Gå til innhold

for/mot disable systemgjenoprettning


Anbefalte innlegg

jeg har kjørt egne systemer disablet peridevis siden xp kom og har erfart at det er best å kjøre disablet.....bla fordi virus pakkes ned og blir utilgjengelige for antivirus og spyware programmer . i tillegg synes jeg at systemet blir ustabilt etter en evt gjenoppretting.

er dette riktig? eller er dette bare noe tull som jeg innbiller meg?

hjelper ofte venner med deres maskiner og vurderer å begynne å disable systemgjenopprettning på de også.

er dette riktig av meg å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer vel litt ann på graden av "PC kompabilitet" dine venner har. :p

 

Selv så bruker jeg å rense maskinen for søppel, så lager jeg et opprettingspunkt selv og dermed tar det meg ca 2 min på tlf for å gjenopprette en maskin etter at vedkommende har klikket på noe han ikke skulle ha klikket på.

 

Har reddet mang en helg så langt :D

 

MEN, hvis du ikke vil ha noe liv utenom å fikse ANDRES maskiner så må du jo gjerne disable system restore :p

 

God helg :D

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt systemrestore, av samme grunner som trådstarter. Isteden bruker jeg Norton Ghost 9. Lager meg et par imagefiler, f. eks ett image av nyinstallert/defragmentert Windows med SP2 og alle sikkerhetsoppdateringer. Og en med alle programmer og drivere i tillegg til alle instillinger jeg foretrekker. Disse lagrer jeg så på en partisjon som er utilgjengelig for systemet. På den måten har jeg bestandig en "frisk" Windowsinstallasjon, som jeg kan legge in på under 10 min hvis jeg får problemer. Jeg trenger heller aldri reinstallere Windows fra grunnen av, fordi Ghost sine eksellente imagefiler gjør samme nytten. Anbefales for alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...