Gå til innhold

Når slutter man å vokse i høyden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og for det andre har man mye mer potensiale styrkemessig, utseendemessig og kampmessig når man er høy, enn når man er liten.. (Medregnet at man trener styrke da)

Blir ikke "the rock" fordi om man er høy, man må ha kropssbygning, to forskjellige ting... En i gamleklassen min er høyere enn meg rundt 190cm, men er som en fyrstikk, ikke et gram fett, smal mellom skuldrene, tok ikke 40kg på benk engang

Jeg er 184cm, og fyller mye bedre ut skuldrene, men "langt" fra the rock selv om jeg har trent hardt i et halvt år, tar/tok 90kg i benk her for 1mnd siden, vet ikke nå.

En kompis av meg er rundt 170-175cm og er ganske bred over skuldrene, tar 140kg..

men tilbake til ditt innlegg; du blir ikke automatisk "the rock" om du er høy å trener, man må ha kroppsbygning til det...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter hva jeg har fått med meg, er det etter vekstspurten (til opplysning har du bare 1 vekstspurt i løpet av puberteten) . Si du for eksempel vokste 12cm i løpet av ett år for 2 år siden, og kanskje har blitt 2cm lengre etter det.

Var fornøyd med å være 1.80 høy i 9 klasse. Men er per idag (17 år) ikke mer enn 1.82. Håpet på å bli litt høyere men, er nok ikke noe å gjøre med det. Kan jo vurdere å flytte til Nederland, der er den gjennomsnittlige mannen 186,7 cm. Det er sykt! Nordmannen er til sammenligning 179,8cm i snitt ifølge SSB.

Tror det står på Wikipedia.org at "Adult height is usually reached at 17.5 years."

Får bare håpe jeg vokser noen centimeter til i løpet av de neste 5 månedene :p.

Men dette varierer selvsagt ifra person til person. Når du er 21 år kan du trøste deg med at puberteten er helt over, og høyden er nådd.

Er du ikke fornøyd med høyden kan du jo la deg strekke i en sånn gammeldags tortur-maskin :p.

Lenke til kommentar
Og for det andre har man mye mer potensiale styrkemessig, utseendemessig og kampmessig når man er høy, enn når man er liten.. (Medregnet at man trener styrke da)

Blir ikke "the rock" fordi om man er høy, man må ha kropssbygning, to forskjellige ting... En i gamleklassen min er høyere enn meg rundt 190cm, men er som en fyrstikk, ikke et gram fett, smal mellom skuldrene, tok ikke 40kg på benk engang

Jeg er 184cm, og fyller mye bedre ut skuldrene, men "langt" fra the rock selv om jeg har trent hardt i et halvt år, tar/tok 90kg i benk her for 1mnd siden, vet ikke nå.

En kompis av meg er rundt 170-175cm og er ganske bred over skuldrene, tar 140kg..

men tilbake til ditt innlegg; du blir ikke automatisk "the rock" om du er høy å trener, man må ha kroppsbygning til det...

poenget var kanskje at siden the rock er ganske høy, så blir man ikke the rock om man er 170 og aldri så muskuløs.

Lenke til kommentar
Og for det andre har man mye mer potensiale styrkemessig, utseendemessig og kampmessig når man er høy, enn når man er liten.. (Medregnet at man trener styrke da)

Blir ikke "the rock" fordi om man er høy, man må ha kropssbygning, to forskjellige ting... En i gamleklassen min er høyere enn meg rundt 190cm, men er som en fyrstikk, ikke et gram fett, smal mellom skuldrene, tok ikke 40kg på benk engang

Jeg er 184cm, og fyller mye bedre ut skuldrene, men "langt" fra the rock selv om jeg har trent hardt i et halvt år, tar/tok 90kg i benk her for 1mnd siden, vet ikke nå.

En kompis av meg er rundt 170-175cm og er ganske bred over skuldrene, tar 140kg..

men tilbake til ditt innlegg; du blir ikke automatisk "the rock" om du er høy å trener, man må ha kroppsbygning til det...

Folk med Mesomorf kropsbygning har som regel korte bein, det finnes riktig nok høye folk som er ekstremt kraftige (slik som Hulk Hogan, The rock og Tripple H), men disse er ikke noe vanlig syn.

Lenke til kommentar
er 15år og er rundt 170-175 høy og veier 59kg, men er det noen måter å bli lengre/høyere på? Strekke musklene/forskjellige øvelser eller noe shit?

 

(Ikke noe steroider nei)

Du kan gå på hormonpiller, men ellers er det lite man kan gjøre.

 

Det finnes mange mter om hvordan man kan bli høyere blant annet ve løping og tøying, men jeg tviler.

 

Er foresten like høy som deg og har samme vekta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...