Gå til innhold

Vifteløst på Computex


Anbefalte innlegg

Ser for meg den ultimate katastrofe pcen :

 

*Vifteløs Psu.

*Veldig stillegående cpu vifte.

*Vifteløst skjermkort.

*Ingen kabinettvifter.

*Støydempende matter.

*Harddisker montert i støydempende 5 1/4 Bays.

 

Oppskriften til katastrofe altså (null luftgjennomstrømmning)...

*kremt* var det katastrofe du sa?? NEI :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som ikke har forstått hva som er så genialt med den løsningen med AGP og PCI-e?

Er det ikke bare upraktisk å ha sånne lange greier på da(jeg kan ingen ting om sånn da:p)?

Det er genialt fordi at det passer på hovedkort med AGP og hovedkort med PCI-e. Så om noen vil oppgradére skjermkortet sitt på en pc som har AGP, men ikke bytte ut hovedkortet ennå, så er dette ideellt. Og så kan de oppgradére hovedkortet senere uten å bytte ut skjermkortet. Hvor bra dette er i praksis vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ikke rart dette kortet ikke kommer i volum (eller i det hele tatt)

msi_dual_6800_ultra.jpg

nVidia kommer med Geforce 7800 GTX om ikke lenge, og det er smartere å kjøpe êtt slikt.

Tipper prisen blir på høyde med SLI-pakken med 2x gf6800 ultra (15k) og da er markedet for lite til at det er lønnsomt.

 

 

 

Det ser også desverre ut som at hvertfall alle de high-end "vifteløse"-kortene med dual dvi har en vifte på baksiden (ref strømkabel som går til baksiden av kortet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Mange der som aldri har passet i sff-systemer. Forøvrig mange fornøyelige løsninger her, spess 6600GT i passiv form :] goodies.

Lenke til kommentar
Tipper prisen blir på høyde med SLI-pakken med 2x gf6800 ultra (15k) og da er markedet for lite til at det er lønnsomt.

Ett Geforce 7800 GTX kort blir da billigere enn 2 stk 6800Ultra eller det kortet vist på bildet. Dessuten vil nok GTX kortet yte like bra.

skal 7800 GTX slippes på Computex messa? mener og ha hørt det. og tror du det blir like bra som 2 x 6800 Ultra?

Lenke til kommentar

Er det et fly?

Er det en radiator?

Nei, det er et skjermkort! :roll:

 

Se heller på dette

 

Helt lydløst ...og mye billigere også. Her er det brukt to små vifter til $0.89 pr. stk og et par ståltråder. Dette kan også gjøres på andre komponenter enn RAM. Hvis man ikke kan/vil bruke ståltråder p.g.a. fare for å komme borti noe og kortslutte det, er syltestrikk et greit alternativ. Man må da bare huske å bytte strikken et par ganger i året. :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Er det et fly?

Er det en radiator?

Nei, det er et skjermkort! :roll:

 

Se heller på dette

 

Helt lydløst ...og mye billigere også. Her er det brukt to små vifter til $0.89 pr. stk og et par ståltråder. Dette kan også gjøres på andre komponenter enn RAM. Hvis man ikke kan/vil bruke ståltråder p.g.a. fare for å komme borti noe og kortslutte det, er syltestrikk et greit alternativ. Man må da bare huske å bytte strikken et par ganger i året. :)

Det er umulig å få noe helt lydløst med vifter. Støysvakt kan jeg gå med på .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...