intelli-musa Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg må ha en disk å ha os på. da lurer jeg på om det er verdt prisen og kjøpe en raptor i stedet for å kjøpe en 300gb-disk med 16 mb cache? Gjerne kom med argumenter begge veier!!
El Matador Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Har du mye penger Kan du kjøpe den, den skal jo hjelpe litt, Men en kompis av meg har den og jeg synes ikke den er noe raskere i hele tatt.
Ongabonga Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg personlig ville valg raptoren siden jeg faktisk merker at den er raskere. Hvis du derimot ikke har noen spesiell rask PC på andre måter er det vel like greit å gå for plassen... Som Zevs sier: "Har du mye penger kjøper du Raptoren".
Mayhem Soap Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg kjøpte meg en raptor her for 2 dager siden...At den er rask er det ingen tvil om, programmer starter raskere, men kanskje en ren og ny installert windows lurer meg litt. Har du litt viftestøy fra før vil du nok ikke høre den heller, men om det er den optimale HD er jeg i tvil om...som OS disk ser det ut som om den fungerer meget bra! godt kjøp!
intelli-musa Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 En 300gb hd fra maxtor med 16 mb cache koster jo bare 100 kr. mer.. Er det en bra erstatning??
enl Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 En 300gb hd fra maxtor med 16 mb cache koster jo bare 100 kr. mer..Er det en bra erstatning?? Jepp, har både Diamondmax 10 og Maxline III versjonen, og seff en raptor. Uansett, det er en kjempedisk. Rask og forholdsvis stille. Kjølig er den óg.
cybervision_ Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Litt off topic, men jeg har og bestilt ny raptor 74gig. Den skal være OS disk og jeg har en 160 gig 7200 i tillegg. Bør jeg kjøre raptoren som en partisjon, eller bør jeg ha 2. Hva er det greieste.
zokra Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har en raptor 37 gb, kjører to partisjoner, en for windows og en for programmer...
Olavxxx Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg kjører bare på en partisjon.. Før i tiden, måtte man partisjonere harddisker, pga. begrensninger til filsystem. Det ble også en vane å ha operativsystem på en egen partisjon, slik at man ikke fyllte opp system-partisjon. Jeg ville heller gått for en system-harddisk på Raptor, evnt to stykker i RAID. Så kunne du hatt noen av tingene der, men ikke brukt den til å oppbevare source på! kjøp en vanlig sata disk til source.. (gjerne sata-2, om du har kontroller til det). sata-2 har båndbredde på 300, vs. sata sine 150, men ntfs er begrenset til 150. skal bli spennende å se hva longhorn klarer, da jeg ikke har satt meg inn i specs på det enda. Vet dog at det skal bli støtte for 64bit!
cybervision_ Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Med source, menes det spillmotoren Source? eller? Jeg tror jeg går for en partisjon til windows og programmer, har 10 til OS i dag, og den maser hele tiden om lite plass. Har en 160 gig WD SE som jeg har alt "det andre" på
espenah Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Hadde økonomien tillatt d, ville jeg gått for en raptor som systemdisk og en hvilken som helst annen stor disk til lagring. Personlig kjører jeg Raptor 74 GB med kun en partisjon, til system, og 2x250 GB i RAID til lagring. Ytelsesmessig er raptoren absolutt verd prisen og merkbart raskere enn andre disker etter min mening /Espen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå