ZerBox Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Har FireFox 1.0.4 installert på maskinen her. Reagerer litt på at programmet etter en liten stund bruker utrolig mye minne/RAM. Ofte kan programmet snike til seg rett under eller over 100mb med med minne/RAM. Lurer derfor på om det finnes en måte å gjøre at programmet ikk bruker fult så mye minne/RAM? Har prøvd en "tweak" som jeg fant på nettet, men den fungerte dårlig.
zjulik Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Firefox stjeler ram som bare rakkern. Kjent problem og etter min mening beste argumentet for å bruke noe annet. Bruker nå Firefox likevel jeg. Men de bør gjøre noe med rambruken snart.
Cultofluna Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 jepp.. er bare slik det er.. har oppe 4 sider på en gang akkuratt nå, og bruker 43MB.. hadde igrunn vert litt greit å fått gjort noe med det.. men klarer meg foreløbig..
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) gammel bug (minnelekkasje) fra mozilla visstnok som er i allefall delvis fikset i nyeste trunks og kommende 1.1 utgivelsen finnes hel haug med poster angående dette på forumet til www.mozillazine.org thunderbird har samme buggen forresten Endret 30. mai 2005 av modellmakt
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Har TB samme bug? I så fall er det rart TB aldri bruker mer enn 20-30 mb ram hos meg, selv når den kjører i tray.
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 42 mb hos meg nå, varierer mellom 30 og 50. bruker 12 utvidelser og office 2003 theme
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hjelp, 12 utvidelser i TB? Nå ble jeg nosig. Kunne du kanskje listet de opp? Blir kanskje litt vel OT men..
Hårek Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Browsere bruker veldig mye RAM. Har sett Opera ta 250 MB etter en uke eller to.
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) Thunderbird Add Bcc Button (An extension that adds a Bcc button in the contacts pane of the compose window Simple enough but widely used ! ) Thunderbird AutoSave (An extension that allows one to automatically save messages (upon receipt) to their hard drive as individual messages) for backup av epost i outlook express format og dermed enkel import i outlook Thunderbird DiddlyDo (An extension that adds password protection to TB) må skrive passord for å åpne TB Buttons! bruker bare to av de knappene som følger med, bla fram og tilbake i all epost Minimize to tray Toggle preview pane får opp en knapp slik at jeg lett kan veksle mellom rent "meldingssammendrag"vindu og medingssammendrag + melding World weather Foxytunes Mozilla calender Contacts Sidebar ( Contacts Sidebar displays all available address books in a sidebar in the 3-pane-window of Thunderbird. It makes all your contacts easy accessible from the main window to quickly write messages, or to edit the properties of a contact card.) View Headers Toggle Button (knapp man kan få opp som gir enkel tilgang til hele headeren for interesserte) Thunderbird Reset Quote Header en av de viktigste utvidelsene for meg, sørger for at når man svarer lages det automatisk en "signatur" med dato og fra / til slik som i outlook: -----Original Message----- From: Mette Marit [mailto:[email protected]] Sent: Sun 5/29/2005 9:18 PM To: Kong Harald Subject: Re: bonjour! i stedet for TB default: Mette Marit wrote: og helt til slutt outlook2003 theme , liker ikke for mye lyse farger som er default Endret 30. mai 2005 av modellmakt
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Der var det mye nyttig gitt, takk skal du ha! Jeg har egentlig ikke benyttet så mange utvidelser til TB før, men jeg ser jo nå at jeg har gått glipp av mye funksjonalitet.
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 jepp, synes selv at Reset Quote Header er den viktigste, utrolig at dette ikke er default (eller konfigurerbart) i thunderbird. veldig greit å se i mailen når den ble sendt når man har lange samtaler "via reply-funksjonen"
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg har nå lagt inn Reset Quote Header utvidelsen. Hva må jeg skrive i innstillingene for å få den slik din er?
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 legg de to txt filene et sted du ønsker å ha dem og deretter pek mot de filene (gjøres i settings til utvidelsen)
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) Edit: Jeg har det nå likt med deg, men det fungere fortsatt ikke.. :/ Endret 30. mai 2005 av miCro
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) der skal det kun stå hva som er default hos deg, bare å se på en reply-mail du har det. og husk å restarte tb btw. les "please note" her: http://www.supportware.net/mozilla/#ext7 Endret 30. mai 2005 av modellmakt
miCro Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) Det som er default hos meg er "navn skrev:". Jeg har prøvd å forandre wrote: til skrev: uten videre hell. Selv etter jeg startet TB på nytt. Rare greier. Edit: After you save your changes, you will need to open a new compose window to see those changes. Det er en fordel å lese instruksjoner gitt.. Vel, det fungerer nå i alle fall. Takk for hjelpen! Endret 30. mai 2005 av miCro
mandela Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 (endret) prøv uten ":" http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...ht=reset+header http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...ht=reset+header ok, da fiksta det seg Endret 30. mai 2005 av modellmakt
Marvil Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har FireFox 1.0.4 installert på maskinen her. Reagerer litt på at programmet etter en liten stund bruker utrolig mye minne/RAM. Ofte kan programmet snike til seg rett under eller over 100mb med med minne/RAM. Lurer derfor på om det finnes en måte å gjøre at programmet ikk bruker fult så mye minne/RAM? Har prøvd en "tweak" som jeg fant på nettet, men den fungerte dårlig. Hm, jeg opplever at den drar 90-100% minne når jeg bruker VLC og ser filmer samtidig som jeg surfer..
mandela Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 oppdatering: nye Minimize to tray extension sørger for at thunderbird (og firefox) bruker betydelig mindre minne når den er minimized (hos meg, 14MB nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå