Gå til innhold

Kunne du tenke deg å gi 3478 kroner i bistand?


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne IKKE tenkt meg å gi 3478 kr i bistand. Bistand har ikke hatt noen langsiktig effekt på landene sin økonomisk utvikling, snarere tvert om. Bistand er nesten den værste formen for å "bekjempe" fattigdom, fordi landene bare blir mer økonomisk avhengig av vesten. Alt for mye av pengene går med til korrupsjon, våpensalg, fremfor å forsyne innbyggerne med nødvendige medisiner og mat.

Derfor ville jeg heller gitt 3478 kr for få en eldre person på et godt eldresenter. (Noe som vil ha direkte effekt)

 

Det jeg derimot kunne tenkt meg, var å kjøpe mye flere varer som er importert fra u-land, slik at folk kan begynne å leve av det de produserer og la de slippe å bli stoppet av et latterlig byråkrati med toll på varer osv

 

Btw så mener jeg at vestlige ledere vil kunne styre de aller fattigste landene bedre enn noen afrikanske ledere kan gjøre. Hva slags kunnskap har egentlig noen av disse om politikk?

FN kunne gått inn i landene, okkupert regeringen og tatt over makten. Beynne å produsere prevensjon i landene, og lære folk om Hiv/Aids. Gradvis kan vi lære dem hvordan de skal styre landet sitt :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...