Gå til innhold

iPod for Windows.


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-19 01:07, Vice skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg Creative's Jukebox3??




 

Er ikke helt begeistret for designet til IPod'en, men den er da mindre enn Creativ's Jukebox3?

 

Men jeg ville heller kjøpt Jukeboxen til Creative fremfor IPod'en. Stoler ikke på Apple etter masse problemer med Mac og andre Apple produkter. Kanskje bare jeg som har vært uheldig, men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhh... ok.

 

MaC har dårligere ytelse enn en PC, javel... Hvorfor sier da designere og slikt at en MAC er bedre enn PC'er da til å lage grafikk på? MAC er ihvertfall ikke 64-bit...

 

Grunnen for at folk ikke har "såerret øynene opp for MAC er at alt/90% blir laget av MAC, og det er lite monopol der, man kan få skjermkort og slikt som ikke er laget av MAC, men det er ikke spsielt billig etterhva jeg har forstått.

 

MAC er generelt sett raskere enn en PC grunet sin arkitektur, å ha 64-bit pipes istedenfor 32-bit er en stor fordel. Og, ja, blabla, Intel's Itanium (2), Hammer osv, men dette er ikke nytt, MAC har alltid hatt denne teknologien. Jeg sverget også en stund til PC og syntes MAC var idiotisk. En knapp på musa o.l... Men nå får man IntelliMouse Explorer o.l til MAC.

 

De som sier at MAC ikke er rask pr dags dato... har dere prøvd en MAC som er laget dette året?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 15:06, ExcaliBuR skrev:

Ehhh... ok.

---8< snipp snipp 8<---

AMD K75

AOpen AK72

384MB PC133 @ CL2

Radeon8500 128MB Retail BBA 300/300

Pioneer DVD-15S

Philips CDRW1610A


 

Har du prøvd en PC som er laget i år ?

Mulig Mac har noe for seg, men de priser seg ut av markedet. Hadde det ikke vært for designere, musikere og lignende så hadde Mac'en vært død for lenge siden....

Men sjekk hva som skjer nå. Her hvor jeg jobber sitter designerene på Pc'er. Tror det er noe som skjer mer og mer....

 

Men dette er vel skikkelig off-topic egentlig.

 

Jeg synes iPod ser bra ut, men jeg er mer for MP3-spillere basert på Compact Flash. INGEN bevegelige deler. OK, jeg har hørt at man ikke får iPod til å hoppe, men den vil fortere gå istykker når det er bevegelige deler.....

 

Slik det er nå sitter jeg med 3 MP3 spillere og ingen av de tilfredstiller meg 100%. Men jeg ser at selv ikke iPod ville klart den, men den er godt på vei.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt meg en 5gb ipod med firewire i stedet for en 6/10 gb DAP med usb.

Greit nok at mange her ikke liker mac, men en del av postene her hørtes jo nesten rasistiske ut (noen gang hørt noen som har sagt noe slik som: "j**** niggere som bare kommer til landet og snylter!!!"?).

 

Synes heller ikke at Ipod ser stygg ut, også er den jo liten og kompakt i forhold til DAP.

Lenke til kommentar

Ipod'en er jo egentlig ikke overpriset heller da.. Er det noen som har sett prisene på harddiskene de bruker i dem? La meg si det sånn, du betaler ikke så veldig mye for resten av ipoden.

 

Jeg har vel alltid vært mot mac av prinsipp, men jeg syns Ipoden virker veldig fristene.. En 10 gb ipod er sånn ca. nøyaktig hva jeg trenger (bortsett fra at den ikke er sæærlig pen å se på da), så jeg vurderer å skaffe meg enn sånn en.

 

Hvorfor kjøpe creative sin klumpete, og like stygge spiller?

 

Skulle bare ønske man kunne få den til en pris som tilsvarer 399 dollar..

Lenke til kommentar

Crative jukebox 3 er ikke i NÆRHETEN av apple ipod. Creative har ofte flere gb, men hvor viktig er det at en mp3 spiller skal ha mer enn f.ex 10 gb ? 2000 sanger holder for de fleste.

 

Creative jukebox er gigantisk rent fysisk, og det er et kjempeproblem. I tillegg suger den batteri (ikke li-ion hvis jeg ikke tar feil).

 

Creative jukebox fungerer bra etc. Men litt av poenget er borte når den er så svær som den er...derfor er ipod bedre på de aller fleste områder. Ipod er mp3-spillernes Ferrari, og Creative jukebox 3 er kanskje en Opel Astra eller noe slikt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 20:16, andrevr skrev:

Crative jukebox 3 er ikke i NÆRHETEN av apple ipod.


Det er riktig. Når det gjelder funksjonalitet så er faktisk Jukeboxen milevis foran Ipod'en.

(Hvis man selvfølgelig ser bort ifra Ipod's "kalender" funksjon og slikt vrøvl som overhodet ikke hører hjemme på en mp3 spiller)

 

Quote:


Creative har ofte flere gb, men hvor viktig er det at en mp3 spiller skal ha mer enn f.ex 10 gb ? 2000 sanger holder for de fleste.


Hva vet du egentlig om hva som holder "for de fleste". Jobber du med markedsundersøkelser på dette ?

Husk også at harddiskene på både Ipod og Jukebox kan brukes til mer enn bare lagring av mp3'er. Man kan lagre alle slags filer dersom man ønsker det.

 

Quote:


Creative jukebox er gigantisk rent fysisk, og det er et kjempeproblem. I tillegg suger den batteri (ikke li-ion hvis jeg ikke tar feil).


Jukeboxen er ganske nøyaktig like bred som en CD, dvs. den er ca. på størrelse med en bærbar CD'spiller, men selvsagt litt tykkere.

Ipod er mer på størrelse med en walkman så den er endel mindre.

 

Batterikapasiten på Jukeboxen: 2*11 timer = 22timer

Batterikapasitet på Ipod: 10 timer.

Hvordan dette ,som du sier, betyr at jukebox'en "suger batterier" i forhold til Ipod er meg et mysterium.

 

Og selvfølgelig har Jukeboxen li-ion batteri!?!

Lenke til kommentar

det som er morsomt med ipoden er at du kan starte opp fra den. i teorien kan du ha en mac på jobben og en hjemme uten harddisk. så bare flytter du på ipoden, så har du akkurat samme system og instillinger o filer begge plasser. jeg vet ikke om det går med windows, eller om det ikke går med nomaden, men det var verdt å legge til den ellers triste diskusjonen..:=)

 

ellers vil jeg be alle se litt nermere på ipoden, (og forøvrig andre apple-produkt), gjerne prøve den litt, før de kommer med kommentarer som er helt på trynet.

 

det at du ikke kan skifte skjerm på imacen:

det kan du ikke på en bærbar pc heller.

 

dyre deler til mac generellt: legger komplett på prisen viss du sier du skal bruke gforce4 kortet eller rammen i en mac?

 

[ Denne Melding var redigert av: Ritz på 2002-07-21 17:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 02:19, C. Alshus skrev:


Husk på at når man oppgir prisen i USD så tar man ikke med momsen. Dette fordi sorskjellige stater i USA har forskjellig moms.


 

Ja, men momsen er nærmest ignorerbar da den ligger på mellom 4 og 10% avhengig av hvilken stat du kjøper fra.

Lenke til kommentar

Hva med å stikke på Apple sin norske side?

Prisene ligger på 3'190,- for 5GB, 3'990,- for 10GB, 4'990,- for 20GB og frakt er gratis.

Greit nok, jeg har ingen planer om å kjøpe en, men hvem er det egentlig som gidder å kjøpe en MP3 spiller med USB når men kan få en med firewire?

Jeg ville mye heller gått for en 5GB iPod enn en 10GB DAP selv om DAP'n koster mindre.

 

BTW: Man ikke skifte ut alt når man skal oppgradere Mac'n. Ingen som har sett Power Mac'ne?

Og hva det økonomiske angår; det sies at Mac brukere bruker mindre penger på maskina si i løpet av en seks års periode enn Pc brukere. Så da spørs det hva som egentlig er dyrest.

Jada, jeg vet dette var litt off-topic.

Men dere begynte, (og jeg fortsatte :grin: )

 

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-07-23 15:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...