nomore Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hehe Glemte her en dag å slå av lysene på bilen min. (glemsk) En rover 827i fra 1987. Låste den som vanlig via fjernkontrollen(sentrallås). Problemet er nå at da eg kom tilbake til bilen(dagen etterpå) var den tom for strøm, og dermed virker ikke sentrallåsen eller mottakeren for fjernkontrollen Noen som har noen tips til å åpne den? Alternativene slik eg ser dem: 1. bruke nøkkel 2. dirke den opp 3. lirke opp låsen med ståltråd 4. knuse ei rute 5. åpne panseret og lade batteriet -> åpne normalt Problemer med disse alternativene: 1. bilen er gammel, og brukt, og nøklene eg har passer ikke i låsen? det er disse eg kjører bilen med, men eg får ikke låst opp dørene manuellt med disse. rart.. 2. eg kan ikke dirke, kjenner heller ingen som kan. 3. selve låsen befinner seg på innsiden(eg har allerede vært inni døren) av vinduet, og det er så å si umulig å åpnet låsen på denne måten. 4. eg har ei ekstra rute til en av dørene liggende. men eg vet ikke om eg orker å måtte demontere døra for å montere ruta i. eg har allerede demontert ei dør for å se hvordan den var inni, og eg måtte ta alt fra hverandre før eg kunne ta ut ruta. veldig mye arbeid med andre ord. 5. eg har prøvd dette allerede, og eg har fått opp låsen på den ene sida. (ved å legge meg under bilen og strekke ei hånd under) den andre sida kommer eg ikke til. eg finner heller ikke selve vaieren, slik at eg eventuelt kunne trekt i denne. Veldig takknemmelig for alle tips
nomore Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 (endret) faktisk så har politiet hjulpet meg flere ganger med dette før da med nøkklene låst i... politiet hjelper gratis om de er i nærheten og ikke har noe å gjøre. falken tar betalt, faktisk mer en om eg knuser ruta og leverer både bilen og ruta til verkstedet her borte, og betaler timepris for at dem bytter for meg. eg bodde før i stavanger, og da har alltid politiet vært behjelpelig. men her er bor nå finnes det knapt en politiman på 16 mai(kjørte noen yngre venner bort på en festplass hvor det er kjent at ting utarter seg litt... 1 politi hadde vært der hele kvelden, og han gikk etter 15 minutt)... så eg må nok betale dem også + helgetillegg. tror eg knuser ruta eg. virker som både det enkleste og billigste akkurat nå. Endret 29. mai 2005 av nomore
agvg Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Problemer med disse alternativene: 1. bilen er gammel, og brukt, og nøklene eg har passer ikke i låsen? det er disse eg kjører bilen med, men eg får ikke låst opp dørene manuellt med disse. rart.. Det er ikke så rart, de fleste biler med fjernstyrt sentrallås plages med at låsene aldri blir brukt og de setter seg slik at de ikke kan rikkes. Ta de ut og legg de i diesel og smør de opp og deretter bruker du dem noen ganger i mnd for og holde de i trim. har du prøvd med en ståltråd mellom glass og list? Du kommer ikke til og plassere laderen på ledningen mellom starter og batteri på startersiden?
nomore Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Det er ikke så rart, de fleste biler med fjernstyrt sentrallås plages med at låsene aldri blir brukt og de setter seg slik at de ikke kan rikkes.Ta de ut og legg de i diesel og smør de opp og deretter bruker du dem noen ganger i mnd for og holde de i trim. har du prøvd med en ståltråd mellom glass og list? Du kommer ikke til og plassere laderen på ledningen mellom starter og batteri på startersiden? ståltråd har eg prøvd. men låsen(og låstråden) sitter på andre siden av glasset. men uansett, tipset ditt hjalp godt! spylte ned alle låsene med 5-56. til slutt fikk eg en av dem opp. alarmen gikk som f*** da eg fikk strøm på batteriet, men eg slapp å knuse glass takk til alle *lykkelig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå