Gå til innhold

En god grunn til å ikke bruke FF..

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)

Fire Fox har en 7 år gammel sikkerhetsbrist, som ennå ikke har blitt fikset, dette er definitivt ikke imponerende :no: Enda en bedre grunn til å til bruke Opera 8 :yes:

Link

Endret av Slettet+3124
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Skrevet
Så du skal nå frelse meg fra meg fra det onde?

:thumbup:

Skrevet
Fire Fox har en 7 år gammel sikkerhetsbrist, som ennå ikke har blitt fikset, dette er definitivt ikke imponerende :no: Enda en bedre grunn til å til bruke Opera 8 :yes:

Link

plz

Skrevet (endret)

Synes dette er en dårlig propoganda kampanie for at folk ikke skal bruke FF. Alle vet at FF er best. Se på PC World top 100 kåringen..

takebacktheweb_125x50.png

Endret av Birger_Nord
Gjest Slettet+3124
Skrevet
Synes dette er en dårlig propoganda kampanie for at folk ikke skal bruke FF. Alle vet at FF er best. Se på PC World top 100 kåringen..

takebacktheweb_125x50.png

Driver vel egentlig ingen kampanje, denne sikkerhetsbristen er der om du vil eller ei! Og når det kommer til sikkerhet så er den beste nettleseren i dag Opera 8, om du vil det eller ei!

Så propoganda hentydningen er jeg ikke med på :no:

Skrevet

Skjønner ikke denne kranglinga om hva som er best av Firefox eller Opera. Begge er glimrende nettlesere og bare folk ikke bruker Internet Explorer burde man alle være glade.

Skrevet
Skjønner ikke denne kranglinga om hva som er best av Firefox eller Opera. Begge er glimrende nettlesere og bare folk ikke bruker Internet Explorer burde man alle være glade.

Agree, men liker ikke den reklamer driten i Opera!

Skrevet
Driver vel egentlig ingen kampanje, denne sikkerhetsbristen er der om du vil eller ei! Og når det kommer til sikkerhet så er den beste nettleseren i dag Opera 8, om du vil det eller ei!

Dette såkalte sikkerhetshullet ekisterer ikke på alle versjoner av Mozilla og er bare relatert til sider som bruker frames.

Å kalle Opera best bare på grunn av den lille feilen er bare tull. Merk også at feil i Mozilla blir veldig fort fikset.

Gjest Slettet+3124
Skrevet
..liker ikke den reklamer driten i Opera!

Det banneret er minimalistisk ikke noe fancy flashy greier, 4 cm langt, og 1 cm høyt. Man merker det ikke engang, og vil man jo kvitte seg helt med dette så kan man jo kjøpe produktet.

Å kjøpe Opera er jo det alle burde gjøre, fordi da supporter man norsk programvare industri, og det har vi rimelig lite av i dette landet. :thumbup:

Skrevet
..liker ikke den reklamer driten i Opera!

Det banneret er minimalistisk ikke noe fancy flashy greier, 4 cm langt, og 1 cm høyt. Man merker det ikke engang, og vil man jo kvitte seg helt med dette så kan man jo kjøpe produktet.

Å kjøpe Opera er jo det alle burde gjøre, fordi da supporter man norsk programvare industri, og det har vi rimelig lite av i dette landet. :thumbup:

Oj, med Firefox slipper du reklame...

Gjest Slettet+3124
Skrevet
Oj, med Firefox slipper du reklame...

I seg selv så er ikke reklamen som vises på f. eks hw.nos sider ikke noe problem for meg, jeg har også full ver av Opera 8 så den reklamen er heller ikke noe problem i mitt tillfelle. Men, jeg har også hatt Opera i gratis utgave, og det lille banneret la man ikke merke til i heletatt.

Så man skal ikke prøve en av verdens raskeste og mest sikkre nettlesere, fordi det kommer så mye støy om ett lite reklamebanner som man ikke legger merke til, er for meg litt ubegripelig.

Er man ikke interesert i reklame på nettsider, så kan man jo bruke Norton Internet Security 20xx, den fjerner jo all reklame på nettsidene uavhenging hvilken nettleser du ønsket å måtte bruke.

Å ja, NIS er ikke gratis. Hvis da du ikke er Telenor kunde da.

Gjest Slettet+3124
Skrevet
Vi kan åpne kildekoden til Opera og se hva som skjer.

Hva skjer da? Fortell...

Skrevet
Vi kan åpne kildekoden til Opera og se hva som skjer.

Hva skjer da? Fortell...

Hadde bare vært spennende å se hvor mange sikkerhetshull vi fant da. Poenget mitt er at sammenligne sikkerheten mellom Opera og Firefox er vanskelig fordi Firefox er Open Source.

Skrevet (endret)
Er man ikke interesert i reklame på nettsider, så kan man jo bruke Norton Internet Security 20xx, den fjerner jo all reklame på nettsidene uavhenging hvilken nettleser du ønsket å måtte bruke.

Å ja, NIS er ikke gratis. Hvis da du ikke er Telenor kunde da.

Aldri i verden om jeg installerer NIS igjen! :nei:

Frank_1: Hva er det du egentlig ønsker å oppnå? Forstår ikke helt hva du vil!

Altså om den har en 7 år gammelt sikkerhetshull, det bryr da vell ikke meg. olear sa jo at dette bare gjelder sider som bruker frames og at det ikke gjelder alle versjoner av Mozilla.

Tror neppe utviklerene av Firefox lar et 7 år gammelt sikkerhetshull forbli der, i såfall er det ikke så viktig/kritisk.

Jeg holder meg til Firefox (punktum).

EDIT: Testet Firefoxen min og den er ikke berørt av dette sikkerhetshullet, så da virker det som om denne tråden er helt meningsløs.

Endret av _Adler_
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...