Gå til innhold

FireFox og RAM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har FireFox 1.0.4 installert på maskinen her. Reagerer litt på at programmet etter en liten stund bruker utrolig mye minne/RAM. Ofte kan programmet snike til seg rett under eller over 100mb med med minne/RAM. Lurer derfor på om det finnes en måte å gjøre at programmet ikk bruker fult så mye minne/RAM?

Har prøvd en "tweak" som jeg fant på nettet, men den fungerte dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Firefox stjeler ram som bare rakkern. Kjent problem og etter min mening beste argumentet for å bruke noe annet.

Bruker nå Firefox likevel jeg. Men de bør gjøre noe med rambruken snart.

Skrevet

jepp.. er bare slik det er.. har oppe 4 sider på en gang akkuratt nå, og bruker 43MB.. hadde igrunn vert litt greit å fått gjort noe med det..

men klarer meg foreløbig..

Skrevet (endret)

gammel bug (minnelekkasje) fra mozilla visstnok som er i allefall delvis fikset i nyeste trunks og kommende 1.1 utgivelsen

finnes hel haug med poster angående dette på forumet til www.mozillazine.org

thunderbird har samme buggen forresten

Endret av modellmakt
Skrevet (endret)

Thunderbird Add Bcc Button

(An extension that adds a Bcc button in the contacts pane of the compose window

Simple enough but widely used ! )

Thunderbird AutoSave

(An extension that allows one to automatically save messages (upon receipt) to their hard drive as individual messages) for backup av epost i outlook express format og dermed enkel import i outlook

Thunderbird DiddlyDo

(An extension that adds password protection to TB) må skrive passord for å åpne TB

Buttons!

bruker bare to av de knappene som følger med, bla fram og tilbake i all epost

Minimize to tray

Toggle preview pane

får opp en knapp slik at jeg lett kan veksle mellom rent "meldingssammendrag"vindu og medingssammendrag + melding

World weather

Foxytunes

Mozilla calender

Contacts Sidebar

( Contacts Sidebar displays all available address books in a sidebar in the 3-pane-window of Thunderbird. It makes all your contacts easy accessible from the main window to quickly write messages, or to edit the properties of a contact card.)

View Headers Toggle Button

(knapp man kan få opp som gir enkel tilgang til hele headeren for interesserte)

Thunderbird Reset Quote Header

en av de viktigste utvidelsene for meg, sørger for at når man svarer lages det automatisk en "signatur" med dato og fra / til slik som i outlook:

-----Original Message-----

From: Mette Marit [mailto:[email protected]]

Sent: Sun 5/29/2005 9:18 PM

To: Kong Harald

Subject: Re: bonjour!

i stedet for TB default:

Mette Marit wrote:

og helt til slutt outlook2003 theme :D, liker ikke for mye lyse farger som er default

Endret av modellmakt
Skrevet

Der var det mye nyttig gitt, takk skal du ha! Jeg har egentlig ikke benyttet så mange utvidelser til TB før, men jeg ser jo nå at jeg har gått glipp av mye funksjonalitet. :)

Skrevet

jepp, synes selv at Reset Quote Header er den viktigste, utrolig at dette ikke er default (eller konfigurerbart) i thunderbird. veldig greit å se i mailen når den ble sendt når man har lange samtaler "via reply-funksjonen"

Skrevet (endret)

Det som er default hos meg er "navn skrev:". Jeg har prøvd å forandre wrote: til skrev: uten videre hell. Selv etter jeg startet TB på nytt. Rare greier.

Edit:

After you save your changes, you will need to open a new compose window to see those changes.

Det er en fordel å lese instruksjoner gitt.. Vel, det fungerer nå i alle fall. Takk for hjelpen! :)

Endret av miCro
Skrevet
Har FireFox 1.0.4 installert på maskinen her. Reagerer litt på at programmet etter en liten stund bruker utrolig mye minne/RAM. Ofte kan programmet snike til seg rett under eller over 100mb med med minne/RAM. Lurer derfor på om det finnes en måte å gjøre at programmet ikk bruker fult så mye minne/RAM?

Har prøvd en "tweak" som jeg fant på nettet, men den fungerte dårlig.

Hm, jeg opplever at den drar 90-100% minne når jeg bruker VLC og ser filmer samtidig som jeg surfer.. :(

• 2 uker senere...
Skrevet

oppdatering: nye Minimize to tray extension sørger for at thunderbird (og firefox) bruker betydelig mindre minne når den er minimized (hos meg, 14MB nå :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...