Gå til innhold

alle filene blei borte under formatering :(:(:(


Anbefalte innlegg

Eg har 2 stk hardisker, den ene på 250GB koblet eg fra når eg skulle formatere maskinen av noen packard bell CDer fordi eg var ikke sikker på om den store disken blei formatert og.

 

Når eg var ferdig med formaterinegn og instaleringen, plugget eg i harddisk nr2. igjenn (250GB) men når eg skal åpne den fra min dtaamaskin kommer det en melding om at den ikke er formatert.

 

hva skal eg gjøre? eg vil jo ikke formatere den

 

litt informasjon:

 

hardisken på 250gb var delt inn i 2 partisjoner

1 på 195GB og en på 37,5GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde samme feilen selv :

 

Etter formatering og innstallasjon, og uten Service Pack 1 eller 2 som Thorvald spurte om, klarer Windows bare å gjenkjenne disker under 128 GB. Alt annet er "uformatert" eller "skadet disk".

 

Slå av maskina, dra ut strømmen på disken som Windows ikke finner, innstallèr Service Pack 2, plugg i disken igjen og be en liten bønn.

 

Jeg antar at du kjører Windows 2000 eller XP.

 

Så lenge Scandisk / chkdsk ikke får kjørt på disken og skrevet om partisjonstabellen til å passe til en 128 GB disk, er du rimelig safe.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Jeg gjorde samme feilen selv :

 

Etter formatering og innstallasjon, og uten Service Pack 1 eller 2 som Thorvald spurte om, klarer Windows bare å gjenkjenne disker under 128 GB. Alt annet er "uformatert" eller "skadet disk".

 

Slå av maskina, dra ut strømmen på disken som Windows ikke finner, innstallèr Service Pack 2, plugg i disken igjen og be en liten bønn.

 

Jeg antar at du kjører Windows 2000 eller XP.

 

Så lenge Scandisk / chkdsk ikke får kjørt på disken og skrevet om partisjonstabellen til å passe til en 128 GB disk, er du rimelig safe.

skal eg ikke dra ut IDE kabelen til hardisken og då?

Lenke til kommentar

Last ned og brenn Knoppix, og start deretter PCen med CDen i.

Herfra kan du mounte harddisken og evt. flytte filene over til en annen harddisk.

 

I Knoppix finner du også QTParted, en klone av Partitionmagic. Bruker du denne kan du forminske partisjonen til mindre enn 127GB slik at Windows XP SP1 (muligens) klarer å lese filene.

Lenke til kommentar

Er en registrerings fil du kan legge til !! Får akkurat samme "problemet" selv når jeg formaterer, men etter jeg fant tråden her på hardware forumet bare laster jeg ned reg filen og legger den til, restarter maskinen og den er god som ny.

 

Bruk søk funksjonen :)

 

 

EDIT: her finner du tråden! Les der det står "kort versjon" ... Last ned reg filen, legg til og restart. Samme skjedde med meg en gang.

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Er en registrerings fil du kan legge til !! Får akkurat samme "problemet" selv når jeg formaterer, men etter jeg fant tråden her på hardware forumet bare laster jeg ned reg filen og legger den til, restarter maskinen og den er god som ny.

 

Bruk søk funksjonen :)

 

 

EDIT: her finner du tråden! Les der det står "kort versjon" ... Last ned reg filen, legg til og restart. Samme skjedde med meg en gang.

men må eg koble fra disken mens eg legger til dne registrerings filen :p?

 

skal laste ned SP1 o, men det komme rfeilmelding om at sikkerhets instillingene på denne maskinen tillater ikke nedlastning av denne filen. hva ska leg gjøre=?

Lenke til kommentar
Hva med å installere en driver til HDen?? Da vil det kanske funke, selfølgelig er ikke disken formatert! Men windows kommer likevel med en dum melding. Akkurat som når du plugger inn en ipod f.eks (mac). DRIVER er tingen...

Ja nå har jeg sett det også :p

 

Det er windows som er problemet, ingenting annet. Legg inn SP1/2 (XP) eller SP4 (w2k) og problemet er løst... (om du ikke har prøvd på rare ting i mellomtiden da...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...