Gå til innhold

Slik lager du lydløs skjemkort kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel... det der er vel ikke akkurat noen bombe da.

nei....men så posta han jo også med overskrift: slik lager du lydløs skjermkort kjøler..

 

det er jo en kjøler, ikke en bombe! :p

 

bomber finner du på www.freakforum.nu (elns?)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

lovte dette for lenge siden...... fár ikke sagt bra nok hvor genialt dette er. hőrer absolutt ikke en lyd fra kortet :D

 

dette kan man bruke pá ASUS EXTREME og da scorer man plutselig 8500 3d marks lydlőst. men husk at dette er for dere med lyd alergi eller familie..

 

post-70872-1129834433_thumb.jpg

 

post-70872-1129834457_thumb.jpg

 

 

vet det ser litt brutalt ut, men det funker. det blá er piperensere som holder vifta pá plass. burde vel bytta de :roll:

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme bare med en 80x vifte... fungerer utrolig bra og min tar ikke i så stor plass heller. Jeg brukte bare litt dobbelsidig teit for å få det på plass og temperaturen er alltid lik system tempen.

 

Gjorde det på et x800xl kort. Original kjøleren ga en temperatur på over 40 og bråkte noe helt sinnsykt. Rart at produsenten satser mer på design enn kjøling....

Lenke til kommentar

er ei 8 cm vifte jeg har pá.... den blir litt extra hőy pga den svarte plast firkanten som er rundt. er en slik som man fester cpu kjőlere i. má ogsá si meg enig i at det er litt dárlig satsing pá kjőling nár det kommer til skjermkort, er vel den siste stőykilden som er i maskina ná om dagen.

 

jobba lenge og hardt for og lage ei gaming maskin som er skapt for familie liv, og dette var vel siste skrittet. har ná 6 silenX vifter som alle gár rundt pá halv hastighet, blir det spilling má jeg skru opp til 3/4. trenger det egentlig ikke men det főles bedre :p sá hvis noen der ute fremdeles pástár at vannkjőling er det som gjelder nár det kommer til det og ha det stille kan jeg mer enn gjerne motbevise det. man har jo tross allt vifter der ogsá

Lenke til kommentar

Det går kanskje litt off-topic nå, men jeg vil gjerne at du forteller meg hvordan du får min pc stillegående! En ting er skjermkortet, men for at cpu kjøleren min (Thermaltake tower 112 m/2stk 92mm kraftige papst vifter) skal klare å holde temperaturen på cpuen min nede på under 50 grader (noe jeg forventer av den sånn cpu kjøler) så må jeg kjøre en god del av de 5 80mm kabinetthviftene ganske kraftig... får rett og slett ikke ned temperaturen i kabinettet. Den ligger på min. 28 grader (med vifter på fult)

 

Forresten så har jeg en P4 3,4 ghz 650 cpu og et stort Lian Lee kabinett

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar

főrst og fremst ikke vár kresen pá temperaturene..... vet ikke hvor mange grader jeg har i kabinettet, men alle málingene mine hopper mellom 35-42 grader. 28 grader er KALDT. temperaturene er greie og ha nár du skal ha ut de siste mhz i klokking. men da er du allerede pá en klokk som ikke kan brukes til vanlig.

 

uansett hvilken cpu du har skal den kjőleren holde temp langt under 50 grader. er jo ei helt vanvittig kjőleflate pá den. sá jeg tror ikke den kjőleren sitter skikkelig eller den har ei ujevn flate. kan lőses med litt mere pasta. eller den kan váre full av stőv?

 

regner med at du bruker ei vifte som suger og ei som bláser? dette er jeg ikke sá kjent med men det skal vist ha minimal effekt etter det jeg har lest, sá ei vifte skal holde.

 

nár det kommer til kabinett vifter sá má man tenke matte: alle vifter máles i cfm= kubikk fot pr minutt. et kabinett er litt over 1 kubikk fot i volum. sá hvis du har ei 60 cfm vifte sá skel den i teorien bytte all luft i kabinettet dit pá under 2 sekunder.

 

regner med de 5 kabinett viftene dine tilsammen flytter sikkert 150 cfm, altsá lufta byttes ut pá 0,5 sekunder. og det skal ikke váre nődvendig.

 

men punkt 1 for deg er og bli klok pá hva som feiler cpu kjőleren :yes:

Lenke til kommentar

mhm... jeg skjønner. Så du mener at hvis jeg har en temperatur i kabinettet på 30 grader så burde jeg ha en cpu temperatur på da... ca. 40 ellernoe eller enda lavere? Jeg trur ikke den er skrudd helt fast, for ærlig så trur jeg har ødelaget et annet hovedkort ved å skru den for hard fast :p vet du om det gjør noe at hovedkortet får en svak bøy i seg? For kjøleren veier så må massivt mye at det må jo utsette en del på hovedkortet fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...