Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL - Låne av husverten sin linje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper det er 1024/256(?) Isåfall så må du huske på at hvis du skal laste ned musikk, og du laster opp mer enn 15-20 kB/s, så vil det gå tregt for hus-eieren, da han er avhengig av ut-hastighet for å surfe på nettet. De fleste fildelings-programmer har det slik at man er nødt til å laste opp for å kunne laste ned.

Jeg tror kanskje jeg ville spurt han hva han bruker nettet til, og om det er noen spesielle tids-punkter på dagen han ikke bruker nettet, f.eks. når han er på jobb. Isåfall så kan du sette på nedlasting når han er på jobb.

 

Jeg tror kanskje jeg ville satt på MAC-filtrering også, det er en stor fordel å ha en slags sikkerhet når man har trådløst nett. Dette kan du få hjelp til her på hw-forumet dersom du ikke har noen anelse om hvordan man gjør det (det er ikke vanskelig).

 

En siste ting, du sier at du ikke har SP1/SP2, det høres kritisk ut hvis du har tenkt til å være på nett. Husk at når du kobler deg på hus-eierens trådløse nettverk, så er dere i samme nettverk, dvs. at du lett kan smitte hus-eierens pc dersom du får virus.

 

EDIT: Glemte en ting som Cornel såvidt nevnte her. Du må antakeligvis åpne porter dersom du skal bruke et fildelings-program til nedlasting av musikk, noe som øker sårbarheten enda mer. Så jeg anbefaller deg til å gå til innkjøp av et antivirus program, gjerne også en brannmur. Og det første du bør gjøre når du kommer deg på nett, er å oppdatere maskinen din med alle de nyeste oppdateringene fra windows update.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
har ikke SP1/SP2 pga at SP1 stenger Xp. og SP2 gjør at det blir HELLVETTES treg pc

Crack eller ? Alle maskiner jeg har oppdatert med SP1/2 blir raskere, dessuten

har SP2 mye bedre støtte og funksjon for WLAN...

 

Har husverten din Telenor så blir ADSLèn satt opp til 2000 snart...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Og det er mange som sier at SP2 er noe dritt. Men hva skjer hvis man instalerer SP1 på en Piratkopi?

Du får ikke innstallert den på mange maskiner, og høre på folk som sier noe slikt er og narre seg selv. Har antagelig lagt inn SP2 på hundrevis av forskjellige maskiner uten større problemer. Men på noen maskiner må driver og BIOS oppdateres for og fungere bra, uten SP2 kjører du med et system full av hull og feil.

Lenke til kommentar
Og det er mange som sier at SP2 er noe dritt. Men hva skjer hvis man instalerer SP1 på en Piratkopi?

Du får ikke innstallert den på mange maskiner, og høre på folk som sier noe slikt er og narre seg selv. Har antagelig lagt inn SP2 på hundrevis av forskjellige maskiner uten større problemer. Men på noen maskiner må driver og BIOS oppdateres for og fungere bra, uten SP2 kjører du med et system full av hull og feil.

Word :)

 

Dessuten har MS startet validering av XP-lisenser nå, før eller senere sitter man

i saksa med piratkopier....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Okei.. Btw,har aldri lastet ned oppdateringer til xp :blush: kanskje på tide?? Må sp2 instalerers på en REN maskin? dvs. ny formatert eller? har ikke lyst å formatere min enda ihvertfall..

Nei selvfølgelig må du ikke formattere for å installere SP2. Du er veldig utsatt for all mulig f...skap hvis du kjører XP uten noen som helst updates.

 

Når det gjelder evt. treghetet har jeg ikke merket noe til det forutsatt at du har nok RAM, Har mottat mye klager fra brukere med "gamle" maskiner med 256 MB. Ved oppgradering til 512 MB eller mer fungere alt mye bedre, jeg har en følelse at dette problemet har økt etter hvert, men om det skyldes SP2 eller andre oppdateringer har jeg ikke bevis for selv om jeg mistenker det.

 

Hva slags problemer du kan få hvis du kjører pirat får du nesten finne ut av selv, for det passer det seg ikke å diskutere her.

Lenke til kommentar
Blir pcen "låst" ved nedlasting av SP1 til piratxp?

Nei, du får ikke innstaller SP1, du trenger ikke og legge inn SP1 fordi SP2 inneholder alt fra SP1. Hvis du har piratversjon og er student/elev får du kjøpt studentlisender for noen hundelapper.

Lenke til kommentar
hvordan får man tak i en versjon for studenter? Hvem henvender jeg meg til konkret? Vil kjøpe meg XP Home eller Pro, forsåvidt samme hvem det er...

Det er XP Pro i norsk og engelsk utgave, du finner den på endel elkjøpsjapper o.l samt komplett m.f. Det er en oppgradering så du må ha en gammel CD med win98 eller nyere som den vil be deg om og legge i CD-ROMen under innstallasjonen.

Lenke til kommentar
Når det gjelder evt. treghetet har jeg ikke merket noe til det forutsatt at du har nok RAM,  Har mottat mye klager fra brukere med "gamle" maskiner med 256 MB. Ved oppgradering til 512 MB eller mer fungere alt mye bedre, jeg har en følelse at dette problemet har økt etter hvert, men om det skyldes SP2 eller andre oppdateringer har jeg ikke bevis for selv om jeg mistenker det.

Mange har slike ferdigPCèr bare med 256MB minne og integrert VGA med

delt minne, da går XPèn treeeeegt, hiver man inn 128/256MB mer minne

og vanlig 64-128MB VGA-kort så forskjellen blir stor....

 

Er faktisk nok med et billig 64-128Mb skjermkort, merkes med en gang ;)

 

 

Edit: ooops ! ble vel mye OFF-Topic nå.... :blush:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...