Gå til innhold

Bytte ut MSN engang for alle, gode alternativer?


phax

Anbefalte innlegg

Gaim har hatt støtte for sånn "displaypic" som du kaller det ganske lenge. Hvis ikke jeg har missforstått hva du mener, så er det bilde av deg selv ikke sant?

Kan du forklare hvordan man gjør dette? Har selv skiftet over til Gaim og savner litt denne funksjonen.

:)

Jepp jepp :)

 

Gå på Tools/Accounts, velg kontoen din og trykk Modify. Så ser du det står en overskrift med fete bokstaver, "User Options". Under der er det en knapp som heter Open, og da kan du bla deg fram til et bilde du vil bruke. I Gaim får altså "displaypic" navnet "Buddy Icon" istedenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter enda og venter på den dagen da MSN tar steget opp til ICQ sitt nivå og lar oss sende beskjeder til "offline contacts" som de får neste gang de logger seg på...

 

Jeg bruker "Offline Messenger". Funker veldig bra det.

Lenke til kommentar

msn protokollen støtter ikke offline meldinger, dog funksjonaliteten kan tilføres ved å opprette en meldingskø lokalt (avhengig av klient)

 

OT: msn messenger har blitt mer og mer bloat og konkurrerer med ICQ om pokalen. dukker nok opp en msn lite om ikke så alt for lenge...hvorfor noen ønsker å tilføre mer i form av msn messenger plus er hinsides min forståelse. er nesten som å lime på stæsj på en swiss army knife

Lenke til kommentar

Jeg er personlig en stolt Trillian bruker, og har brukt det siden 0.8 versjonen. Sitter nå med Trillian 3.1 Pro og er meget fornøyd.. Føler faktisk den nye msn messenger har stjelt endel ideer fra Trillian, men men.. Det er selvsagt smak og behag også.

Lenke til kommentar
Ser ut som om noen av dere har erfaringer med Gaim så:

Jeg kommer helt til det står "Handshaking"....

Hva mener Gaim med dette?

Handshake er det som gjøres når man skal logge på MSN. På det bildet du hadde så står det "unable to athenticate", så kanskje du skriver brukernavn eller passord feil?

Lenke til kommentar
Umulig...kan ikke være det...

Jeg prøvde med feil passord, og fikk en annen melding, så da er det nok noe annet som er feil. La merke til at etter handshake så kom det en melding om authenticating. Så det virker mere som et tilkoblingsproblem. Prøvd å skru av firewall?

Lenke til kommentar
' date='06/06/2005 : 20:22'] Ser ut som om noen av dere har erfaringer med Gaim så:

Jeg kommer helt til det står "Handshaking"....

Hva mener Gaim med dette?

Du er sikker på at du har siste versjon av gaim? Har fått slike meldinger før når microsoft har opgradert protokollen, og vært nødt til å laste ned nyere versjon av gaim.

Lenke til kommentar
har sånn kjapt testet ut alle fire forslagene her nå.

 

dMSN, møkk, ville ikke funke. kanskje 64bits komplikasjoner.

Miranda, ville ikke koble til. kanskje samme greia.

trillian, virker ok, men ikke helt fornøyd.. ca samme nivå som gaim.

 

så med andre ord sitter jeg fortsatt på msn messenger.

 

jeg tror egentlig at jeg bare beholder msn messenger som hovedmessenger'n min også drar jeg heller frem gaim når msn messenger'n har sine dårlige dager.

 

hvertfall frem til jeg finner noe enda bedre alternativ. eller kanskje skjerper messenger seg når de kommer med 8.0 :wee:

brukte dmsn lenge helt til de kom med 1708( tror jeg) da syns jeg de dytta inn litt for mye og det krevde for mye av maskinen. likte mye bedre 1707, kommer også til å gå tilbake til den hvis msn'en min tar kvelden igjen. for uansett hvor store problemer jeg hadde med å komme på msn funka dmsn :D

Endret av overtrip
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

bruk Miranda IM, veldig veldig bra program :thumbup: litt vansklig og customize den i starten men når du får det til og er fornøyd med den er det ikke noe stress og du vil aldri bytte den ut med MSN. MSN suger balle!

 

Med Miranda IM kan du også legge til AOL, ICQ, Jabber, IRC, Yahoo og tilogmed legge til Winamp og mange andre kule ting, kan legge til smileys også, ikke noe stress.

 

Miranda = :love:

 

Veldig fin Miranda oppom her foresten :)

Lenke til kommentar

hvis du fortsatt skal bruke msn sin protokol er det nok mulig at det samme skjer i andre klienter også og da er du like langt, bruker gaim og får fortsatt opp de meldingene når jeg chatter over msn. Vet ikke forsovidt ikke om noen andre protokoller bortsett fra jabber (og icq som støtter aol) som skal ha mulighet til å kunne bruke andre protokoller som msn, ym og icq, dette fungerer så lenge serveren tilater det og klienten du bruker støtter det, men siden det er et problem med msn sin protokol tror jeg ikke det hjelper noe særlig. Både yahoo messenger og icq får bedre kritikk en msn og skypre er jo også ganske bra, men da må du nok overtale de fra msn lista di til å bytte også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...