Gå til innhold

Har du opplevd "søvnparalyse"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

å nei dette minner meg om den eneste gangen dette har sjedd meg, det var et helvete :no:

jeg våkna av at mamma sto å vrælte på meg å at jeg måtte på skolen :ermm:

jeg var helt paralysert kunne ikke bevege meg eller prate eller noe, bare ligge å se på at mi mor sto der å klagde og sutra på meg for at jeg skulle stå opp :cry:

håper ikke det sjer igjen, ble litt av et baluba på slutten der

Lenke til kommentar

Har skjedd noen ganger, spesielt om jeg er veldig trøtt og våkner midt på natten. Ligger helt paralysert en liten stund, før jeg sovner igjen. Har aldri opplevd det når jeg er helt våken. Jeg troddet det bare var at hjernen våknet mens kroppen fortsatt var i "hvilemodus" jeg :!:

Lenke til kommentar
Har skjedd med meg men jeg tror det var pga jeg var sliten :p

Du selv da Arve? :p

trudde eg hinta godt nok i post #1 her at eg har opplevd det. Faktisk veldig mange ganger etterkvert. Like stilig kver gang, men litt ekkelt den første :p

Hmm, etter å ha lest den en gang til så hinta du ganske bra ;)

Hehe, men det er ganske sykt ja :D

Lenke til kommentar

Har tidligere opplevd dette fenomenet noen ganger. Men nå som jeg er blitt gammel skjer det ikke lenger.

 

Et lignende fenomen som eg setter stor pris på er når man har fri vilje i drømmer. Når drømmen føles helt virkelig og man kan gjøre hva man vil. Needless to say at jeg velger å ha meg med damer i sånne drømmer :love:

Lenke til kommentar

Har opplevd dette ja, første gangen var det drit ekkelt.

Dette skjer på grunn av når du sover så stenger "hjernen" av nervetrådene som går fra nakken og nedover. Dette er på grunn av at du ikke skal gjøre det du drømmer a du gjør. Når du går i søvne har ikke hjernen klart å skrudd av dette, så du kan bevege deg når du sover.

Lenke til kommentar
Har tidligere opplevd dette fenomenet noen ganger. Men nå som jeg er blitt gammel skjer det ikke lenger.

 

Et lignende fenomen som eg setter stor pris på er når man har fri vilje i drømmer. Når drømmen føles helt virkelig og man kan gjøre hva man vil. Needless to say at jeg velger å ha meg med damer i sånne drømmer :love:

hørte jeg lucid dreaming?

 

 

her kan man lese litt om sleep paralysis, eller SP. søk litt på forumet, så finner dere en del andre som har hatt det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...