Gå til innhold

A64 4000+ vanlig eller San diego?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

San Diego er jo en nyere revisjon enn Clawhammer, noe som først og fremst innebærer bedre minnekontroller. San Diego har også støtte for SSE3 instruksjonssett, 90nm produksjonsteknologi og utvikler mindre varme.

 

Jeg synes egentlig en 3700+ er et mye bedre kjøp enn 4000+. itbutikken.dk selger dem tilfor 2660 kroner. 3700+ modellen har også 1MB cache, og 11 som høyeste multiplikator.

Lenke til kommentar
San Diego er jo en nyere revisjon enn Clawhammer, noe som først og fremst innebærer bedre minnekontroller. San Diego har også støtte for SSE3 instruksjonssett, 90nm produksjonsteknologi og utvikler mindre varme.

 

Jeg synes egentlig en 3700+ er et mye bedre kjøp enn 4000+. itbutikken.dk selger dem tilfor 2660 kroner. 3700+ modellen har også 1MB cache, og 11 som høyeste multiplikator.

Ja vet du at den utvikler mindre varme? Dette fordi venice skulle jo også utvikle mindre varme, noe som viser seg å være feil da den utvikler mer :hmm:

Lenke til kommentar
San Diego er jo en nyere revisjon enn Clawhammer, noe som først og fremst innebærer bedre minnekontroller. San Diego har også støtte for SSE3 instruksjonssett, 90nm produksjonsteknologi og utvikler mindre varme.

 

Jeg synes egentlig en 3700+ er et mye bedre kjøp enn 4000+. itbutikken.dk selger dem tilfor 2660 kroner. 3700+ modellen har også 1MB cache, og 11 som høyeste multiplikator.

Ja vet du at den utvikler mindre varme? Dette fordi venice skulle jo også utvikle mindre varme, noe som viser seg å være feil da den utvikler mer :hmm:

Jeg har ihvertfall sett målinger som viser at Venice/San Diego har lavere effektbruk enn Newcastle/Clawhammer. Ikke at jeg har personlig erfaring med disse CPUene, men på generelt grunnlag anbefaler jeg uansett en San Diego fremfor en Clawhammer.

Lenke til kommentar
San Diego er jo en nyere revisjon enn Clawhammer, noe som først og fremst innebærer bedre minnekontroller. San Diego har også støtte for SSE3 instruksjonssett, 90nm produksjonsteknologi og utvikler mindre varme.

 

Jeg synes egentlig en 3700+ er et mye bedre kjøp enn 4000+. itbutikken.dk selger dem tilfor 2660 kroner. 3700+ modellen har også 1MB cache, og 11 som høyeste multiplikator.

Ja vet du at den utvikler mindre varme? Dette fordi venice skulle jo også utvikle mindre varme, noe som viser seg å være feil da den utvikler mer :hmm:

Jeg har ihvertfall sett målinger som viser at Venice/San Diego har lavere effektbruk enn Newcastle/Clawhammer. Ikke at jeg har personlig erfaring med disse CPUene, men på generelt grunnlag anbefaler jeg uansett en San Diego fremfor en Clawhammer.

Joda det gjør jeg og, men ville bare høre ang temp siden det ser ut som at venice ikke var kaldere,heller tvert om :)

Lenke til kommentar
AMD Athlon 64 4000+ (san diego) helt klart JA!

Ingenting i veien med en San Diego 4000+, bortsett fra at den koster rundt 1500 kroner mer enn en 3700+. Det mener jeg er svært dårlig investerte penger, fordi den eneste forskjellen er at 4000+ har maks multi på 12, mens 3700 har maks multi på 11. Begge har som nevnt 1MB L2.

Lenke til kommentar
Ikke værdt det i det hele tatt, du merker jo praktisk talt ikke forskjell mellom en 3000+ og en 4000+ bortsett fra at 4000+ er 5 ganger så dyr, jeg ville ALDRI kjøpt en så dyr CPU

Prøver du å være morsom? Sammenlign 3DMark 2005 scores mellom 3000 og 4000 så ser du forskjellen.

Det han mente her var vel i praktisk bruk.

Selv sitter jeg her med en 3000+ , 3200+ og en 3800+ og ingen er istand til å merke forskjell på disse i annet en nettop 3D mark tester, men det er vel ikke for dem man kjøper en cpu :hmm:

Lenke til kommentar
Ikke værdt det i det hele tatt, du merker jo praktisk talt ikke forskjell mellom en 3000+ og en 4000+ bortsett fra at 4000+ er 5 ganger så dyr, jeg ville ALDRI kjøpt en så dyr CPU

Prøver du å være morsom? Sammenlign 3DMark 2005 scores mellom 3000 og 4000 så ser du forskjellen.

3dmark 05 egne seg veldig dårlig til å undersøka forskjellige cpu'ar. Med geforce 6 og ati 4xx vil du neppe merka meir enn 500poeng forskjell på 3000+ og 4000+

 

Kva SPEL derimot har å sei på cpu skal eg ikkje utala meg så sikkert om. Men om doom 3 eller far cry hakke på ein 3000+ tvile eg veldig sterkt på. Då er det ikkje cpu sin feil.

Lenke til kommentar

San Diego 3700 og 4000+ har 1MB cache som gjør at dem yter litt bedre enn 512kb Winchester/Venice. SD 3700+ gir selvfølgelig mest for penga! Virker som 'alle' AMD CPU'er for tiden stopper ved ca 2.8 GHz når man overklokker. (med luftkjøling)

 

Skal du ikke overklokke er da San Diego 4000+ det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
San Diego 3700 og 4000+ har 1MB cache som gjør at dem yter litt bedre enn 512kb Winchester/Venice. SD 3700+ gir selvfølgelig mest for penga! Virker som 'alle' AMD CPU'er for tiden stopper ved ca 2.8 GHz når man overklokker. (med luftkjøling)

 

Skal du ikke overklokke er da San Diego 4000+ det beste kjøpet.

"Den gamle" AMD 64 4000+ er vel Clawhammer, og hadde også 1 MB cache...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...