Gå til innhold

Nytt hovedkort til AMD 64 3000+


Alt-Ctrl

Anbefalte innlegg

Hei, det gamle hovedkortet mitt tar snart kvelden, og jeg er uansett lysten på nytt hovedkort.

 

Det er kun hovedkort og RAM jeg skal bytte ut.

 

Komponentene i PCn nå er:

Abit KV8-MAX3,

2*256MB DDR 3200 (Corsair)

AMD 64 3000+,

3* 200GB WD HD,

POV GeForce 6800 GT,

Levicom 450W

 

Jeg vil helst ha et nForce4 kort og har kikket litt rundt. Men det er lenge siden jeg fulgte med på hardware fronten så jeg ligger en del etter der når det gjelder nye ting og tang.

 

Jeg så på nAsus K8N4-E Deluxe og det virka ganske interesant, men er det noen grunn til at det er det dyreste hovedkortet som komplett har inne?

 

La også merke til at det ikke har noen AGP porter, noe jeg selvfølgelig er avhengig av. Er det mulig å få tak i en sak som gjør det mulig for meg å bruke AGP kortet mitt?

 

Jeg er skal ikke overklokke.

 

 

 

Slenger med spørsmål om ram i samme slengen, så slipper vi en egen tråd om det ;-)

Jeg vil ha 1gb med ram.

 

Jeg har 2*256MB ram nå, burde jeg kvitte meg med det og kjøpe 2*512? eller går det bra med

2*256 og en brikke på 512?

 

Så litt på disse.

Corsair TWINX Xpert 3200C2 DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-3-3-6 kr 1.695,-

Corsair TWINX Xpert 3200XL DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-2-2-5 kr 2.349,-

 

Og denne. :D

orsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs kr 2.099,-

 

 

Prisforskjellen er jo enorm på noen, 2GB er jo billigere enn 1GB, hva er grunnen til det? Er det ekstremt stor forskjell i ytelse?

 

Takker for alle svar, bare håper jeg har fått med all infoen :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du socket 754 CPU så kan du bare glemme nForce 4, det er trist men sant, det er bare til socket 939 og med pci ekspress (som jeg antar du heller ikke har siden du har 754). Det skal sies at nForce 3 250gb er som et nFoce 4 ultra uten pci express så jeg ville sett meg etter et nFoce 3 250 gb jeg.

 

edit: ok så ikke den posten, men for og svare: Ja, det finnes, men det funker bare på lave kort, noe du ikke har.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Ok, men siden jeg bare kunne glemme nForce4 til socket 754 fant jeg dette.

Asus K8N-E Deluxe, nForce3 250Gb, GbLAN Socket-754,ATX,SATA,Firewire,DDR,AGP8x kr 779,-

 

Behøver ikke noe super kort, skal oppgradere det meste i PCn en gang til neste år uansett. Men dette er vel et greit kort?

 

 

EDIT:

fant denne og :-P

MSI K8N NEO Platinum,nForce3 250Gb, ATX Socket-754,SATA,GbLAN,Firewire,DDR,AGP8x

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen folkens, også så rask :thumbup:

 

Satser på ramen som Silver2k kom med, også er jeg litt usikker på om jeg skal kjøpe ASUS eller MSI kortet. Men jeg kommer til å bestille over helga slik at jeg har det etter skola er ferdig, pluss at jeg har litt tid å tenke på ;-)

 

Skal bli godt å få mer RAM, merker at 512 begyner å bli for lite allerede :p

 

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...