Gå til innhold

Fantasy/rollespill - hva er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble hekta på spill når jeg begynte og spille

Heroes of might and magic IV:w00t: .

Etter det har jeg ikke funnet noe som kan måle seg...

(iallefall ikke til PS2)

Finnes det noe som er skikkelig kult til PC?

Og kan jeg egentlig bare kaste PS2'en min i søppla?

:wallbash:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

morrowind-1_p1.jpg

Angående rollespill vil jeg anbefale Elder Scrolls serien (Morrowind, Bloodmoon og Tribunal) som er et meget tøft, utfordrene og veldig bra spill. Kan være bittelitt vanskelig å komme inn i, men det finnes mange guider til det. Morrowind har god grafikk (hvis du har et bra grafikkort og installert tekstur-modder). Det er riktignok ikke Doom3 grafikk, men siden spillet er såpass bra innholdsmessig er det ikke noe man bryr seg særlig om.

Morrowind er et meget stort spill (mange kvadratkilometer med land), utrolig mange quester og veldig mange modder som gjør spillet enda bedre. Det er ikke en rpg ala Final Fantasy, men litt first-person shooter preg, men med mest rpg-elementer.

Morrowind utspiller seg i et svært kontinent, der du som spiller forandrer verdenen for alltid. Du kommer til landet etter en forbrytelse du har gjort, og du må fullføre quester og slik for å levle. Det er mange ting du kan bli i spillet (Bueskytter, Magiker og tyv for å nevne noen) og det er masse ulike ting du kan gjøre.

Er ikke sikker på om det er helt det du er ute etter, men det er veldig bra. Hvis du skal

kjøpe det, kjøp GOTY-utgaven (billig). Anbefaler det på det varmeste!

Morrowind.com

Skrevet

:yes:

har det... akkurat sånn type spill som er kult!

vurderer og kjøpe Xbox bare så jeg kan spille det på konsoll.

Oppdragene er krevende og du har ett uenderlig stort kart med masse byer og guild's og tjo og hei. bare og går undt og se seg rundt er gøy:)

- for multiplayer:(

Skrevet
Jeg ble hekta på spill når jeg begynte og spille

Heroes of might and magic IV:w00t: .

Etter det har jeg ikke funnet noe som kan måle seg...

(iallefall ikke til PS2)

Finnes det noe som er skikkelig kult til PC?

Og kan jeg egentlig bare kaste PS2'en min i søppla?

:wallbash:

Du har jo Baldurs gate serien? Både nr1 og 2 er jo legendariske i rpg sjangeren.

Skrevet
vurderer og kjøpe Xbox bare så jeg kan spille det på konsoll.

Ikke kjøp det til X-Box. PC-utgaven har tonnevis med modder som gir uante muligheter til å gjør spillet akkurat som du vil ha det.

X-box versjonen kan ikke moddes.

Skrevet

Takk for tipsene om moding. de anser jeg og være nyttige og så slipper jeg kjøpe xbox :p

noen spessielle moods jeg bør teste?

Skrevet
Takk for tipsene om moding. de anser jeg og være nyttige og så slipper jeg kjøpe xbox :p

noen spessielle moods jeg bør teste?

Her er ein god stad å byrje. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...