Gå til innhold

Har mistet gleden av spill


Anbefalte innlegg

For meg så er det ofte sånn at når jeg får vite om et spill jeg har lyst på, gleder jeg meg til å kjøpe det flere måneder før det kommer, så bestiller jeg det og tenker burde jeg ha brukt pengene på det spillet eller? Jeg får spillet noen dager senere og synes som oftest det er gøy en stund, men så går jeg lei. Det går noen måneder og det er gøy igjen osv.

 

Sånn er det med de fleste spillene jeg bestiller og det er ikke gøy å gå så fort lei spillene. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange spill som blir lagt nå til dags har IKKE monster i seg eller er IKKE arcade?

 

1 av 50?

 

Før i tida så var ca. halvparten av spill som kom ut i året spennende..

Nå er bare 1 av 20 spennende..

eller mindre enn det..

Men så pumpes det ut en hel del rævva spill fra produsentene bare får å tjene penger også. Spillindustrien beveger seg feil vei mener jeg. Heller kvalitet foran kvantitet :) Kunne bare ønske de også kunne skjønne dette :(

Lenke til kommentar

Til dere som har mistet spillgleden, prøv å skaffe dere en amiga/nes/snes-emulator, og spill igjennom de gamle klassikerne, gjerne på tv med gamepad. Dette har hjulpet meg et par ganger.

 

Om du koste deg med diablo i gamle dager, ville jeg anbefale å prøve det igjen. Spiller gjennom dette regelmessig, skikkelig nostalgibombe. Final fantasy 6 og mario-spillene er andre eksempler på klassikere som kan tenne ilden deres igjen.

Lenke til kommentar
Tidene da Lucas Arts kom ut med knallgode klassikere er desverre forbi.

Du mener de gamle point n`click spillene? Var de første spillene jeg spilte på PC :love: De har vel ikke gitt opp de seriene helt? :( Ble visst ikke noe av det nye Sam and Max og Full Throtle :mad:

 

 

Er enig når det gjelder single player, men spill som UT og Tekken går jeg aldri lei :D

Lenke til kommentar

Vil si at fantasi spillene er de som faktisk er spennende, i forhold

til alle de uendelige FPS spillene der ute, blir jo gitt ut et nytt hver

dag. Men tilbake til topic, jeg spiller mange av de gode gammle

spillene som FF IX som er klassikere for meg men det er ikke

det som er probleme. Er ikke lei spill generellt men det virker

som om jeg blir fortere lei, gir opp fortere og klarer ikke spill så mye.

Det som er kjippt er at jeg har skikkeli lyst å spille, tvinger meg selv

til å spille hehe :roll:

Lenke til kommentar

For et halvt år siden følte jeg meg også utbrent på spilling. Før kunne jeg spille i 12 timer i strekk, med kun sporadiske innlagte tissepauser. Sulthetsfølelsen eksisterte ikke. Snusen fikk holde. Men plutselig, midt i Football Manager 2005 orket jeg ikke spille mere.

 

Har nå tatt en pause fra spilling siden nov/des 04. Føler meg sugen på nye utfordringer, men vet ikke om jeg greier å komme opp i de helt ekstreme spilletidene lengre.

 

Alt jeg kan si at jeg savner de gamle dagene :cry:

Lenke til kommentar

Jeg tror at for min del setter dagens grafikk for lite krav til fantasien. I gamle spill som RTC1/2, Theme Hospital osv (nevnes kun for grafikkens del) var det min fantasi som bestemte hva jeg synes om spillet. Spillet så ikke realistisk ut, så det var ingen vits å ergre seg. I dag skal spillene være så realistiske som mulig, så når man ser feil, grafikkbugs og utrolig slett grafikk, så tar jo det futten fra enhver...

Lenke til kommentar

Jeg hadde mistet gleden av å spille jeg også. Eneste jeg spillte var UEFA 04/05 sammen med kompiser, men alt annet var utelukket. Kunne spille ett spill i 1-2-3 timer og da var jeg lei. MEN SÅ KOM WORLD OF WARCRAFT:

 

Dette har jeg helt dilla på, spiller flere timer hver dag, og storkoser meg. Men er ikke noen andre spill ennå som fenger meg. Det er ett eller annet ubeskrivelig som fenger med WOW, det må nesten bare testes. Men man må nok spille til level 15-20 før du blir hekta, det er da ting begynner å skje.

Lenke til kommentar

skjønner hva folk mener.. er redd jeg har begynt å komme i en alder hvor jeg mister interessen for spill.. :(

tar som regel bare noen dager før jeg glemmer spillet, så ligger det bare og råtner på harddisken, før jeg gjør slutt på dets lidelse med en avinnstalering, for å lage plass til nok et offer.. :p

Lenke til kommentar

Jeg sliter med samme greia.. Det eneste jeg greier å spille av og til er Rome: Total War. Men det gir meg ikke den tilfredsstillelsen som før, det blir bare tidsfordriv. Jeg oppdager at dette også skjer med film. Jeg elsket film over alt annet før, men nå er det ytterst sjelden jeg liker filmer. Er jeg iferd med å bli apatisk? Har dette noe med å bli voksen? Skremmende.

Lenke til kommentar

Siden Januar, har jeg sikkert bare spill, tja. 50 tilsammen. Men nå har jeg fått øyene opp for Viewtiful joe...igjen, på PS2 :D

 

Hadde selv et oppgjør med spill, syntes det var for kjedelig. Så jeg slutta en god stund, det samme med CS, jeg har ikke den sammen gleden for spillet lenger. Eneste gleden er å sitte på chaten og irritere CS-nerder(:p).

 

Men etter jeg har runna Viewtiful joe, blir det nok litt mindere spilling, spiller selvfølgelig litt på GBA'en da ;) Det er gøy å sitte på dass, stol, seng og skogen :S å spille litt

 

Uansett tilbake til poenget, i get your drift! ;) Sorry hvis dette innlegget var litt sånn...rart! :p Men jeg er veldig trøtt!

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme greia.. Det eneste jeg greier å spille av og til er Rome: Total War. Men det gir meg ikke den tilfredsstillelsen som før, det blir bare tidsfordriv. Jeg oppdager at dette også skjer med film. Jeg elsket film over alt annet før, men nå er det ytterst sjelden jeg liker filmer. Er jeg iferd med å bli apatisk? Har dette noe med å bli voksen? Skremmende.

Vel... Det med film er litt merkelig da. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme greia.. Det eneste jeg greier å spille av og til er Rome: Total War. Men det gir meg ikke den tilfredsstillelsen som før, det blir bare tidsfordriv. Jeg oppdager at dette også skjer med film. Jeg elsket film over alt annet før, men nå er det ytterst sjelden jeg liker filmer. Er jeg iferd med å bli apatisk? Har dette noe med å bli voksen? Skremmende.

Vel... Det med film er litt merkelig da. :hmm:

Vel, har noe av det samme.

 

Det å gå på kino er ikke det samme som før, får liksom ikke den innlevelsen som før. Merker liksom så mye bedre at jeg sitter i en kino under filmen :(

Endret av co2
Lenke til kommentar

Ja.. Føler vel at det finnes bedre ting enn gaming å kaste bort tiden på, spilte gjerne 1 døgn i strekk før men nå vil jeg heller gjøre andre ting i stedet. Det er heller ikke så viktig lengre å ha det feteste skjermkortet etc. til enhver tid, skal selvfølgelig oppgradere etterhvert men det er ikke sånn som det var før, at jeg "må ha det, bare må ha det" Den mentaliteten har jeg lagt på hylla. Men ja. Ingenting er som Doom 1 og 2 tiden! Eller som da den første Playstationmaskinen kom på midten av 90 tallet. Savner den perioden i livet.. :cry:

Lenke til kommentar

Har som de fleste her mistet helt gleden av spill. Vil nok egentlig påstå at interessen sluttet med Amiga'en. Det siste året har jeg ikke spillt noe som helst (ok, har hatt noen helger med GTA, men det er alt).

 

Det er flere årsaker til at jeg ikke spiller mer, men den største grunnen er nok at jeg begynner å bli gammel (det føles iallefall slik) og at spill ikke er som det en gang var (typisk utsagn når man føler seg gammel ;) ).

 

Spill nå for tiden hander om en ting; grafikk. Spillprodusenter bryr seg om en ting og det er å tjene penger (noe jeg såklart forstår), da følger de en enkel oppskrift (noe også film- og musikkbransjen gjør) og det er en HL klone (FPS) med bra grafikk. I det lange løp så tro jeg ikke dette holder og om noen år så må bransjen begynne å tenke nytt, tror da at vi vil kanskje få tilbake noe av den gamle "gameplay" følelsen som vi hadde på 80- og 90-tallet. Men da er jeg blitt enda eldre og bryr meg enda mindre om spill en hva jeg gjør nå.

Lenke til kommentar

Jeg føler at nesten alle spill som kommer ut nå har man sett før i en eller annen form, og derfor blir man fort lei. Spesielt FPS spill har en tidens til å kun pøse på med høye systemkrav og tilby akkurat det samme som tidligere versjoner.

 

Jeg spiller ikke ofte, jeg spiller ikke online spill (tar for mye tid/uintressant å betale mnd sum for å kunne spille noe) og jeg spiller ikke "lange" spill.

 

Det eneste jeg syntes er artig (i små porsjoner) er CS1.6/CZ på en WC3 server (for litt crazymood action) og for å få litt action bilspill (der man ikke trenger å være noe god) kjører jeg igang Burnout 3 på bøxen :)

 

For de som er veldig nostalgiske kan jeg anbefale å installere WinUAE for å simulere de gamle Amiga spilla, det var tider for gameplay det!

Lenke til kommentar
Det beste du kan gjøre er å ta deg en god pause fra spillinga, kanskje hele sommerferien og kos deg med alt annet.

Når du så kommer tilbake så sett deg ned og spill de beste spillene og de som du virkelig koset deg med som for eksempel :

 

*Half life 2.

*Doom 3 (om kvelden og i mørket).

*Far Cry.

*Baldurs Gate 2 + exp.

*Need for speed (den du liker i serien), jeg synnes hot pursuit er gøy.

*Halo.

*Warcraft 3

*Splinter Cell.

*Medal of Honour + Call of duty.

Jeg blir lei av å spille når jeg kan fråtse i titler. :p

 

Ellers er jeg litt som Thomas. Jeg gledet meg til HL2, men hadde (og har) ikke god nok maskin til å møte minimumskravene engang. Nå er det mer enn et halvt år siden det kom ut, og jeg har ennå ikke kjøpt ny PC. Egentlig er det greit å slippe alle "barnesykdommene" til spillet, da, men nå begynner jo Sony og Microsoft å vise utrolig mye mer imponerende grafikk enn Valve i sin tid gjorde. Jeg vet at grafikk ikke er alt, men det er litt sånn at når jeg først er vant til rå grafikk, tåler jeg ikke gammeldags. Jeg tåler PacMan og SuperMario Bros. 3, men det er liksom noe annet. :love:

 

I det siste har jeg begynt å lure på om HL2 (som helt sikkert er et spesielt spill for meg) også kommer med full funksjonalitet (alle mods og utvidelsespakker) til PS3, og da trenger jeg jo ikke å "sløse" tusener av kroner på en PC som kan kjøre det fett. Den nåværende planen min er en overklokket AMD-maskin til over 8000 kr., hvorav 2600 er skjermkortet (x800XL). Det er litt kjipt om jeg ikke får den gleden jeg ønsker når jeg spiller HL2 på den, også er det enda kjipere om nestegenerasjons skjermkort eller billige AMD-dualcore-prosessorer blir tilgjengelige i butikken om kort tid, for jeg er så "besatt" av teknologi. :cry:

 

EDIT:

Jeg spiller veldig lite for tiden, men ser ikke på det som noe negativt. I stedet skriver jeg (hemmelig) og er innom nyheter på Aftenposten/Dagsavisen (jeg komer vel til å droppe sistnevnte, ettersom den bare oppdateres én gang hver dag, og fordi de har dårligere språk, hehe), HW.no, Gamer.no og noen ganger Programmer.no, ITavisen, Digi etc. Det dumme er at jeg ender med å bruke mye tid på noe jeg ikke burde, for eksempel lese krangler mellom andre medlemmer om noe jeg ikke bryr meg om. :!:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

At spill er bedre før enn nå tror jeg har med hvordan en tolker minner.

Det har seg slik at du husker de gode tingene og glemmer de neggative.

 

Selv om du spilte mer når du er yngre enn nå er sikkert fordi du prioriterer andre ting som er artigere nå. Jeg kan vel bare snakke for meg selv men slik funker minner vanligvis ialefall.

 

Nå for tiden har jeg begynt å spille igjen. Hadde en periode hvor jeg ikke spilte. Perioden varte ett halvt år kansje.

 

Jeg tror jeg spiller like mye nå som før. Men det har aldri vert mer en noen timer om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...