Gå til innhold

Hvilket DVD merke for dvd "produksjon"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og en kompis skal lage en DVD film til en folkehøgskole. Vi er nesten ferdig med redigering, og må begynne å tenke media. Vi vil jo tjene litt, så noe Taiyo Yuden satser vi nok ikke på. Men så er det så mye å velge i! That's write er kjent, men får noe dårlige kritikker, samsung vet vi lite om, både psdata og komplett skriver lite om platene sine.

 

Vi har lenge tenkt på http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=244 - Det står der at det er MCC 03. Der OC-Freak skriver i sin plate"test":

 

MCC 003 - CMC Magnetics/Mitsubishi/Prodisc/Moser Baer India (Verbatim, datawrite, datasafe ) - Bra plater som virker bra med så å si alle brennere. Se opp for B/C grade plater som kan finnes under Datasafe/datawrite/bulkpaq og flere merker. Se også opp for forfalskninger fra Hong Kong.

 

Bulkpaq står som en mistenkt for B/C plater, hvordan kan vi finne ut om det er det eller ikke? På grunn av dette har vi tenkt på:

 

http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=233

 

Noe tips, anbefalinger? Jeg har ikke prøvd de mange platene, så jeg har lite erfaring!

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

 

Synes å ha hørt at TDK lager dvd-plater som har et ekstra sterkt beskyttelseslag så de ikke er mottakelige for riper og annet dritt. Kanskje det kunne vært noe?

 

Tror iallefall det var TDK som lager sånne plater. Correct me if I am wrong :innocent:

Lenke til kommentar

Hei foilltank

 

Maxellplatene du har blinket deg ut, er et særdeles godt valg. Maxell har svært lang levetid og kompatibelt med fler enn de fleste andre DVD merker, samtidig som prisen er kurrant.

 

Kompatibiliteten med andre avspillere er jo viktig hvis du skal gi/selge plater til andre, da er det litt uheldig å selge et media som funker greit i din avspiller, men kanskje ikke i andres, som kanskje har en spiller som er kresen. Maxell er nok pris/kvalitetsmessig et riktig valg der. Da er du sikker!

 

Til de andre tipsene;

Sony, synes jeg ikke holder mål som kan forsvare prisen. Mye betalt for navnet ;-)

TDK har vist seg være en god plate kvalitetsmessig, og klart bedre enn Sony etter min mening. (men noe "ekstra sterkt beskyttelseslag" er det nok ikke)....men også et greit valg.

 

 

mvh

pxp

Endret av pxp.no
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...