Gå til innhold

Noe vits i å spille druid


Anbefalte innlegg

Har nettopp startet meg en night elf druid på Kor Gall. Etter å ha spilt en stund lurer jeg på et par ting som jeg håper noen erfarne spillere kan svare på her

 

- Er druid ettertraktet i endgame ?

 

- Er de gode i pvp ?

 

- Er det sant at maks crittene til druid ikke stort mere en 500 ?

 

-Hva slags build bør jeg gå for?

 

 

 

 

Takker på forhånd for alle svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Druid er en klasse som får mye dritt slengt etter seg. (Lvl 30 NE Druid@Frostwhisper)

Ettertraktetheten kan jeg ikke svare på, men gode i PvP vil jeg si de er.

 

Vel, ikke gå Feral Build i alle fall:P

Det er ikke noe særlig.

Restoration er nok det beste, men det er noe mange går for.

Balance er en grei build egentlig.

Lenke til kommentar
Druid fungerer minst like bra som en Priest i Scholo/Strat/DM etc. Priest har fordel med PW:F/S, flere heal-spells, raskere casting i noen tilfeller og mer mana. Men en Druid holder lenge i enkle instancer som det.

vel, druid har bedre sjanse for å forsvare seg, men mangler res..

Lenke til kommentar
Tja, druid er da en prima jack of all trades. Highlevel vet jeg fint lite om, men de er da ypperlige å ha med i gruppe hvis man mangler priest/warrior.

 

Men, druid er dog blant de sekundære klassene. Warrior/priest/mage får førsteplass i enhver instance.

Vel, dette er iallefall ikke min erfaring. Jeg har både vært healer og tank oppigjennom lvlene, også instances som dm og ubrs. Druids kan med det rette utstyret får seriøst masse armor i bearform, og som healer fungerer druids ypperlig. For tiden raider guilden min mc (hoho så ragnaros for første gang igår), en plass der druids er ettertraktet for sin innervate, combatress, buff og healingpower.

 

Forvent ikke å være en dpsmaskin som druids. Er man ute etter litt skade, bør man gå for balance/restoration (jeg hadde 30 i bal, og 21 i rest). Jeg har selv opplevd å critte for 1849 med starfire, som regel ligger en crit på 1000-1100. Crits med moonfire på 500 (høyeste her er 845). Selvfølgelig er dette avhengig av hvilket utstyr man har.

 

Frem til lvl 60 hade jeg faktisk 30 i feral og 21 i rest. Kosa meg med både bear og catform. Stealth har mange ganger reddet livet mitt (spiller på en pvp-server), samme har bearform når det har kommet et par mobs for mye.

 

Styrken til en druid ligger i at man er seiglivet som pokker, og at man ved hjelp av formene kan tilpasse seg ulike situasjoner. Velg druid dersom du liker å være litt av alt. Det er praktisk og nyttig å spille en druid, jeg liker iallefall klassen min utrolig godt. :love:

 

---Jeanette, lvl 60 druid, Shadow Moon---

Endret av Jeanette_83
Lenke til kommentar

Armor som tank er ikke alt vettu ;)

Vi warriors har bla. sunder armor, revenge, shieldbash og taunt :)

 

Dessuten er en druid totalt ubrukelig i grupper som ikke har en secondary healer.. Har også merket (ja jeg legger fort merke til heal/mana-forbruket til han som healer meg) at druids som ikke er speccet for main healing ikke kommer i nærhet av en priest.

Rett speccet kan de nok nærme seg en priest, men ville aldri valgt en druid foran en priest i hvilken som helst gruppe.

--- Lvl 55 Warrior ---

Lenke til kommentar
Armor som tank er ikke alt vettu ;)

Vi warriors har bla. sunder armor, revenge, shieldbash og taunt :)

 

Dessuten er en druid totalt ubrukelig i grupper som ikke har en secondary healer.. Har også merket (ja jeg legger fort merke til heal/mana-forbruket til han som healer meg) at druids som ikke er speccet for main healing ikke kommer i nærhet av en priest.

Rett speccet kan de nok nærme seg en priest, men ville aldri valgt en druid foran en priest i hvilken som helst gruppe.

--- Lvl 55 Warrior ---

Sa jeg at armor var alt? Niks, men det hjelper på å ha 8000+ ac. Dessuten har druid taunt og et roar som tvinger alle fiender i nærheten til å fokusere på den i 6 sekunder. Jeg sier ikke at druid tanker bedre enn en warrior (ville jo unektelig vært litt ironisk), men det er ingen tvil om at druid kan tanke.

 

Og si at en druid er totalt ubrukelig uten secondary healer synes jeg er å ta vel store ord i sin munn. Har man 21 points i restoration så fungere man fint (instaheal med 3 min cooldown), enda bedre dersom man har 31 (innervate ftw).

 

Enten så har ikke du teamet ofte med en druid (er jo tross alt få av oss), eller så har du vært borti en dårlig en.

 

Undervurder aldri en druid som vet hva han gjør :thumbup:

 

---Jeanette, lvl 60 druid, Shadow Moon---

Lenke til kommentar

Jeg holder druid for å være den beste klassen i spillet.

En klasse som får fram det beste i smart spillere...

Jeg er selv nå en lvl 33 tauren druide og trives med det.

Hakka løs på en lvl 36 raptor i STV i går da en noldus lvl 37

warrior hoppa på meg, tok meg tid til å drepe raptoren før

jeg viet min oppmerksomhet til denne allianse rumpen.

NS+HT = full health, Root, Moonfire, Faeriefire, Regrowth, Rejuv... Bear = dau warrior på no time...

Lenke til kommentar

Syntes du det er å overdrive å si at en driud uten secondary healer (som betyr EN ressurection pr. 30min) suger? jaja..

 

Edit: Mr. Chanse, du må ha møtt på den verste warrorien i wow's historie :( Hater dårligere warriors som gir oss et dårlig rykte

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg tok en lvl 57 Druid (riktig nok dårlig) med min lvl 54 Warrior idag.

 

Men, var i Sunken Temple. Gruppa var Rogue, Warrior, Priest, Druid, Mage.

 

Ved Jammal-fyren ble jeg fear'et og fikk så og si allt på meg, heldigvis klarte Druid å komme seg i Stealth og ressurecta priest etter hele gruppen var død. Opplevde noe lignende i Maraudon, damage-dealer ble drept og Druid ressurecta i combat.

Med andre ord, Druid = :love:

 

Edit: Den Warrioren han over snakka om må ære ytterst dårlig :)

Endret av Dandar
Lenke til kommentar

Druiden klarer seg utmerket som den eneste healer i en 5 manns gruppe, men det er klart en fordel med en pala der også for å rezze. Men en druid tilbyr for det meste mye mer en enn prest. Min erfaring er at presten virrer rundt, looter litt, healer og diller. En druid er med og sloss, og healer når det trengs. De kan tanke, og kan trekke aggro fra f.eks en mage eller en prest. I end-game er man jo stort sett 10 eller 15 mann, og prester er det meget stor mangel på. Jeg ser at druidene er blitt MEGET populære på Stormrage, og selv så foretrekker jeg dem over en prest nesten altid!

Lenke til kommentar
Jeg holder druid for å være den beste klassen i spillet.

En klasse som får fram det beste i smart spillere...

Jeg er selv nå en lvl 33 tauren druide og trives med det.

Hakka løs på en lvl 36 raptor i STV i går da en noldus lvl 37

warrior hoppa på meg, tok meg tid til å drepe raptoren før

jeg viet min oppmerksomhet til denne allianse rumpen.

NS+HT = full health, Root, Moonfire, Faeriefire, Regrowth, Rejuv... Bear = dau warrior på no time...

Må ha vært en dårlig warrior da jeg som gnome warrior føler at jeg har rimelig godt tak på druids.

Lenke til kommentar

Vel, hadde jeg vært i gruppe med en druid som var mainhealer og gikk in bear form og sloss, hadde jeg leava med en gang :)

 

I instances som Maraudon, BRD ++ må du ha en som healer NON stop :) Dette er jo en selvfølge på bosser, men er ihvertfall slik i brd på vanelig mobs også. Jeg tar stort sett et par hundre dmg pr. sekund :p

Lenke til kommentar

Ja, det er klart at den Warrioren som jeg nevnte i tidligere post ikke var den skarpeste kniven i skuffen. Men personlig holder jeg alikevel warriors som den letteste klassen å slå (lvl 30 +-)

De blir vist mye tøffere når de kommer lengre opp i lvl, men de blir vel alle.

Men bottom line er at å spille Druide er toppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...