Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel, kan jeg si opp abb?


Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Internett linja mi fra Nextgentel hopper ut ca 2 ganger daglig og jeg må restarte modem og vente et par minutter før det fungerer igjen... Jeg er f**n meg lei det her... Jeg vil bytte til bluecom. Jeg sa ifra om problemet mitt til Nextgentel når jeg fikk internett og de sier bare: Du må regne med litt ustabilitet det er helt vanlig... Ikke f**n om jeg hadde disse problemer med Telenor, jeg mailet NGT og spurte om jeg kunne si opp abb uten å måtte betale noe, jeg nevnet ikke problemene mine, de sa det kostet 1000 kroner. Det jeg lurer på er om jeg kan si opp abb uten å måtte betale 1000 kroner på grunn av at linjen ikke er som den skal?

På forhånd takk for alle svar

MVH

RVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Ok, jo jeg har nevnt problemet, bare ikke i sammenheng med oppsigelse av abb.

Har sendt mail til NGT og spør om jeg kan si opp abb. på grunn av ustabilitet før bindingstiden er over, sendte også en mail til forbrukerrådet. Får håpe alt går i boks.

Lenke til kommentar

Hm, linja mi i leiligheten hopper også ut til stadighet, kom jeg på når du nevnte det..

 

Du får høre med dem hva dem mener om den saken. Vil tro at 2 ganger daglig ikke er normalt, men når det gjelder regler i eget favør, så pleier slike firma å være flinke med å finne på mye dilldall..

Lenke til kommentar

aldri hatt problemer med NGT... hatt ngt siden.... tja ja, ca 5-6 år nå ja...

 

Edit:

 

Til info: Har Cisco 677i router fra NGT... kanskje det er problem med en serie routere?

Kanskje du kan spørre om det er mulig å få låne ny router av dem av ett annet merke?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det du kan prøve, visst det viser seg å være linja er å ringe NGT, har hørt de har køer på lengde med usa, men ring dem, forklar problemet på nytt, og si at du vil avslutte abonnemented på grunn av problemene, det skal ikke være noe problem å slippe å betale gebyret for brutt bindings tid da. Visst de ikke gir seg tar du saken til forbrukerrådet, enkelt og greit :)

 

PS: Jeg har jobba for Telenor Kundeservice, visst kundene kom med en slik problemstilling til meg, saken var enkel, jeg fikk internettgutta til å bekrefte det kunden sa, ikke for at jeg ikke trodde kunden, men for å være sikker, stemte det avsluttet jeg abonnementet uten noen form for gebyr.

Endret av kvafjord
Lenke til kommentar

Hadde NGT i 2 år uten problemer helt til de oppgraderte hastighetene. Etter det gikk det rett til helvete. Nå mister jeg connection flere ganger i timen. Har kontaktet de to ganger uten at det har hjulpet. Akkurat sagt opp abonnementet nå og bestiller Bluecom.

 

NGT er veldig bra hvis man får en feilfri linje og slipper å kontakte kunde"servicen" deres.

Lenke til kommentar

Jeg har NGT, og opplever at routeren mister kontakt med internet hver andre time, og vil være av i ca 7 min. Broren min opplever også det samme på sin NGT, men han er av i omtrent 14 min. Har ikke noe med lease tiden eller noe slikt å gjøre som jeg vet. Har sjekket litt rundt og det virker som NGT sliter litt med Thomson 510i routerene sine. Et utrolig plagsomt problem. Sjekk loggen på routeren, der står det når den detter av, kanksje dere finner et mønster på galskapen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...