatt tragisk ineffektivt og kjedelig) og gruppe-spilling går for det meste ut på å finne en plass man kan stå og drepe de samme monstrene om og om igjen. Dungeons i EQ2 var for det meste å finne en ledig plass i en dungeon og så stå der og drepe de samme monstrene etterhvert som de respawnet. Dungeons hadde en maks antall spillere cap før det ble generert ny instance. Derfor hadde man gjerne en haug med team som hadde sine "spots" rundt om i en dungeon. Denne spillestilen er for meg helt tragisk dårlig og strider med hele dungeon konseptet. Tradeskill systemet er grusomt grind-basert og ble nerfet til det ugjenkjennelige etterhvert som spillet skred fram. Sony Online Entertainment (SoE) som driver EQ2 hadde bestemt seg for at man skulle ikke tjene noe på lage ting og selge til vendor. Problemet var bare at 99,9% av det du laget var uinteressant for folk å kjøpe pga loot drops. Men det som VIRKELIG fikk meg forbanna ved EQ2 var måten SoE hele tiden svingte nerf-kølla. Det var liksom ikke meningen at spillet skulle være litt morsomt, men heller jobb preget. Everquest 2 var null nytt for MMOG spill genren. De tilførte INGENTING nytt. Alt de gjorde var å resirkulere funksjoner (de måtte jo stjele post systemet fra WoW etterhvert) og å kjøre videre på en fantasy setting som er så drita kjedelig som det er mulig å få det. Null humor og null fantasi. Og ja, jeg bærer nag til SoE for å ha blitt "lurt" til å kaste bort 3-4 måneder på dette våset. WoW har derimot mange fordeler ved seg som jeg har likt veldig godt. De har knapt nerfet (sammenlignet med SoE). Spillet er designet med fokus på at spillerne skal ha det gøy. Selve gameplay (combat) er veldig variert og utfordrende. I stedet for å sitte og spamme 2-3 taster (EQ2) for spells/abilities som er kliss like men som bare har forskjellig navn og noe dmg forskjell, så må du vurdere litt ut fra hva du slåss mot hvilke abilities du skal bruke. Klassene i WoW har 10 ganger flere ability typer enn man har i EQ2. WoW har "seamless" verden (ingen mellomloading når du reiser rundt, utenom når du går i instance eller reiser fra kontinent til kontinent). WoW har en veldig stor verden i forhold til de assorterte sonene i EQ2. WoW har bedre grafikk enn EQ2 (men er mere tegneserieaktig enn EQ2 som er mere "glitter" grafikk). For å underbygge poenget mitt. I kompisflokken min var vi 8 stykker som kjøpte EQ2 da det ble sluppet. Samtlige av oss hadde spillt andre MMOG spill som Asheron's Call 1, Everquest 1, Anarchy Online etc i flere år. Da jeg sluttet 11. februar og gikk over til WoW var det -1- igjen i EQ2. Det sier ganske mye. En annen utrolig irriterende ting med SoE (EQ2) er måten de skal blø spillerne på. Da EQ2 ble sluppet hadde man 4 character slots. Etter ca 1 måned kom det en option hvor man kunne doble antall characters til 8, MEN det kostet 30 dollar pluss at man må betale 5 ekstra dollar i måneden. Så kom pisset om "booster packs". De skulle koste 5 dollar å oppgradere til og var i prinsippet bare 1 ny dungeon du fikk tilgang til. Sånt gjør meg rett og slett forbanna. De er de eneste som oppfører seg på denne måten. Blizzard og de fleste andre MMOG utviklerne oppgraderer spillet underveis med nye dungeons og content som en del av ordinær abonements-service. Kun når det er store saker gir de ut ekspansjons pakker og det synes jeg er ok. Men for all del...prøv EQ2 og se hva du synes. For min del var det 3 måneder og 1000 kroner i dass. /rant off Endret 13. juni 2005 av Roberticus
Solefald Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 eg har prøvd begge 2. eg synst EQ2 var faktisk kjekkere, har vanvittig mykje bedre combat, f.eks Scout(start klassen), ala rogue på wow, var sinnsykt mykje bedre laga, det er så lite å gjere i combat på wow. EQ2 har combos, team combos etc. Grafikken på EQ2 er rett og slett NYDELIG, måten rustningane glinser på, lys effektane, alt er fint. wow har kjedelig grafikk på måte. Du merker meir nytten av nye skills på EQ2 og. Fighter - Crusader - Paladin, fekk meg hest ved lvl 20 på wow er det lvl 40. på wow tar det så la lang tid å få gjort noke. eg vart drit lei, som ganske mange andre kompiser. er gøy, så tar alt så forbanna lang tid. Wow har ikkje skikkelig Crafting, Artisan i EQ2 sitt tilfelle. Einaste fordelen eg synst WoW har over EQ2 er at det er Blizzard som har laget det, med tanke på at det er Warcraft sin verden. og at WoW har PvP Eg liker EQ2 mykje bedre, og no kjem det PvP arena på EQ2. Så eg holder meg til EQ2, CoD og BF2 fram til Conan kjem :D men visst du liker å vere asosial, og har lyst å få kromrygg og gå glipp av masse morro i real life, gå for WoW
anon12234 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 WoW=50% sosialt liv Eq= 0% sosialt liv , vet ikke med eq2 da
Godrick Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 WoW=50% sosialt livEq= 0% sosialt liv , vet ikke med eq2 da hva
PetePistola Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 WoW det er for sikkert... men spør på et everquest forum så får du nok høre at everquest er best så finn et nøytralt forum!! Tror nok han spør her fordi han egentlig har mest lyst til å begynne å spille wow..
zandzpider Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 på wow tar det så la lang tid å få gjort noke. eg vart drit lei, som ganske mange andre kompiser. er gøy, så tar alt så forbanna lang tid. Wow har ikkje skikkelig Crafting, Artisan i EQ2 sitt tilfelle. Har en lvl 48 Inquisitor (Priest \ healer) i EverQuest 2.... har starta med å spille WOW pga jeg spiller på US servere (feil tidssone) må ærlig talt si at Artisan (crafting) i EQ2 er så kjedelig som det kan få blitt... du nevnte også at alt i wow tar så lang tid? EQ2 er 2x hvis ikke 3x så treigt så jeg vet ikke hvor du får detta fra... craftinga i wow er simpelt men genialt. Alle kan gjøre det og du kjeder ikke rumpa av deg når du gjør det heller. Greit nok, grafikken i eq2 er FLOTT! men det krever også et sinnsykt bra system hvis du skal klare å kjøre spillet på max detaljer...¨ Eneste jeg gjør på EQ2 er å raide... Gå for WOW mener jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå