Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på alle url'r på lan


Anbefalte innlegg

Hvorfor kommer jeg ikke inn på alle Internett sider når jeg er på lan.

 

Vi har en server pc med 2 nettverkskort, et er kobla til Telenor ADSL modemet, og et kort er kobla til huben.

 

Alle pc'ne kommer inn på IRC, men ikke alle url'r.

 

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet jeg også, har hatt en hardware NAT router som ikke er i orden nå.

 

Prøvd med både ICS og NAT, men da kommer jeg ikke inn på alle sider og de jeg kommer inn på går ofte veldig treigt....

Men det er bare ved web browsing jeg ser problemet, nedlasting via ftp eller noe annet fildeling går noenlunde i vanlig fart.

 

Prøvde å sette ned pakkestørrelsen (MTU) på klientene til 1492 som er standard på PPPOE uten at jeg kunne se noe forskj. på det....

 

Kommer utenom problemet ved bruke proxy serveren til Telenor, men jeg kunne godt likt å funnet ut hva som er årsaken til dette og forhåpentligvis en løsning

 

Hadde vært toppers om noen hadde noen flere tips...:smile:

Lenke til kommentar

Hvis dere bruker de crappy driverne som Telenor legger ved på cd-en sin så får dere disse problemene med NAT og ICS.

 

Det jeg anbefaler er å laste ned å installere RASPPPOE driveren. Da vil adsl modemet komme opp som et vanlig modem i nettverkstilkoblingene.

 

--------------------------

Morten

Har NGT men kjenner alt for mange som trøbler med Telenor...

Lenke til kommentar

Quote:


Bullseye88 skrev (2002-07-19 11:31):

Hvis dere bruker de crappy driverne som Telenor legger ved på cd-en sin så får dere disse problemene med NAT og ICS.


Det jeg anbefaler er å laste ned å installere RASPPPOE driveren. Da vil adsl modemet komme opp som et vanlig modem i nettverkstilkoblingene.


--------------------------

Morten

Har NGT men kjenner alt for mange som trøbler med Telenor...


 

Han sier noe, Driverne til telenor har et uggent rykte på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...