Gå til innhold

iPod for Windows.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pluss problemer med diverse drivere til IPod at de sletter viktige filer på harddisken din så Windows ikke starter opp etterpå. Håper det var kun tidlige drivere til 5GB versjonen, men jeg er fortsatt litt skeptisk etter at de har gjort en så grov feil.

 

Ikke er den spesielt fin heller (min mening).

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-07-18 11:48 ]

Lenke til kommentar

he-he, kan godt være plastdrit, men IKKE særlig

billig!! Plastdrit til GULL pris!

 

Men det er vel det geniale med hele MAC konseptet! Selg noe fancy plastgreier og det vil alltid være en gjeng med tullinger som er villig til å betale skam-pris for det!

Lenke til kommentar

Ipod er lekker å se på. Ingen tvil om det. Jeg har alltid sverget til pc og ikke mac, men er det en ting mac overgår vanlige "trauste" bærbare pcer, ja da er det med designet.

 

Flere av apple's bærbare pcer er utrolig mye penere å se på enn selv de råeste bærbare pcene. Se f.ex på apple sin bærbare med ca. 15 tommers widescreen skjerm som er syltynn. Tar laaang tid før det kommer en tilsvarende bærbar pc. Angående design tror jeg alle normale oppegående mennesker er enige med meg i at Apple herjer.

 

Designet har de overført til Ipod. Jeg har totalt hatt 3 mp3 spillere (cd-baserte) har nå den beste (av de cdbaserte) Rio volt, men feil og problemer kjennetegner ofte slike mp3 spillere. Ipod er utrolig pen og se på, genialt og ufattelig INTUITIVT meny-system, utrolig kjapp overførsel med firewire. Batteriet lades til og med opp når den er koblet til pcen!

 

Jeg bruker programmet Ephod slik at jeg kan bruke Ipod'en med win xp. Funker veldig bra, ingen problemer. 15 sek og et nytt album er inne. Har 5 gb versjonen, og det holder MER ENN NOK hvis man skal kun ha mp3 på den (1000 sanger er enormt mye!).

 

Jeg har bare positive inntrykk av Ipod, løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 11:40, tokr skrev:

den reklamen hadde ikke vært lov i norge $299 er for 5gb versjonen... ikke 20GB ...den koster $499 ... som er ca 3500 kroner etter dagens kurs...


 

Ehm, hvis du leser riktig, står det: FROM $299.

 

Anyway, prisen har også gått ned ettersom at de har kommet med pc versjonen og 20 gb'en... Og det er jo relativt bra :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 12:14, andrevr skrev:

Ipod er lekker å se på. Ingen tvil om det. Jeg har alltid sverget til pc og ikke mac, men er det en ting mac overgår vanlige "trauste" bærbare pcer, ja da er det med designet.


Flere av apple's bærbare pcer er utrolig mye penere å se på enn selv de råeste bærbare pcene. Se f.ex på apple sin bærbare med ca. 15 tommers widescreen skjerm som er syltynn. Tar laaang tid før det kommer en tilsvarende bærbar pc.



 

Synes IPod'en ser billig ut. Ikke spesielt fin. Og designet til Apple? Synes du virkelig at eldre IMac'er er fine å se på? De nye er bedre, men liker ikke designet der heller. Ser ut som billig plastleketøy spør du meg. Og det designet er lite gjennomtenkt. Vil man ha større skjerm? Sorry... da må du bytte ut HELE maskinen. Vil du ha bedre maskin? Sorry... da må du bytte ut skjermen også (ivertfall på eldre IMac, muligens på nye også). Ikke nok med at de er dyrere enn PC i utgangspunktet... oppgraderinger blir på denne måten ekstremt mye dyrere også. I tillegg så er Mac deler dyrere enn PC deler for tilsvarende like bra komponenter.

 

Jeg må imidlertid innrømme at den bærbare du snakker om er RÅSTILIG, men det er vel bare den som er det. PC standarden har maskiner som er nesten like tynn som den, men MYE bedre/raskere og ikke bare i megahertz men i faktisk ytelse. De er også MYE billigere. Hvor mye ekstra er du villig til å betale for en maskin som er 1cm tynnere, men utrolig tregere?

Lenke til kommentar

Greit nok at jeg forsvarer designet til Apple (spes. den med 15 tommers widescreen). Jeg ble bare utrolig imponert over denne pcen (en venn av meg har den). Har aldri sett noe lignende innen pcer, og tror det tar laang tid til det kommer. Har selv en Dell C400 som er deres nest tynneste ultraportable pc. Denne koster godt over 20000 enda, og er meget bra på de fleste områder, men rent designmessig er denne apple maskinen mye råere...men nok om det...

 

Det er tross alt en grunn for at man ikke velger Apple, og jeg er helt enig i det hva du sier angående pris/ytelse etc.

 

Pointet mitt var bare at Apple kan dette med design. Og Ipod'en er etter det jeg kan forstå den definitvt beste mp3-spilleren på markedet idag (da tenker jeg på kapasitet - 5gb er mer enn nok, størrelse, batteri-kapasitet, hastiget-firewire etc etc)...

 

Synes det blir for dumt når mange her kritiserer Ipod for design, at 5gb er for lite og så mye annet. Eneste negative med Ipod er prisen, men det er jo alltid slik at det råeste koster mye penger. Men en ting er sikkert, ingen som kjøper en Ipod blir skuffet, den har alt...

Lenke til kommentar

Quote:

Pluss problemer med diverse drivere til IPod at de sletter viktige filer på harddisken din så Windows ikke starter opp etterpå. Håper det var kun tidlige drivere til 5GB versjonen, men jeg er fortsatt litt skeptisk etter at de har gjort en så grov feil.


 

 

Hei Afseth!

 

Du tar nok feil her. Apple har aldri tidligere levert iPod for Windows. Derimot kunne man laste ned programvare (ikke fra Apple) som gjorde at man kunne bruke iPod sammen med Windows.

Dette var ikke Apple sin skyld!

Lenke til kommentar

Quote:



Men det er vel det geniale med hele MAC konseptet! Selg noe fancy plastgreier og det vil alltid være en gjeng med tullinger som er villig til å betale skam-pris for det!


 

Untatt at i dette tilfelle betaler du skam-pris for den råeste mp3-spilleren man kan få tak, INGEN slår ipoden på funksjonalitet er ikke en mp3-spiller som er i nærheten en gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 23:33, C. Alshus skrev:

Quote:

Men det er vel det geniale med hele MAC konseptet! Selg noe fancy plastgreier og det vil alltid være en gjeng med tullinger som er villig til å betale skam-pris for det!


 

Jepp, og jeg er en slik tulling.
:grin:

 

Hørte jeg noen si
fordommer
.

 

 

Basert på følgende:

Mac: Pent ytre, ikke ytelse på høyde med PC'er

PC: Topp ytelse, ikke like "pene" å se på som Mac'er

 

Mac: Finnes det noen som kan si at Mac ikke er overpriset? Ytelsesmessig får man ikke mye for pengene sammenlignet med PC'er.

Og hva betaler man for da?? Jo den forskjellen som alle SER, pen plast og fine farger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 23:47, ATWindsor skrev:


Untatt at i dette tilfelle betaler du skam-pris for den råeste mp3-spilleren man kan få tak, INGEN slår ipoden på funksjonalitet er ikke en mp3-spiller som er i nærheten en gang.


AtW


 

Du har tydeligvis ikke fått med deg Creative's Jukebox3??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...