Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT gir ikke meg den hastigheten jeg betaler for..


Anbefalte innlegg

Sitter med ADSL Echo 8000 (8000/800) og får kun 3500-4000 på ITavisens Speedometer. En venn av meg som har ADSL Bravo 2000 (2000/400) får konstant 3000. Kan de kreve at jeg betaler for noe jeg ikke får samt. en lavere linje med lavere pris kan gi meg akkurat de samme hastighetene?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/...odukt-delta2000

 

Lynrask linje som vil tilfredsstille de fleste behov. Med denne båndbredden kan du oppnå inn-hastigheter opp mot 8000 kbps.

 

...

 

Alle oppgitte hastigheter er maksimalt oppnåelige hastigheter. Faktisk hastighet på linjen vil avhenge av linjekvalitet og avstand til telefonsentral.

* Ved bestilling av Echo vil det bli levert den hastighet som til enhver tid er mulig å levere basert på sentralkapasitet og linjelengde.

 

Med andre ord - du får det du betaler for, bare så trist at du ikke oppnår så høy hastighet som du skulle ønske.

 

Videre er IT "Avisen" sitt "Speedometer" en utrolig dårlig måte å måle linjehastighet på.

Lenke til kommentar

It avisens speedometer måler ikke spesielt nøyaktig når det er snakk om hastigehet over 2 mbit. Prøv heller å last ned en fil( fra et sted med god hastiget) og regn ut hastigheten

 

Hvis du da får lastet ned i 1 mb pr sek:

 

1000 kb/sek * 8( for å gjøre det om til bytes) = 8000kbits

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
It avisens speedometer måler ikke spesielt nøyaktig når det er snakk om hastigehet over 2 mbit. Prøv heller å last ned en fil( fra et sted med god hastiget) og regn ut hastigheten

 

Hvis du da får lastet ned i 1 mb pr sek:

 

1000 kb/sek * 8( for å gjøre det om til bytes) = 8000kbits

næææææ, vet ikke helt om det er det enkleste...

 

kjør en TPtest....UDP-hastigheten der er meget nøyaktig.

 

Når jeg sa til min ISP at jeg hadde kjør denne fikk jeg satt opp hastigheten til det jeg skulle ha......

 

bare et lite tips når du kontakter din ISP : Vær hyggelig og ikke ha noe oppe å gå på maskinen din.. slik får dem rett måling, husk å åpne eventuell router for ping.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg byttet om til NGT var fordi Telenor ikke kunne levere mer enn 720/128. Telenor holder på å bygge ny basestasjon 250m fra meg nå, ville min NGT linje øke hastigheten når den er ferdigutbygget?

Og dersom NGT leverer så mye som de gjør så skal du være veldig glad, det er vel en god grunn for at Telenor ikke kunne levere mer. Sannsynlighet grunnet dårlig kobber og/eller lang kabel. Hør heller med NGT at du kan få bytte til et abb som passer overens med den hastigheten du får.

 

Dersom basestasjonen du tenker på er en ny telefonsentral, muligens. Avhenger av to ting, at telefonlinjen til huset ditt blir flyttet over til den nye sentralen. Etter det jeg har lest så er det ikke ofte dette skjer sånn uten videre. De liker å beholde det som virker. Skulle det skje, så må NGT få bedskjed om dette, i tillegg så må NGT plassere ut utstyr i den nye sentralen.

Lenke til kommentar

Sliter med samme problemet selv. Har SHDSL Delta 2.3 mbit. Får 1.6mbit (med overhead 1900). Det som er litt merkelig er at de 4 første mnd'er jeg hadde SHDSL så fikk jeg det jeg hadde krav på (desember 2004 til mars 2005), en gang i mars så var NGT nettet nede i noen timer. Etter det så sier de at det ikke er mulig for meg å få full hastighet pga. avstanden fra sentralen!?!?! Var jo ikke noe problem før??

 

Vel uansett, har jeg noen rettigheter med eventuelt nedsatt pris el. ? :ermm:

Lenke til kommentar
Etter det så sier de at det ikke er mulig for meg å få full hastighet pga. avstanden fra sentralen!?!?! Var jo ikke noe problem før??

Etter hvert som flere av naboene dine får ADSL blir det mer støy på linja, og da synker hastigheten. Da jeg fikk ADSL rett etter at NGT hadde begynt å tilby offentlig, sa modemet at jeg kunne få 5 mbit. Det har sunket gradsvis, og nå kan jeg ikke få mer enn 3.

Lenke til kommentar

hvis du ser på ngt sin side ser du at echo abbonementet gir deg ikke nødvendigvis skal gi deg 8mbit men opptil 8mbit

 

Fra NGTs side

*Ved bestilling av Echo vil det bli levert den hastighet som til enhver tid er mulig å levere basert på sentralkapasitet og linjelengde

 

 

Edit: lære meg å lese alle inlegg

Endret av TB9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...