kloppen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har bmw m3 noen form for turbo eller kompressor? Har egentlig aldri hørt noe om hva slags motorer de har. Vet bare at de har hester så det holder...
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 (endret) Den "forrige" hadde i hvert fall 343 hester og en god del nm Ikke turbo, ikke kompressor, så det er litt mer å gå på for de som vil trimme den yterliggere Og ingen "juksehester" fra BMW sin side Edit: Rekkesekser på 3,2 liter... Den nye som kommer om en liten stund får V8'er på 4 liter hvis jeg ikke er helt på jordet?? Får da over 400 gamp+++ Endret 31. mai 2005 av Pluggen
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Den "forrige" hadde i hvert fall 343 hester og en god del nm Ikke turbo, ikke kompressor, så det er litt mer å gå på for de som vil trimme den yterliggere Og ingen "juksehester" fra BMW sin side sikker? var det ikke 321 hester og 3.21 liter da? mener å huske det..
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 (endret) Det var vel E36'en det... Blei trimma opp generasjonen etter (E46'en) (borra til 3,3 liter) og så kom Audi med sin S4 som fikk en hest mer, og hadde da 344 hester... Edit: Retta litt fakta Endret 31. mai 2005 av Pluggen
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 okai.. stilig hvordan de klarer å tyne hk utav relativt liten forskjell i litervolum fra en 323 med 2,5l og 170 hk.
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 (endret) Det handler nok mer om pris på ferdig bil enn hva BMW kan greie å putte i den... Jo mer hester, jo mer bæring/vekt/materialkvalitet+++ som også blir en del dyrere jo mer materialer og høyere kvalitet på deler... Også har du norske avgifter som gjør alt mye dyrere enn utgangspunktet da Edit: Den 323i'en du referer til, er E36'en, som er mer enn vill nok for "mannen_i_gata" Kjørte en med en sportskasse (automat, men morsom) for noen år siden... Har også kjørt E46 323i med 2,5l, (192hester) som virka så og si kliss like på effekten, men E36'en satt bedre på veien da Kjører nå nye 320d (!!!!!!!) på kjøreskolen... Går BRA til å være diesel (høres ikke ut som det da), med 163 hester og 340 (!!!) nm... Skal snart chipes opp litt... (210-220hk og 500nm!!!!) Endret 31. mai 2005 av Pluggen
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 vurderte en stund import av 323/328 men var bare å legge på hylla, like greit å kjøpe hjemme. rent bortsett fra utvalget da.
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 vurderte en stund import av 323/328 men var bare å legge på hylla, like greit å kjøpe hjemme. rent bortsett fra utvalget da. Hvis prisen er så og si lik, så ville jeg importert (hvis du var sikker på at alle fakta stemmer da) fra tyskland... Mye bedre vedlikeholdt grunnet generelt bedre bildelepriser, ikke kjørt på saltede veier, generelt bilpass/stell ++++ Også utvalget da
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 men nå fant jeg en relativt "sjelden" bil da. 323 cupe, er jo i seg selv ikke så alt for mange av, stort sett 318/320, samt lav km, fullt utstyrt og lær-interiør, så da endte jakten der. dessuten så blir det litt ork og ta de inn fra tyskland, når du må etterprøve alle fakta på tysk
Jarmo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 (endret) Vi har denne bilen i familien(guttungen min): Endret 31. mai 2005 av jarmo
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det slitet det er med å importere er det verdt Bilder av Coupèen?? Husk at Coupèen er dyrere enn sedanen grunnet mer "sportsbilpreg" over hele bilen Men det er en kjempemorsom bil å kjøre... Girkasse på den da? Modell? Karroserinavn er kanskje lettere å finne ut av med "fødselsåret"
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Vi har denne bilen i familien(guttungen min): Ingen vanlig bil Ikke mange pene E30 M3 cab'er igjen, så det skal dere ha for Har bare kjørt E30 M3 Coupèen jeg da Hvordan er de i forhold til hverandre?
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det slitet det er med å importere er det verdt Bilder av Coupèen?? Husk at Coupèen er dyrere enn sedanen grunnet mer "sportsbilpreg" over hele bilen Men det er en kjempemorsom bil å kjøre... Girkasse på den da? Modell? Karroserinavn er kanskje lettere å finne ut av med "fødselsåret" Det blir vel import ved neste bilbytte tenker jeg. har ingen bilder per dags dato, men tenkte å ta noen, kan likegreit gjøre det i morgen og legge ut, hvis du er interresert. bilen er grisemorsom å kjøre den, men utrolig hvor fort man venner seg til ting da er manuell kasse på den (selvfølgelig), 97 modell, E36.
Jarmo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ikke mange pene E30 M3 cab'er igjen, så det skal dere ha for Har bare kjørt E30 M3 Coupèen jeg da Hvordan er de i forhold til hverandre? Bilen er helt strøken og er (nesten) ikke vinterkjørt, gått ca. 116K Bilen har også den kraftigaste motoren som ble levert den gangen for E30. Er vel litt hard å kjøre med de dekkene (spesialgodkjente av biltilsynet) Vel ! smak og behag, syns jeg... Vi har denne også: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....60666&username=
Pluggen Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er en morsom bil ja Der har du 170hk-utgaven, men hiv på eff.anlegg og powerfilter med en gang så blir det noe helt annet (mest lyd, men virker kjappere ) Har du mulighet, så er det å porte toppen på den også... Masse å hente der ser du Bilder er alltid moro veit du!! Lykke til i hvert fall
Goebbels Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 tja, har vel egentlig litt store motforestillinger mot å tukle for mye med effekten på bil (dessverre) kan jo ha noe med at jeg jobber med forsikring
Pluggen Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Er jo ikke ulovlig i henhold til forsikring å trimme bilen da... Men jeg lurer der på hvordan det fungerer. Et eks. Jeg har en Ascona 80mod, og vil trimme den... Må jeg da få dette i vognkortet, for så å få høyere regning fra forsikringa?? Dette med tanke på at bilen da er 25 år gammel...
duste_lie Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hvis du øker effekten på bilen, så skulle jeg tro at man "skal" oppgi dette til forsikringsselskapet. En bil med 200 hk burde få litt høyere forsikringspris enn en med 170, og dette tipper jeg forsikringsselskapet garantert bruker mot deg hvis de finner ut. Men det er jo ikke sikkert da Asconaen din er så gammel at du kan trimme den uten å betale avgift til staten...
Goebbels Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 (endret) Så lenge effektøkningen og bilen som sådan er godkjent av biltilsynet, og dette igjen informeres til selksapet så er det en godkjent ordning. Eks om jeg bygde om min til en 328/m3 og fikk dette godkjent så skal den også forsikres som en 328/m3, med de komplikasjonene dette kan/vil medføre. alternativt å ikke gjøre det, vil du ende med ræva i ei revesaks om noe skulle hende. anyways, fikk tatt et par bilder i dag, har kun hatt bilen en snau mnd, så det gjenstår å legge noen kroner i den, felger, lakkere den helt ned (inkl skjørter) samt å bytte ut den stygge tre-immiterte plata på passasjersiden foran. (noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn i sort fex??) Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 G Endret 1. juni 2005 av Goebbels
Pluggen Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hvis den er i plast, så kan du vaske over med noe som tar fett/skitt, så grunne og lakke den... Men hvis du først lakker/bytter ut den, så ville jeg kasert gearkula også, med tanke på at den er "treimitert" den også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå