SemikolonP Skrevet 5. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) For noen dager siden la jeg inn Kumuntu (KDE Ubuntu) på en 10gb harddisk. I konsoll prøver jeg å logge inn som root, men det går ikke. Etter å ha skrevet inn passordet i root konsollen, bare går den ut som om det var feil passord. Alt annet root-passord krevende går an å logge in med, som for eksempel Package Manager går, men ikke i konsoll. Er det fordi jeg har samme brukerpassord som root passort? Endret 6. juni 2005 av :P Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2005 (K)Ubuntu har dekaktivert root-kontoen som standard. I staden brukar ein "sudo <kommando>" Du kan få root-shell med: sudo -s Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2005 Forøvrig er www.ubuntuguide.org et fint sted å lete etter slik info. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2005 Det kalles IQ-sperre. Også kjent som barnesikring Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2005 (K)Ubuntu har dekaktivert root-kontoen som standard. I staden brukar ein "sudo <kommando>" Du kan få root-shell med: sudo -s Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå