Gå til innhold

Eksploderende cd-r plate og Datakjeden i Bergen


Anbefalte innlegg

Eneste usmakelige må være deg, mr Norwegianwipah, hvem du enn må være, du har visst bare innlegg i min tråd her, og visst det setter standarden din sier jeg lykke til videre med din eksistens her på forumet.

Og alt jeg har etterlyst er ordentlige tilbakemeldinger.

 

(Ps, militæret var noe som var aktuelt for meg for sånn ca 18 år siden, klarer du regne ut sånn ca alder på meg da??)

 

 

Justin Time: Endelig en som har forstått det :!:

Grant Lee er jo konge da!!!

 

Jeg satt faktisk i stuen og overførte musikk til en 250GB ekstern harddisk, derfor var cdbrenneren i stuen og sofa involvert :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg satt faktisk i stuen og overførte musikk til en 250GB ekstern harddisk, derfor var cdbrenneren i stuen og sofa involvert 

250 GB og du bruker cd-brenner? DVD-HD gjorde heldigvis nylig et stort steg fremover med muligheten for oss dødelige å brenne plater.

 

BTW: Tror det var firmware i spilleren som knuste plata da den oppdaget møkkamusikken til Robbie :yes:

Lenke til kommentar
ja... det er jo tydelig at noen er uviten om hvordan ting fungerer her i verden.

Det er jo ikke datakjeden bergen sin feil at platen eksploderte og derfor heller ikke de som sitter som erstatnings ansvarlige, det er det jo leverandøren som gjør.

Og de ordnet opp for seg. og TING TAR TID, det vil du merke når du kommer deg i militæret om noen år. for man må jo få undersøkt saken først før man kan gi et ordentlig svar.

 

Synes det er usmakelig å se at du sitter her og forsatt slenger dritt, nå som saken har løst seg. vær taknemmelig heller du, stort sett så får man ikke erstattning i slike saker.

 

grow up son

Hei på dere Datakjeden.

 

Går man mot strømmen blir man ofte lagt merke til. Tenk da når man løper...

Lenke til kommentar
ja... det er jo tydelig at noen er uviten om hvordan ting fungerer her i verden.

Det er jo ikke datakjeden bergen sin feil at platen eksploderte og derfor heller ikke de som sitter som erstatnings ansvarlige, det er det jo leverandøren som gjør.

Og de ordnet opp for seg. og TING TAR TID, det vil du merke når du kommer deg i militæret om noen år. for man må jo få undersøkt saken først før man kan gi et ordentlig svar.

 

Synes det er usmakelig å se at du sitter her og forsatt slenger dritt, nå som saken har løst seg. vær taknemmelig heller du, stort sett så får man ikke erstattning i slike saker.

 

grow up son

Hei på dere Datakjeden.

 

Går man mot strømmen blir man ofte lagt merke til. Tenk da når man løper...

Hørtes litt paranoid ut ;) Eller kanskje bare jeg som er naiv? :hmm:

Lenke til kommentar

Min erfaring med Datakjeden i Bergen er at de er flinke til å erstatte ting dersom det ikke koster dem noe og de får erstatning fra produsent. Virker på meg som de tror de er postmenn uten ansvar for varene de selger, peker bare lenger opp i verdikjeden når noe går skitt. Tar intet ansvar for at de faktisk driver butikk selv og at det faktisk er DE som har et ansvar overfor kunden når det er de som har solgt produktet. Om Datakjeden (som kunde hos produsentene) ikke får erstatning fra dem er det en sak mellom Datakjeden og produsenten, totalt uavhengig av handelen mellom personkunden og Datakjeden. De kan ikke bare trekke på skuldrene og surmule for at folk kommer tilbake når produktene ikke holder mål. Heldigvis har produsentene fått med seg at dårlig PR gjennom word-of-mouth er livsfarlig om et selskap skal overleve over tid, så de sender som regel erstatning så fort som fy for å få fornøyde kunder.

 

Selv kommer jeg aldri til å sette min fot innenfor Datakjeden-dørene igjen. Flexi-data ligger rett borti veien, er imøtekommende, hjelpsomme, løsningsorienterte, gir bedre råd, og er attpåtil billigere.

 

-Fossie

Lenke til kommentar
Selv kommer jeg aldri til å sette min fot innenfor Datakjeden-dørene igjen. Flexi-data ligger rett borti veien, er imøtekommende, hjelpsomme, løsningsorienterte, gir bedre råd, og er attpåtil billigere.

Word!

 

Har bare dårlige erfaringer med Datakjeden Bergen jeg også... Riktignok fra den gangen det var komplett, men har ikke fått inntrykk av at ting har endret seg noe særlig.

Lenke til kommentar
TING TAR TID, det vil du merke når du kommer deg i militæret om noen år. for man må jo få undersøkt saken først før man kan gi et ordentlig svar.

 

Synes det er usmakelig å se at du sitter her og forsatt slenger dritt, nå som saken har løst seg. vær taknemmelig heller du, stort sett så får man ikke erstattning i slike saker.

 

grow up son

Hvis du har giddet lese innleggene hans vil du se at han har en datter. Kanskje ikke så veldig sannsynlig at han "kommer i miltæret om noen år" ?

 

Kjekkastendensene dine kan du forøvrig holde for deg selv. Her holder vi en høflig tone overfor hverandre (men det er vel lite trolig at du har lest retningslinjene bedre enn innleggene til trådstarter).

 

*Slettet også noen innlegg som var off-topic*

Lenke til kommentar
Norwegianwipah: Jo faktisk er datakjeden erstatningsansvarlig hvis cdene har en mangel jfr. fkjl. §33. :whistle:

Bare _om_ den hadde det.

Hva om kunden har gjort noe med CD`en selv? Da ligger fortsatt annsvaret på kunden.

Her krangler man om 300kr for en cd-brenner... kjøp nytt og bedre.

Lenke til kommentar

Flott, da er vi enige. Hvis kunden -ikke- har gjort noe med CD'en selv annet enn normal bruk, som er tilfellet her, ligger ansvaret altså på butikken.

 

Om beløpet er så fantastisk lite er det desto mindre grunn for butikken å være vanskelig, og heller oppfylle sine forpliktelser. Nå har de jo gjort det i dette tilfellet, og folk er vel bare frustrerte over hvor mye pes de må igjennom for å få ting til å ordne seg. Personlig synes jeg at det er relativt velbegrunnet. Det er butikken sin skyld at småting blåses opp og blir magesår når de ikke bare tar seg av saken slik som de skal med en gang. Og når dette til stadighet gjentar seg får de pølsebod-stempel i min bok iallfall.

Lenke til kommentar

Skjønner aldri at slike butikker ikke går konkurs. Har en Expert Bonus butikk i Skien der de holder på enda værre en datakjeden. De er helt ekstreme når det kommer til service etc. Kjæresten min måtte ha telefonen fem ganger på service før hun fikk ny (samme service hver gang), de knuste skjermen på min bærbare å ville legge skylden på meg slik at jeg måtte ta det på forsikringa :(

 

Handler da istedet på Elkjøp i Skien, der er det ikke noe tull med service. Senest i forgårs fikk søstra mi bytte inn en 2 år gammel samsung med en D500 fordi den forrige konka ut 3 ganger på samme feil. :thumbup:

 

De som behandler kunden som dass mister kunder, og det er ved servicen man ofte opplever butikkenes dårlige service innstilling.

Lenke til kommentar
Skjønner aldri at slike butikker ikke går konkurs. Har en Expert Bonus butikk i Skien der de holder på enda værre en datakjeden. De er helt ekstreme når det kommer til service etc. Kjæresten min måtte ha telefonen fem ganger på service før hun fikk ny (samme service hver gang), de knuste skjermen på min bærbare å ville legge skylden på meg slik at jeg måtte ta det på forsikringa :(

De er en problembutikk ja...

Lenke til kommentar

Samme har skjedd med muttern sin pc for en stund sia. da gikk den ikke opp men plata bare smalt inni spillern. Var en cinet pc så vi bare ringte og han sa at de skulle sende oss en ny brenner og når muttern sa det med spillet sa han at han skulle fikse det og. så da muttern kom hjem fra posten var det en dvd rom og en piratkopiert sims :D

 

OT: tenkte også å sende en mail til Adam når jeg så den episoden av mythbusters

Lenke til kommentar

Mulig diskusjonen begynner å skli helt ut, men jeg synes iallfall at det er verdt å skille mellom rettigheter/krav man har i en bestemt situasjon og bevisbyrden for dette. Ville tro at butikken burde kunne kreve kvittering, men er man helt firkantet holder det sikkert med andre former for "bevis" for at handelen skjedde der.

 

Uansett har vel sjappen omsider gjort som de skulle i denne saken. Det provoserende er bare hvor vanskelig det skal være. I min sak tok de faktisk en spansk en og påsto at sånn-og-sånn kjøpsbetingelser sto på kvitteringen min da jeg kjøpte. Hadde ikke med meg kvitteringen da (var 3. gang jeg var i butikken), så jeg kjøpte en Y-kabel (strømsplitter) for å få en ny kvittering å kontrollere med. De ble selvfølgelig mutte og tause da jeg konfronterte dem med at det ikke sto et kløyva ord om noen kjøpsbetingelser på kvitteringen jeg fikk. Pokkers useriøse folk. Dikter opp ting å gjemme seg bak i håp om at folk ikke sjekker. Håper andre er kloke nok til å lære av erfaringene fra folk som har brent seg.

Lenke til kommentar
Hehe, skjedde samme ting med meg :p

Hadde lånt battlefield vietnam skulle bare installere det,

å KnAssss i cdrommen min:) Cd rommen virker heldighvis enda for meg da...

Kommer bare halveis ut, men det er ikke probs for meg

Det samme skjedde faktisk med en kamerat.

Vi satt og spilte Battlefield Vietnam (4-5 personer). Plutselig sier det POFF! og ingen fatter en dritt av hvor lyden kom fra....

 

Plutselig åpnet cd-romen seg og småbitene falt ned... CDromen er like hel, mens plata ble knust til fillebiter...

 

Sinnsykt morsomt! :!:

 

Tror nok vi må si "shit happens" til slike situasjoner...

Lenke til kommentar

Jeg mener at i slike saker som denne, er det klart at butikken kan kreve kvittering.

MEN da må også kunden få noe for tort å svie, var faktisk en farlig situasjon skapt av en feilvare, en produksjonsfeil. Burde vært mer en 50 "kastestjerner" :p

 

Ved mangel på kvittering mener jeg at de har handlet helt ok.

 

 

Det som er skummelt er at så mange sier. "drit i det, er bare 300spenn, kjøp en ny."

Hjelp hva er det som skjer? Dette er jo prinsipp, og hvis alle "driter" i slike saker, vil ikke forbrukere stå så sterk i framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...