Edmund Blackadder Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Hei! Jeg skal på ferie i sommer og som de fleste andre skal, så skal jeg til et annet land. Jeg har en G556E bærbar maskin som jeg skal ha med meg. Og det hadde vært nyttig å ha noe programvare som omfatter alt mulig bare innen emnet jeg beskrev. Håper dere forstår hva jeg mener. For eks. noe som kan planlegge en reise, bykart... Et slags navigasjonssystem for bilen bare at det er på laptopen. En slags GPS. Vet ikke hva jeg skal kalle det. Kan noen hjelpe meg? Til opplysning: Jeg skal bare til frankrike og til spania (fastland) så dette trenger bare å være i europa. Tusen takk!
Hårek Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg kjenner bare Garmin, så det er det jeg kan uttale meg om. Garmin har et bilkart som heter City Select. Det dekker det meste av Europa. Kartet kommer på CD og brukes fra en PC. De har forskjellige modeller GPS, en av de mest kjente er 60C / CS. Denne kan monteres i blien og brukes for seg, og den kan også kobles opp mot en PC. Da kjører man et Garmin program som heter nRoute, med full routing og stemme for guiding på selve PCen. Mer info finner du sikkert på http://www.gps.no/ Kan opplyse at slike kart bare virker når de kobles til en GPS som kartet er installert på, de er låst til serienummer. Så det er ingen vits å lete etter kopier.
Edmund Blackadder Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Skrevet 10. juni 2005 (endret) Men dette Garmin trenger jeg altså ikke GPS for å bruke? Jeg leter bare etter et slags kart-program. Som kan vise kart over byer o.l. Det er litt viktig.. At det kan vise kart over byer. Endret 10. juni 2005 av Edmund Blackadder
Hårek Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Nei, du trenger ikke GPS for å bruke selve kartet. Men GPS er jo mye av poenget med slike kart. Hvis du ikke har GPS så er vel City Select en noe kostbar løsning. Du kan finne demo av Garmin kart her: http://www.garmin.com/cartography/
Edmund Blackadder Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Skrevet 11. juni 2005 Tusen takk men jeg tror jeg faktisk fant et annet alternativ. Et program som heter Route 66 Europe 2005.
mandela Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 alternativt autoroute europe 2005 fra microsoft som jeg selv foretrekker framfor route 66 europe
CannibalCorpse Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 (endret) alternativt autoroute europe 2005 fra microsoft som jeg selv foretrekker framfor route 66 europe Så fint jeg fant denne tråden, eller retter sagt innlegget ditt, "modellmakt", så slipper jeg å starte en ny tråd Vil nemlig spørre om Microsoft Autoroute 2005 er et dugbart GPS program for bærbar pc og PocketPC baserte PDAer? Er på ukikk etter nettop et GPS program som kan brukes både på min kommende nye lappy og hvor jeg samtidig kan overføre planlagte ruter over til en fremtidig PDA (gjennom securedigital minnekort eller blåtann elns). Det er vel best å bruke samma program på både lappy og pda for å unngå evt kluss. Edit: Hm forresten, nå er MSAR05 på engelsk, åssen er det med (mulighet for) norsk tale? Hva med kart? Er kart for Rogaland detaljert til minste vei? Edit2: Er det mulig å kjule menylinje, verktøylinje og disse (ha kartet scrollende i fullscreen)? Endret 19. juni 2005 av CannibalCorpse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå