Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gammelt telenor modem


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Speedhtouch 510i, av den gamle typen.

Jeg har fått ny leverandør DirectCOnnect og jeg får ikke nett tilgang, modemet er konfigurert med hastighet fra leverandør.

Hvordan får jeg satt opp modemet slikt at pcen min får en ekstern internett ip, istedet for local 10.0.0.1 ? Når jeg hadde telenor måtte jeg ringe opp fra min pc, hvordan kan jeg stille på modemet slikt at jeg kan bruke automatisk innstillninger fra nåhvernde leverandør?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke behøve å stille noe som helst i det modemet ved skifte av leverandør. Kjenner ikke til akkurat DirectCOnnect men utifra det du skriver så høres det ut som eneste forskjellen er at du ikke trenger å koble deg opp via pppoe. Har du alle lampene du skal ha på modemet?

Lenke til kommentar

Hei, modemet har kontakt med ISP.

 

Ved å resonere logiskt, når jeg hadde telenor måtte jeg bruke PPPoE software for å koble meg opp, dvs modemet må være konfigurert slikt at det forventer at en bruker PPPoE. Jeg vil tro at jeg trenger å konfiguerere modemet slikt at det mottar innstillningene automatisk og sender det videre til klient pc.

Men hvordan!?!?

Lenke til kommentar
Hei, modemet har kontakt med ISP.

 

Ved å resonere logiskt, når jeg hadde telenor måtte jeg bruke PPPoE software for å koble meg opp, dvs modemet må være konfigurert slikt at det forventer at en bruker PPPoE.

Hvis du før brukte "oppringing" på PC-en med modemet så er det ikke behov for og endre noe i modemet. Har du satt maskinen til og motta IP automatisk, satt Ie til og aldri slå et nummer og fjernet eventuell proxyoppsett i Ie samt avinnstallert alt som du eventuellt la inn fra Telenor?

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...