Gå til innhold

Slik lager du lydløs skjemkort kjøler


Anbefalte innlegg

det som slo meg med den kjőleren er jo at den stikker sápass langt ut at du fár mere press pá kortet. altsá jo nermere kjőlerens tyngdepunkt er hk jo bedre. men at hk bőyer seg hőres litt extremt ut. ville hvertfall ikke flytta pá det :whistle:

 

du kan jo knyte den opp litt sá en del av vekta henger i en trád. eller ei anna lur lősning.

 

har du en fysisk máler inne i kabbinettet eller er dette temperaturer som er fra pcn? hvis sá er jo denne montert pá hk og vil derfor bli varmet av hk. men jeg tror du má prőve ei lur lősning og fá festa kjőleren din ordentlig da vill nok stőy og temperatur ordne seg selv.

 

sa jeg at viftekontroller er bra??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har viftekontrollert 6 vifter (bl.a. begger cpu viftene) så jeg kan jo få pcen nærmest lydløs, men da har jo temperaturen en tidens til å gå opp....

 

Dette med cpu kjøleren er vanskelig. For jeg vil jo ikke risikere å ødelegge hk hvis jeg skrur til kjøleren ordentlig.

 

Jeg har en temperatur måler som fulgte med kabinettet. Jeg satte dem på harddisk og skjermkort da, men kan da av den ene og feste den på slik at sensoren stikker ut i kabinettet.

Lenke til kommentar

vet ikke hva jeg skal fáreslá.... ődela selv et hk da jeg dreiv og modda pá chipset vifta, og det tok 3 máneder főr jeg turte og prőve pá det nye kortet :roll: men da jeg endelig turte fikk jeg ting som jeg ville. men svetta bra na jeg trykte pá start knappen.

 

hvis du kan flytte rundt pá temperatur máleren, prőv og sett den pá kjőle ribbene til cpuen og se hvor varme de er. de bőr jo váre over 45 grader.... hvis den sitter bra :hmm: litt usikker her.

Lenke til kommentar

Har nå demontert pcen og skrudd kjøleren ordentlig på plass. Nå er cpu tempen på 38 grader med kabinett døra åpen og 45 grader med kabinett døra igjen (da med en system temperatur målt med ordenlit sensor, 31 grader). Har funnet ut at jeg får ikke pressa temperaturen lengre ned selv om jeg skrur cpu viftene på fullt.

 

45 grader er jo en akseptabel temperatur, men støyen er jo ikke borte... Det er jo ikke plagsomt, det er jo bare det at tanken på en lydløs pc er jo så stilig :D

 

Får heller kjøpe et billig vannkjølingssett en gang i framtiden... men takk for all hjelp. PS: Har hatt de svette momentene en god del ganger selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...