Gå til innhold

Spm ang. flere harddisker i en PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har plass til 2 harddisker på IDE-kabelen fra hovedkortet (og har 2 harddisker), men jeg har lyst å kjøpe meg enda en. Finnes det noen måte å "utvide" det slik at jeg kan få plass til 3 harddisker? Eller bør jeg kjøpe meg nytt hovedkort? FInnes det noen IDE-kabler med plass til 3 som jeg kan kjøpe?

 

Dette ble litt dårlig forklart, men håper dere skjønner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har plass til 2 harddisker på IDE-kabelen fra hovedkortet (og har 2 harddisker), men jeg har lyst å kjøpe meg enda en. Finnes det noen måte å "utvide" det slik at jeg kan få plass til 3 harddisker? Eller bør jeg kjøpe meg nytt hovedkort? FInnes det noen IDE-kabler med plass til 3 som jeg kan kjøpe?

 

Dette ble litt dårlig forklart, men håper dere skjønner..

Du kan ikke få en kabel med plass til 3 disker nei, men du kan kjøpe deg ett IDE-kontrollerkort, så får du flere uttak til harddisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
drool: ikke nødvendigvis. Enkelte pc-produsenter (eks packard bell) har en tendens til å kutte ned på ned meste for å få solgt skrapet sitt billigst mulig. Men trx, ja, drool har i utgangspunktet rett.

Skrapet sitt?? Den var vel litt drøy, hehe. Men de gjør jo slik på grunn av at de fleste vil ha pc, men vil ikke betale. Mangen elkjøp-kjøpere ser på prisen, ikke på hva de får.

Lenke til kommentar

er jo ikke langt unna skrap til tider da :p

 

Men er flere som har vært uheldige, er ikke bare packard bell. Rambus er vel den tenkologien folk er hissige på når de skal oppgradere i etterkant.

 

Men som sagt så er det 2 enheter pr kabel, men det er ikke alltid at kablene er laget for to enheter så det kan hende du må skifte den ut slik at det blir plass til to. Evt skaff en sata kontroller (ide begynner vel å bli utdatert)

Lenke til kommentar
det enkleste du gjør er å skaffe deg et IDE-kontroller kort. tror ikke det skal være noen forskjell på noen av dem. ville vel helst ha gått for et kort i ATA-133 klassen.

 

eller du kan skaffe deg et S-ATA kontroller kort

Så, hvis jeg kjøper det, vil de to harddiskene jeg har nå gå via IDE-kabelen, og den siste via en S-ATA-kabel fra kontroller-kortet?

 

Forresten, går kortet i PCI-utgangen? Og hva ligger prisen på et sånt kort på?

Lenke til kommentar

Jeg må nesten legge til et spørsmål ang. det med hdd'er i samme slengen her, så slipper jeg å lage ny topic..

 

Først må jeg si at jeg beklager vist dette emnet har vært oppe, men jeg fant ingenting med et kjapt søk..

 

Så selve spørsmålet :

Går det ann å få en slags "overgang" så jeg kan koble IDE hdd'er i S-ATA plugger i HK'et?

 

Jeg får ikke kobla til alle hdd'ene jeg har pga. ikke nok med ledninger.. :(

Jeg har 3 IDE hdd'er..

 

Vet jeg kan bruke CD-rom kabelen, men vil helst ikke det..

Kjekt å ha DVD-brenneren kobla til vettu..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...