Gå til innhold

iPod for Windows.


Anbefalte innlegg

mange prinsippfaste folk her ja, apple er dårlig, la oss heller støtte MS :smile:

Prøver nå i det minste å bruke linux så ofte som mulig, men skal man spille, er jo egentlig win uungåelig.....

 

___________

Den 2002-07-19 15:29, Tresprit skrev:

Jeg ville heller kjøpt meg en 5gb ipod med firewire i stedet for en 6/10 gb DAP med usb.

--------------------------------------------------------------------------------

FYI: Creative Jukebox3 kommer med BÅDE firewire og USB. Dessuten med opptil 40!!GB lagringskap.

_--vice:

jeg skrev 6/10 ikke 6/10/20!

 

en 20GB koster jo over 4000, jeg har ikke bruk for 20 GB med en stor Mp3 spiller til 4000 når jeg kan få en mye mindre en billigere, personlig synes jeg heller ikke DAP spesielt fin.

 

diskusjonen gikk jo heller ikke ut på om DAP var bedre en iPOD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange "tullinger" her som kommenterer Apple og Mac uten tydeligvis å ha brukererfaring med systemet. Vil gjerne se folk som har brukt både Mac/Apple og PC/Windows i minimum 3 år uttale seg.

 

Har selv brukt begge overnevnte systemer i over 7 år. Mine erfaringer gjør at jeg bruker PC'en hovedsaklig som spillkonsoll og til å surfe med, mens til alt "seriøst" arbeide bruker jeg Mac'en.

 

Min mening, ihverfall =)

 

Vedr. iPod'en så synes jeg både design og pris virker tiltalende; hvis jeg får behov for en bærbar MP3-spiller (eller når jeg trenger en ekstra ekstern harddisk) så vil jeg ikke nøle med å kjøpe denne :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil bare være til den første å innrømme at grunnen til at jeg ikke liker APPLE produkter er pga. jeg har liten erfaring med dem. Skulle gjerne prøvd en iMac, men kjenner desverre ingen med det og har ikke økonomi til bare å stikke i butikken for å kjøpe en mac.

 

Men det må jo ligge noe i det siden musikere, grafikere lovpriser den så...?

 

Bare fordi vi kanskje vet mere om det tekniske så kan det være lurt å spørre noen som bruker den eller bare teste den i bruk.

 

Vil dessuten si at jeg heller ville sverget til Ipod istedet for DAP bare pga. størrelsen. Vil jeg ha mye plass så ville jeg heller kjøpt en cd-basert mp3-spiller. Som er egentlig ganske lik i størrelse med DAP. Og Ipod er fet:D

 

Mvhm.

Morten Holje

aka Boqs

 

[ Denne Melding var redigert av: Squeegie på 2002-07-25 15:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Bossman skrev (2002-07-24 16:46):

Jeg har bestilt en Ipod 10GB fra Apple store og det tar 5-7 uker før jeg for den så hvis noen har tenkt å bestille en så vær obs på at du må vente lenge før du for den.


Hvor mye kommer det hele på, da? Jeg tenker å kjøpe meg en nå snart. Sender de den fra utlandet?

Lenke til kommentar

Quote:


Jimmy Pop skrev (2002-07-26 09:29):

Quote:


Bossman skrev (2002-07-24 16:46):

Jeg har bestilt en Ipod 10GB fra Apple store og det tar 5-7 uker før jeg for den så hvis noen har tenkt å bestille en så vær obs på at du må vente lenge før du for den.


Hvor mye kommer det hele på, da? Jeg tenker å kjøpe meg en nå snart. Sender de den fra utlandet?

 

 

Den komemr sikkert til norge snart...

vet det er en apple butikk i bergen, (bak den nasjonale scene) kanskje de har den...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-25 15:26, Squeegie skrev:

Men det må jo ligge noe i det siden musikere, grafikere lovpriser den så...?


Vel, jamnfør Atari ST vs. Amiga. Atari var blitt godt etablert som "musiker" maskin selv om Amiga var en bedre maskin på alle måter.

Folk som ikke er spesiellt teknisk interesserte har en tendens til å gå med strømmen og kjøpe det som ikke nødvendigvis er best men som funker tilsynelatende greit.

Mac var heldige fordi de klarte å etablere seg blant disse gruppene på et tidlig stadium og dette flyter de nå godt videre på, selv om de har blitt forbikjørt ytelsesmessig sett, spesielt den siste tiden.

 

Quote:


istedet for DAP bare pga. størrelsen. Vil jeg ha mye plass så ville jeg heller kjøpt en cd-basert mp3-spiller. Som er egentlig ganske lik i størrelse med


CD-basert MP3 spiler må jo være noe av det mest håpløse man kan skaffe seg?? Da ender man jo opp med enda mer virrvar av CD'er!

Pluss at man må stresse med å brenne CD'er og og...

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Vice på 2002-07-26 17:20 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra http://www.apple.no og prisene på spillerne er:

 

5 GB: 3190

10 GB: 3990

20 GB: 4990

 

For 500kr extra kunne man skravere navn eller noe bak spilleren, men det syntes jeg var egentlig ganske tåpelig så det gadd jeg ikke.

 

Alle 3 versjonen er tilgjengelig for Windows brukere med software fra Apple og ikke noe 3 parts dritt.

 

I 10gb og 20gb versjonen følger det med Wired remote og Carrying case.

 

Jeg selv valgte 10GB for jeg har ikke behov for mer og det er den letteste og tynneste spilleren faktisk enn de andre utifra tall på hjemmesiden til apple.

 

Det eneste som er synd er at man må vente 5-7uker på å få den.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-26 12:31, Vice skrev:

Quote:


Mac var heldige fordi de klarte å etablere seg blant disse gruppene på et tidlig stadium og dette flyter de nå godt videre på, selv om de har blitt forbikjørt ytelsesmessig sett, spesielt den siste tiden.



Apple har jo akkurat kjøpt opp den (etter manges mening) fremste audio/midisequenceren, for så gjøre den Mac-eksklusiv. Hvis ikke dette er et tegn på desperasjon, vet ikke jeg (ikke bare kunder som er forbannet etter det jeg forstår).

 

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-07-26 20:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...